Бухгалтерський облік
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.015
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: Воскресенська Тетяна Ігорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
-загальних:
ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
-спеціальних (фахових, предметних) компетентностей спеціальності:
СК07. Здатність складати та аналізувати фінансову звітність.
СК08. Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
-Фахових компетентностей професійного спрямування «Фінанси і кредит»:
СК16. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати зовнішню та внутрішню інформацію для формування фінансових планів, розроблення елементів продуктової, цінової, збутової, кредитної, податкової, інвестиційної політики суб’єктів господарювання, у тому числі фінансових установ.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ПР08. Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи, сучасні фінансові технології та програмні продукти.
ПР09. Формувати і аналізувати фінансову звітність та правильно інтерпретувати отриману інформацію.
ПР11. Володіти методичним інструментарієм здійснення контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
АВ01. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах
АВ02. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб
та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
"Мікроекономіка»"
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
"Теорія оподаткування"
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 9 тем, що розкривають особливості теоретичних основ і методичних прийомів бухгалтерського обліку та складання звітності як завершального етапу циклу бухгалтерської обробки даних.
Розкриття предмета дисципліни розпочинається з розгляду сутності бухгалтерського обліку та основ його організації. Розкрито історію розвитку, основні принципи і сутність бухгалтерського обліку, базові поняття і терміни, функції і структура бухгалтерського апарату організації, сутність бухгалтерської професії та професійної етики бухгалтера. Дані характеристики предмета і методу бухгалтерського обліку стосовно до сучасних умов розвитку економіки. Також розкрито особливості обліку в розрізі процесів постачання, виробництва, збуту продукції. Окрема тема присвячена розгляду особливосте формування фінансової звітності підприємства.
Опис: Бухгалтерський облік, його сутність і основи організації. Предмет та метод бухгалтерського обліку. Бухгалтерський баланс. Система рахунків бухгалтерського обліку і подвійний запис. Первинне спостереження, документація та ін вентаризація. Форми бухгалтерського обліку. Оцінювання і калькуляція в системі бухгалтерського обліку. Облік основних господарських процесів. Основи бухгалтерської звітності.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання і критерії:
Поточний контроль (40%):
-Практичні заняття (20%) усне опитування, виконання розрахункових завдань на практичних заняттях, письмове тестування.
- Лабораторні заняття (20%)
Підсумковий контроль (60%): іспит (письмова та усна компонента).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
- робота на практичних заняттях - 20 балів;
- виконання та захист лабораторних робіт - 20 балів;
Екзаменаційний контроль:
- письмова компонента - 50 балів;
- усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Бухгалтерський облік: Конспект лекцій для студентів спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та оподаткування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної та заочної форми навчання/ Укл.: Т.І. Воскресенська. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2019. – 124 с. Реєстраційний номер 8665від 03.04.2019.
2. Бухгалтерський облік: методичні рекомендації для проведення практичних занять з дисципліни «Бухгалтерський облік» для студентів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування»/ Укл.: Т.І. Воскресенська, В.І. Воськало, Н.П. Патрікі. – Видавництво національного університету «Львівська політехніка», 2020. - 80 с.
3. Бухгалтерський облік: Методичні рекомендації до самостійної роботи для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти cпеціальності 071 “Облік і оподаткування”/ Укл.: О.І. Тивончук, Т.І. Воскресенська, Н.С. Станасюк, Н.О. Литвиненко. – Львів: Національний університет ”Львівська політехніка”, 2017. – 48 с.. Реєстраційний номер 7524 від 26.06.2017 р.
4. Бухгалтерський облік: Методичні рекомендації до виконання контрольної роботи № 1, 2 для студентів спеціальностей 051 «Економіка» та 056 «Міжнародні економічні відносини», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти / Укл.: О.І. Тивончук, О.С. Височан, О.С. Лемішовська, Гик В.В. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”. – 2017. – 33 с.
5. Бухгалтерський облік: завдання та методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт з дисципліни «Бухгалтерський облік» для студентів денної форми навчання спеціальності 072 «Фінанси» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти / Укл.: Воскресенська Т.І., Бойчук А.Б., Оліховський В.Я., Мохняк В.С. - Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2022. ? 53 с. (рукопис).
