Підсудність справ адміністративним судам України

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.087
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Малець
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: В рамках вивчення дисципліни розглядаються особливості розгляду адміністративних справ, з врахуванням територіальної та предметної підсудності справ адміністративними судами України.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення. СК6 Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію. СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні. СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх законності, обґрунтованості та вмотивованості. ПК7.3 Здатність розуміти порядок визначення підсудності справ адміністративним судам України.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН1. Оцінювати природу та характер суспільних Результати процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів навчання (РН) їх правового регулювання РН 6. Обґрунтовано формулювати свою правову позицію, вміти опонувати, оцінювати докази та наводити переконливі аргументи. РН 7. Дискутувати зі складних правових проблем, пропонувати і обґрунтовувати варіанти їх розв’язання. РН 13. Аналізувати та оцінювати практику застосування окремих правових інститутів. РН 15. Мати практичні навички розв’язання проблем, пов’язаних з реалізацією процесуальних функцій суб’єктів правозастосування. РН 17. Інтегрувати необхідні знання та розв’язувати складні задачі правозастосування у різних сферах професійної діяльності. ПС7.3 Вміння визначати підсудність справ адміністративним судам України. Ум3 Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності К1 Зрозуміле недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються АВ2 Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика) Супутні і наступні навчальні дисципліни: Розгляд окремих категорій справ адміністративними судами України
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення курсу має важливе значення для підготовки майбутніх юристів, передбачає ознайомлення студентів з особливостями територіальної та предметної підсудності справ адміністративними судами України, здобуття знань про поняття, завдання, принципи застосування територіальної та предметної підсудності справ адміністративними судами України, порядок судового розгляду адміністративної справи.
Опис: Тема 1. Становлення адміністративної юстиції в Україні Адміністративна юстиція як інститут судового захисту. Поняття та сутність адміністративної юстиції. Тема 2. Поняття, завдання і принципи адміністративного судочинства в Україні Правова природа адміністративного судочинства. Джерела адміністративного судочинства. Тема 3. Організація судової влади (адміністративних судів) в Україні Судовий контроль як атрибут демократичної держави.Умови і порядок формування адміністративних судів. Межі юрисдикції адміністративних судів в Україні. Система адміністративних судів в Україні. Тема 4. Предметна юрисдикція Справи, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів Розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів Розгляд кількох пов’язаних між собою вимог. Тема 5. Інстанційна юрисдикція Суд першої інстанції Суд апеляційної інстанції Суд касаційної інстанції Тема 6. Територіальна юрисдикція (підсудність) Підсудність справ за вибором позивача Підсудність справ за місцем проживання або місцезнаходженням відповідача Виключна підсудність Тема 7. Учасники судового адміністративного процесу. Докази та доказування в судовому адміністративному процесі Поняття «учасники судового адміністративного процесу», їх види. Склад учасників справи. Адміністративна процесуальна правосуб’єктність. Тема 8. Розгляд окремих категорій адміністративних справ Розгляд окремих категорій складних справ: Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності, а також нормативно-правових актів суб’єктів владних повноважень.
Методи та критерії оцінювання: Методи діагностики знань - це способи діяльності викладача і студентів, в ході яких виявляються засвоєння учбового матеріалу та оволодіння студентами знаннями, вміннями та навичками. Основними методами діагностики знань є: усне опитування, письмова та практична перевірка, стандартизований контроль. Загальне значення цих методів полягає в тому, щоб найкращим чином забезпечити своєчасний і всебічний зворотний зв’язок між студентами і викладачем.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточні бали за практичні заняття 40 Екзамен 60 Разом за дисципліну 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конституція України: прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28.06.1996. URL: http://zakon5 .rada. gov.uaЛaws/show/254к/96-вр. 2. Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2747-15. 3. Гаврильців М. Т. Організаційно-правові гарантії захисту конституційного права людини і громадянина на судовий захист у сфері публічних правовідносин. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія «Юриспруденція». 2016. № 22-2. С. 24-27. 4. Зошит для лекцій з адміністративного судочинства. Частина 1 /уклад. Н. Б. Писаренко. Харків: Право, 2017. 40 с. 5. Адміністративне право України. Повний курс: підручник / Галунько В., Діхтієвський П., Кузьменко О., Стеценко С. та ін. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2018. 446с. 6. Адміністративне процесуальне право України: навч.-метод. посіб. / Картузова І.О., Козачук Д.А., Осадчій А.Ю., Сарибаєва Г.М. Одесса: Фенікс, 2016. 400 с. 7. Адміністративне судочинство України: теорія та практика: монографія / кол. авт.; за заг. ред. Нечитайла О.М. К.: ВАІТЕ, 2015. 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).