Технологія та аудит зовнішньоекономічних операцій

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.00.O.039
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., доц. Шуляр Р.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою даної дисципліни є оволодіння механізмами здійснення та проведення різноманітних комерційних операцій на зовнішніх ринках. Оволодіти навиками системного мислення, щодо проведення аудиту та технологічних операцій договірного та економічного характеру. Опрацювання технології аудиту забезпечення здійснення зовнішньоекономічних операцій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин у цілому та міжнародних економічних, зокрема, а також у процесі навчання, що передбачає застосування новітніх теорій та методів при здійсненні комплексних досліджень світогосподарських зв’язків, характеризується комплексністю та невизначеністю умов загальних: ЗК12. 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. фахових: СК6. Здатність аналізувати міжнародні ринки товарів і послуг, інструменти та принципи регулювання міжнародної торгівлі. СК12. Здатність використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали при здійсненні професійної діяльності у сфері міжнародних економічних відносин. фахових профільного спрямування: ФКС 1.3. Здатність аналізувати конкурентні матеріали, складати конкурентний лист, здійснювати економічне обґрунтування зовнішньоекономічних операцій. ФКС 3.1. Здатність розуміти і дотримуватися дипломатичного протоколу та ділового етикету при веденні переговорів. ФКС 4.3. Здатність формулювати обґрунтовані адресні пропозиції та рекомендації за результатами діагностування предмета та об’єкта дослідження.
Результати навчання: РН1. Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, усвідомлюючи необхідність навчання впродовж усього життя, проявляти толерантність та готовність до інноваційних змін. Лекції, практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування РН7. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль РН23. Усвідомлювати необхідність навчання впродовж життя з метою підтримки професійної компетентності на високому рівні. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль Ум1. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль РН5. Володіти навичками самоаналізу (самоконтролю), бути зрозумілим для представників інших бізнес-культур та професійних груп різного рівня (з фахівцями з інших галузей знань/видів діяльності) на засадах цінування різноманітності, мультикультурності, толерантності та поваги до них. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль РН9. Розуміти і вміти застосовувати, відповідно до інших вимог освітньої програми, сучасні теорії та методи розв’язання спеціалізованих складних задач і практичних проблем у сфері міжнародної торгівлі товарами та послугами, міжнародного руху капіталу, міжнародних валютно-фінансових та кредитних відносин, мобільності людських ресурсів, міжнародного трансферу технологій. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль РН11. Обґрунтовувати власну думку щодо конкретних умов реалізації форм міжнародних економічних відносин на мега-, макро-, мезо- і мікрорівнях. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль РН19. Розуміти та застосовувати чинне законодавство, міжнародні нормативні документи і угоди, довідкові матеріали, чинні стандарти і технічні умови тощо у сфері міжнародних економічних відносин. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль РН21. Розуміти і мати навички з ведення ділового протоколу та ділового етикету у сфері міжнародних економічних відносин, враховуючи особливості міжкультурного спілкування на професійному та соціальному рівнях, як державною так і іноземними мовами. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Міжнародна економіка - кореквізит: Бюджетування зовнішньоекономічної діяльності підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Технологія та аудит зовнішньоекономічних операцій» є синтезом об’єднання теорій міждисциплінарної узгодженості теорій у сфері міжнародної економічної діяльності. Розкриває сутність порядку здійснення, розвитку і регулювання економічних операцій у сфері міжнародної торгівлі та співпраці. Комплексний підхід дає можливість виконати наступні завдання, а саме: теоретичні та організаційні підходи, щодо процесу здійснення міжнародних угод, що виникають у процесі підготовки експортно- імпортних угод, укладання контрактів купівлі продажу, проведення переговорів. Систематизація частин економічних угод та процесів реалізації міжнародних угод та контрактів дає комплексних підхід їх здійснення в частині: поняття та зміст типового контракту; класифікація умов контракту; торгові звичаї та їх значення у міжнародній торгівлі; зміст контракту міжнародної купівлі-продажу; характерні риси міжнародних комерційних угод в сучасних умовах; види контрактів міжнародної купівлі-продажу; особливості контрактів на комплектне обладнання; довгострокові контракти на сировину та напівфабрикати; операції на давальницькій сировині; викуп застарілої продукції; поставки на комплектацію; операції, що передбачають участь продавця у реалізації товарів, запропонованих покупцем; зустрічна торгівля у рамках промислового співробітництва; структура та зміст контрактів зустрічної торгівлі.