5. Електронний навчально-методичний комплекс Бухгалтерський облік: ?Електронний ресурс? / Т.І. Воскресенська. – Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=14929.
Рекомендована література
Базова:
1. Бухгалтерський облік. Основи теорії та практики : навч. посібник / А. Г. Загородній, Г. О. Партин, Л. М. Пилипенко, Т. І. Партин, О. І. Тивончук. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 416 с.
2. Лобода?Н.?О., Чабанюк?О.?М. Бухгалтерський облік : навчальний посібник. Київ : Алерта, 2022. 224 с.
3. Облік і аудит: навч. посібник/ Н. П. Банера, Л. О. Гелей, С. М. Пилипенко, В. П. Мороз; за заг. ред.д.е.н., проф. О. І. Скаско. – Львів: Растр-7, 2017. – 504 с.
Допоміжна:
1. Бухгалтерський облік: навч. посібник / Н. В. Гудзь, П. Н. Денчук, Р. В. Романів – 2-ге вид., перероб. і допов. – К.: Центр учбової літератури, 2016. – 424 с.
2. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 16.07.1999 р. № 996-ХІУ.
3. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку №1-34.
4. Мельник Т.Г. Бухгалтерський облік. Практикум: навч.-практичний посібник / Т.Г Мельник. – К.: Кондор-Видавництво, 2018. – 425 с.
5. Вступ до фаху “Облік і оподаткування”: навч. посібник / За заг. ред. проф. А. Г. Загороднього та проф. І. Й. Яремка. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 260 с.
6. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99р. № 291.
7. Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99р. №291.
8. Методичні рекомендації по застосуванню регістрів бухгалтерського обліку: наказ Міністерства фінансів України від 29 грудня 2000 р. №356.
9. Jaremko I., Voskresenska T. Transaction costs of enterprises: the issue of accounting and analysis management/ I. Jaremko, T. Voskresenska // Baltic Journal of Economic Studies. – 2018. – Vol. 4, No. 2. – P. 261–267., наукометрична база даних Web of Science.
10. Воскресенська Т.І. Аутсорсинг бухгалтерського обліку: сутність та особливості поширення в Україні/ Воскресенська Т.І. // Бізнес Інформ. – 2018. – №1. – C. 254–259.
11. Воскресенська Т.І. Специфіка викладання бухгалтерського обліку за спеціальністю фінанси в Україні та Польщі: порівняльний аспект /Т.І. Воскресенська// Актуальные проблемы современной науки: тезисы докладов XL Международной научно-практической конференции (Харьков – Вена – Берлин, 28 марта 2019).
12. Воскресенська Т.І. Статистична звітність підприємств: якісна характеристика, проблеми формування і використання її показників/ Т.І. Воскресенська, М.В.Ольшанська // Міжнародний науковий журнал «Інтернаука», серія: «Економічні науки». – 2019. – № 3 (23). – С. 37-43.
13. Воскресенська Т. І., Мохняк В. С. Порівняльна характеристика загальних особливостей справляння ПДВ в Україні та Чеській Республіці // Обліково-аналітичне забезпечення системи менеджменту підприємства : матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції, Львів, 28–29 жовтня 2022 р. – 2022. – C. 11–12.
14. Воскресенська Т. І. Обліково-аналітичні аспекти фінансування житлового будівництва в Україні [Електронний ресурс] // Економіка та суспільство. – 2022. – Вип. 45. 0,4 ум.д.ар. (ОА-14, За зареєстрованими в УкрІНТЕІ кафедральними НДР) (Index Copernicus International).
14. Воскресенська Т. І. Витрати забудовника житлового будівництва: види, структура та обліково-аналітичне відображення // Бізнес-навігатор. – 2023. – Вип. 2 (72). – С. 126–131.
Інформаційні ресурси:
1.Бухгалтер 911: спеціалізований сайт для бухгалтерів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://buhgalter911.com.
2. Законодавство України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.
3. Міністерство фінансів України. Законодавство. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.minfin.gov.ua/news/aspekti-roboti/zakonodavstvo
4. Наукова періодика України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=F&I21DBN =UJRN& P21DBN=UJRN&S21CNR=20&Z21ID.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).