Фінансовий ринок
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.031
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: професор Шкварчук Людмила Олександрівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, оцінювати сучасні економічні явища;
- Здатність до діагностики стану фінансового ринку;
- Здатність застосовувати знання законодавства у сфері регулювання фінансового ринку;
- Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування;
- Здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення;
- Здатність аналізувати фінансовий потенціал, використовувати методи оцінювання платоспроможності та управління портфелями послуг та інвестицій фінансових установ з врахуванням стану фінансового ринку та макроекономічних факторів.
Результати навчання: Знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем.
Визначати особливості функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури.
Знати механізм функціонування державних фінансів, у т.ч. бюджетної та податкової систем, фінансів суб’єктів господарювання, фінансів домогосподарств, фінансових ринків, банківської системи та страхування.
Розуміти принципи, методи та інструменти державного та ринкового регулювання діяльності в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
Розуміти вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави.
Проектувати та розвивати фінансові відносини із контрагентами, використовуючи фінансову інфраструктуру.
Здійснювати аналізування умов та правил продажу фінансових продуктів та надання фінансових послуг з урахуванням процедур електронних публічних закупівель, провадити діяльність щодо укладання договорів, використовуючи методи банківського та страхового маркетингу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фінанси, гроші та кредит
• Діджиталізація у фінансах
• Інвестування
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування у студентів системи знань про фінансовий ринок, історію його формування та розвитку в Україні, структуру та особливості функціонування, нормативно-правове регулювання, особливості розвитку фінансових інститутів, атрибути емісії та обігу фінансових інструментів.
Опис: Фінансовий ринок: сутність, функції і роль в економіці. Регулювання фінансового ринку. Фінансові інструменти: сутність, види, характеристики. Інструменти кредитного ринку. Валютний ринок та валютні операції. Організація фондового ринку. Пайові цінні папери. Боргові цінні папери. Похідні цінні папери. Фондові індекси та рейтинги
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи здобувача: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, тестовий контроль, виконання творчих завдань, розв’язування задач, імітаційніта ділові ігри, дебати.
Екзаменаційний контроль: оцінювання складання екзамену (письмової та усної компонент). Письмова компонента: завдання 1-го та 2-го рівня – тести; завдання 3-го рівня –задачі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів):
вибіркове усне опитування – 2 виступи на семінарах – 3
виконання творчих завдань - 7, розв’язування задач - 7, імітаційніта ділові ігри - 8, дебати – 8, виконання тестів у ВНС - 5 балів
Екзаменаційний контроль (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Шелудько В.М. Фінансовий ринок : [підручник] / В. М. Шелудько. – К.: Знання, 2015. – 535 с.
2. Фінансовий ринок : підруч.: у 2-х т. / Ю. М. Коваленко, Ю. В. Ковернінська, С. В. Онишко, М. О. Кужелєв [та ін.] ; кер. авт. кол., наук. ред. Ю. М. Коваленко ; Державна фіскальна служба України, Ун-т ДФС України. – Ірпінь, 2018
3. Шкварчук Л. О. Фінансовий ринок. Київ. 2013. 382 с.
4. Фінансовий ринок : навч. посіб. / [Н. В. Трусова та ін.] ; Тавр. держ. агротехнол. ун-т ім. Дмитра Моторного. - Мелітополь : Вид. будинок ММД, 2021. - 235 с.
5. Артімонова І. В.Стратегічні пріоритети розвитку фінансового ринку в Україні. Економіка та управління АПК. 2022. № 1. С. 140-149. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecupapk_2022_1_14
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).