Міжнародні банківські операції
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.03.E.063
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., доцент Мороз Наталія Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Здатність налагоджувати ефективні фінансові відносини та довготривалу співпрацю зі споживачами, фінансовими посередниками, інвесторами, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями, використовуючи регламентуючі документи на засадах договірного права.
Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати зовнішню та внутрішню інформацію для формування фінансових планів, розроблення елементів продуктової, цінової, збутової, кредитної, податкової, інвестиційної політики суб’єктів господарювання, у тому числі фінансових установ.
Здатність аналізувати фінансовий потенціал, використовувати методи оцінювання платоспроможності та управління портфелями послуг та інвестицій фінансових установ з врахуванням стану фінансового ринку та макроекономічних факторів.
Результати навчання: Визначати особливості функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури.
Проектувати та розвивати фінансові відносини із контрагентами на засадах дотримання принципів корпоративної соціальної відповідальності, використовуючи наявну фінансову інфраструктуру.
Здійснювати аналізування умов та правил продажу фінансових продуктів та надання фінансових послуг з урахуванням процедур електронних публічних закупівель, провадити діяльність щодо укладання договорів, використовуючи методи банківського та страхового маркетингу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: фінанси, гроші та кредит; банківництво; фінансовий ринок; діджиталізація у фінансах;
- кореквізити: фінансовий аналіз, фінансова інфраструктура, дистрибуція фінансових продуктів та послуг, фінансовий моніторинг і протидія шахрайству
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на вивчення особливостей здійснення міжнародних банківських операцій для обслуговування міжнародної торгівлі, дослідження форм міжнародних розрахунків і валютних операцій, можливостей застосування їх на практиці, переваг і недоліків кожної з них.
Опис: Передумови виникнення та розвиток міжнародної діяльності банків. Сутність, елементи та функції міжнародної банківської діяльності. Характеристика середовища міжнародної банківської діяльності. Транснаціональні банки. Міжнародні банки. Міжнародні банківські розрахунки. Міжнародні валютні операції банків. Міжнародний банківський кредит і його вплив на економічний розвиток України. Вплив банків за участю іноземного капіталу на забезпечення інтеграції економіки України в міжнародний фінансовий простір. Банківські гарантії як інструмент забезпечення фінансових зобов’язань у міжнародних розрахунках. Ризики у міжнародній банківській діяльності. Сучасні тенденції розвитку міжнародної банківської діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (45 %) - тестове опитування, усне опитування на практичних заняттях, виконання науково-дослідних завдань та їх захист, виконання лабораторних робіт та їх захист; екзаменаційний контроль (55%) - тестування, розв’язування задач, усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Тестування у ВНС – 12 балів; виконання лабораторних робіт - 20 балів; виконання науково-дослідних завдань до практичних занять – 13 балів.
Підсумковий контроль:
Письмова компонента:
Завдання 1-го рівня – 5 балів;
Завдання 2-го рівня – 15 балів;
Завдання 3-го рівня – розв’язати задачі - 20 балів.
Усна компонента – 15 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Віртуальне навчальне середовище: електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Міжнародні банківські операції». – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8637.
2. Міжнародні стандарти банківської справи: навчальний посібник. — К.: Видавничий дім «Кондор», 2020. — 260 с.
3. Міжнародні розрахунки і валютні операції : навчальний посібник / Зянько В. В., Єпіфанова І. Ю., Мельничук Д. П. – Вінниця : ВНТУ, 2021. – 106 с.
4. Фінансова стабільність : глобальний, європейський та національний контексти: навчальний посібник / А.М. Вергун ; Міністерство освіти і науки України, Київський національний університет технологій і дизайну. Київ : КНУТД, 2023. 177 с.
5. Цифрова трансформація банківського сектору: виклики пандемії та пріоритети ЄС: колективна монографія / О.О. Коць, Л.П. Бондаренко, І.І. Лащик, Н.В. Мороз. – Львів: Новий Світ-2000, 2022. – 171 c.
6. Бондаренко Л. П., Мороз Н. В. Впровадження буферів капіталу як інструментів макропруденційного регулювання українського банківського сектору [Електронний ресурс] // Ефективна економіка. – 2021. – № 2. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8657
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).