Фінанси зарубіжних корпорацій

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.01.E.048
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: кандидат економічних наук, доцент Вівчар О.Й
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни „Фінанси зарубіжних корпорацій” єсприяння здобуттю студентами знань з фінансових відносин корпорацій іноземної юрисдикції, в першу чергу розвинутих країн; освоєння студентами особливостей розвитку теорій фінансів корпорацій та їх практичне застосування.
Завдання: фахові компетентності: СК02. Розуміння особливостей функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури. СК12. Здатність здійснювати аналіз фінансового стану корпорацій і визначати ефективні напрями розвитку фінансово-господарської діяльності та нарощення фінансового потенціалу. СК13. Здатність налагоджувати ефективні фінансові відносини та довготривалу співпрацю зі споживачами, фінансовими посередниками, інвесторами, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями, використовуючи регламентуючі документи на засадах договірного права.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. ПР03. Визначати особливості функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури. 2. ПР14. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб’єктів. 3. ПР26. Проектувати та розвивати фінансові відносини із контрагентами, використовуючи фінансову інфраструктуру знати: сутність теорій фінансів корпорацій та їх основні компоненти; сутність, характерні риси і структурні елементи фінансового ринку зарубіжних корпорацій; елементи фінансової звітності зарубіжних корпорацій; загальні характеристики структурних елементів капіталу корпорації; засади оподаткування корпорацій провідних країн світу; форми і види діагносики стану корпорацій; основні напрямки структурної перебудови корпорацій зарубіжних країн; умови формування та основні світові фінансові центри; особливості бюджетування капітальних вкладень зарубіжних корпорацій; роль і місце зарубіжних корпорацій в системі глобальних фінансів; механізм здійснення міжнародних фінансових операцій; особливості регулювання світових фінансових потоків; фінансові корпорації України в системі світових фінансів. уміти: користуватися методами аналізу фінансової звітності корпорацій; розраховувати загальну вартість інвестицій, ціну капіталу, проводити аналіз дивідендної політики корпорацій; визначати показники прибутковості, ліквідності, стабільності акціонерного капіталу; проводити комплексний аналіз фінансового стану корпорацій Методи навчання і викладання Лекції, практичні, інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання Поточний контроль: усне опитування; виступи на практичних заняттях, тестування, оцінювання активності, виконання науково-дослідних завдань тощо. Екзаменаційний контроль: усне опитування, тестовий контроль
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва, Фінансовий аналіз в корпораціях кореквізит: Фінансовий контролінг, Фінансова статистика
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи корпоративних фінансів та зарубіжних моделей корпоративного управління. Роль і місце корпоративних фінансів у фінансових системах зарубіжних держав. Управління діяльності зарубіжних корпорацій за допомогою фінансових інструментів. Особливості управління структурою капіталу зарубіжних корпорацій. Сучасні теорії ринку капіталів.
Опис: Сутність, функції та управління фінансами зарубіжних Корпорація як суб’єкт права Фінансова звітність і методи її аналізу Фінансове планування та контроль Оцінювання капіталу корпорації Ціна капіталу і ризик Структура капіталу корпорації
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (40 балів): практичні заняття (40 балів), екзамен (60 балів): письмова компонента (50 балів), усна компонента (10 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів усіх форм контролю передбачено у 100-бальній шкалі. Критерії оцінювання результатів поточної роботи (завдань, що виконуються на практичних, результати самостійної роботи студентів) проводиться у % від кількості балів, виділених на завдання, із заокругленням до цілого числа: 0% - завдання не виконано; 40% - завдання виконано частково та містять суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; 60% - завдання виконано повністю або невчасно, але містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; 80% - завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо); 100% - завдання виконано вчасно, правильно і без зауважень. На екзамені здобувач може отримати максимум 60 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань двох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою: Рівень1 – тести 20 тестів*2 бал = 40 балів; Рівень 2 – розв’язати задачі – 2 задачі *5 балів = 10 балів Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 10 балів за відповідь на запитання екзаменатора
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Вівчар О.Й., Валігура Н.С. Перспективи розвитку ринку ОВДП в Україні як альтернатива зовнішнім запозиченням//Міжнародний науковий журнал «Інтернаука» Серія «Економічні науки». – 2021. - №3(47) – С.29-36 2. Марутяк Г.С., Томашівський М.В., Клебан О.Д. Основні методи нейтралізації фінансових ризиків//Collektive monograf - Scentifir Research of the XXI Century- 2021. – Volume 2 – 97-111. 3. Мельник К. Зарубіжний досвід управління фінансами корпорацій та оцінка доцільності його використання в Україні. Економіка та суспільство. №30. 2021. 4. Суторміна, М. В. Фінанси зарубіжних корпорацій: підручник. / М. В. Суторміна, В. М. Федосов, Н. С. Рязанова; За ред. В.М. Федосова. – К.: Либідь, 2011. — 247с 5. Фінансовий аналіз [текст] навчальний посібник. / За заг. ред. Школьник І. О. [І. О. Школьник, І. М. Боярко, О. В. Дейнека та ін.] – К.: «Центр учбової літератури», 2016. – 368с. 6. Фінанси зарубіжних корпорацій / В.М. Суторміна. – К : КНЕУ, 2004. – 566с. 7. Коляда Т.А., Прозоров Ю.С., Ясенецький В.С. Трансформація управління фінансовими публічними корпораціями в умовах повоєнної відбудови економіки України. Problems of Economy, 2023, Vol 57, Issue 3.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).