Електронне урядування в публічному управлінні
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.055
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор:
Крикавська І.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті.
СК9.Здатність застосовувати міждисциплінарний підхід в оцінці правових явищ та правозастосовній діяльності.
ПК6.2 Здатність орієнтуватись в системі правового забезпечення електронного урядування в публічному управлінні.
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студенти повинні демонструвати такі результати навчання:
ПС6.2 .Володіти знаннями у сфері правового забезпечення електронного урядування в публічному управлінні.
Зн2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузі знань
Ум2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах
К1. Зрозуміле недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються
Ав1. Управління робочими або начальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проблеми правового забезпечення інформаційної безпеки.
Проблеми правового регулювання інформаційнокомунікаційної сфери.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення дисципліни «Електронне урядування в публічному управлінні» студенти ознайомляться з теоретичними та практичними питаннями, пов’язаними з правовими засадами становлення електронного урядування. Буде розглянуто організаційно-правове забезпечення електронного урядування в Україні, розкрито зміст інформаційної інфраструктура електронного урядування, досліджено електронні адміністративні послуги, організацію розробки і впровадження системи «Електронний парламент», «Електронний суд», «Портал Дія» та інші, охарактеризовано електронний уряд, методи та принципи його організації, електронний документообіг, висвітлено питання, пов’язані із інформаційною безпекою в електронному урядуванні.
Опис: Тема 1. Концептуальні засади електронного урядування.
Нормативно-правове забезпечення електронного урядування.
Правовий статус Міністерство цифрової трансформації України
Тема 2. Електронна демократія: сутність, мета, основні завдання.
Електронна демократія: сутність, мета, основні завдання, інструменти
Тема 3. Правові основи електронного урядування в органах виконавчої влади України.
Правове регулювання електронного урядування в органах виконавчої влади України
Тема 4. Особливості функціонування Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Порталу Дія)
Завдання, суб’єкти , структураЄдиного державного вебпорталу електронних послуг (Порталу Дія)
Тема 5. ЦНАП (Центри Дія)
ЦНАП (Центри Дія) як фактор ефективного впровадження е-урядування.
Тема 6. Електронні адміністративні послуги
Поняття адміністративної послуги та електронної адміністративної послуги
Тема 7. Організація розробки і впровадження системи «Електронний парламент».
Загальна характеристика інформаційної системи Верховної Ради України.
Тема 8. Електронний суд в Україні
Сучасний стан електронного правосуддя в Україні.
Тема 9. Правове регулювання електронної форми правових актів.
Електронна форма правових актів: поняття, порядок розробки та підготовки їх проектів.
Тема 10. Інформаційна безпека в електронному урядуванні
Державна політика інформаційної безпеки. Загальна структура нормативно-правової бази забезпечення інформаційної безпеки
Тема 11. Шляхи вдосконалення правових засад електронного урядування в публічному управлінні
Використання зарубіжного досвіду електронного урядування в органах виконавчої влади України. Удосконалення законодавства.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є:
– усне опитування на практичних заняттях;
– виступ на практичних заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо;
– тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу;
– письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань, тестових завдань, тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
- усне опитування на семінарських заняттях – 30 балів;
- виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 10 балів.
Разом за ПК – 40 балів
Екзаменаційний контроль (ЕК):
- письмова компонента – 50 балів
- усна компонента -10 балів
Разом за ЕК – 60 балів
Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література:
Література:
1. Hermann-Josef Blanke, Ricardo Perlingeiro The Right of Access to Public Information. Springer-Verlag GmbH Germany: part of Springer Nature, 2018.
2. Брижко В.М., Фурашев В.М. Інформаційне право та інформаційне законодавство : наукове видання. – (НДІІП НАПрН України). Київ: Видавничий дім “АртЕК”, 2020. 288 с.
3. ІТ право / [авт. кол.: О.П. Джочка, В.М. Мартин, Ю.Я. Самагальська та ін.] ; за заг. ред. О.С. Яворської. – Львів : Левада, 2017. – 470 с. – ISBN 617-7527-07-6.
4. ІТ право: проблеми і перспективи розвитку в Україні: збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції.URL: https://www.academia.edu/35173056/
5. ІТ право: проблеми та перспективи розвитку в Україні: збірник матеріалів ІІІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції URL: https://www.academia.edu/38628059
Навчально-методичний комплекс дисципліни складається з таких структурних елементів:
1. Робоча програма навчальної дисципліни.
2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи.
3. Методичні вказівки для виконання контрольних робіт.
4. Електронний навчально-методичний комплекс «Електронне урядування в публічному управлінні» .
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua
2. Офіційний веб-сайт Міністерства цифрової трансформації України. URL: https://thed igital.gov.ua/ministry
3. Національна бібліотека ім. В.І. Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua/
4. Юридична бібліотека. URL: http://pravo.biz.ua/
5. Союз юристів України - Всеукраїнське громадське об'єднання. URL: http://www.lawyersunion.org.ua
6. Правознавець. URL: http://www.pravoznavec.com.ua/
7. ЛІГА.net. URL: http://liga.net/
8. Юридичний портал. URL: http://jurisprudence.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).