Опис: Міжнародні комерційні операції (МКО) та угоди Правова основа МКО. Поняття угоди, контракту. Методи комерційних операцій та угод Процедура та техніка підготовки міжнародної торгової угоди при прямих зв’язках з контрагентами Підготовка та укладання контрактів купівлі-продажу. Фактори, що враховуються при виборі контрагентів. Процедури підготовки експортної угоди. Документи з підготовки експортної угоди. Процедура підготовки імпортної угоди. Документи з підготовки імпортної угоди. Укладання контрактів купівлі-продажу. Проведення попередніх переговорів. Зміст та види контрактів міжнародної купівлі-продажу Типові контракти у міжнародній торгівлі. Поняття та зміст типового контракту. Класифікація умов контракту. Торгові звичаї та їх значення у міжнародній торгівлі. Зміст контракту міжнародної купівлі-продажу. Характерні риси міжнародних комерційних угод в сучасних умовах. Види контрактів міжнародної купівлі-продажу. Особливості контрактів на комплектне обладнання. Довгострокові контракти на сировину та напівфабрикати. Операції на давальницькій сировині. Викуп застарілої продукції. Поставки на комплектацію. Операції, що передбачають участь продавця у реалізації товарів, запропонованих покупцем. Зустрічна торгівля у рамках промислового співробітництва. Структура та зміст контрактів зустрічної торгівлі. Виконання контрактів міжнародної купівлі-продажу. Припинення ЗТК. Підготовка товару до відвантаження. Вимоги до упакування. Вимоги до маркування. Зовнішньоторгова документація, що оформлює виконання комерційної угоди. Документація по забезпеченню виробництва експортного товару. Документація по підготовці товару до відвантаження. Комерційні документи. Документи платіжно-банківських операцій. Страхові документи. Транспортні документи. Транспортно-експедиторські документи. Митні документи. Стандартизація та уніфікація зовнішньоторгових документів. Припинення ЗТК. Вступ. Нормативна характеристика аудиту зовнішньоекономічних операцій. Правове регулювання аудиторської діяльності в Україні. Сутність і види аудиту. Визначення аудиту ЗЕО. Відмінність між аудитом та бухгалтерським обліком. Мета, предмет та об’єкт аудиту. Міжнародні аудиторські стандарти і норми. Види аудиту та їх характеристика (операційний аудит; аудит на відповідність; аудит фінансової звітності; добровільний та обов’язковий аудит; внутрішній та зовнішній аудит) Планування аудиту.
Методи та критерії оцінювання: -виконання індивідуальних робіт (30%): лабораторні роботи, усне опитування -підсумковий контроль (70%, залік): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: -виконання індивідуальних робіт (30%): лабораторні роботи, усне опитування -підсумковий контроль (70%, залік): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Чернобай Л.І., Шуляр Р.В. Технологія та аудит зовнішньоекономічних операцій: Навчальний посібник. - Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 300 с. 2. Козик В.В., Панкова Л.А., Карп’як Я.С., Григор’єв О.Ю., Босак А.О. Зовнішньоекономічні операції і контракти. Навч. посіб. -2-ге вид., перероб. І доп. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 608с. 3. Усач Б.Ф., Душко З.О., Колос М.М. Організація і методика аудиту: Підручник. – К.: «Видавництво «Знання», 2006. – 295с. 4. Аудит: Підручник / за ред. проф. Ф.Ф.Бутинця. – Житомир: ПП «Рута», 2006. – 512с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).