Інформаційне забезпечення міжнародного бізнесу

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.01.E.052
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Ванькович Л.Я.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння теоретичними знаннями та одержання практичних навичок з використання інформаційних управлінських систем в управлінні міжнародним бізнесом організацій та фірм, ознайомлення з прийомами та методами роботи менеджера з засобами прийому передачі та відображення інформації, персональними комп’ютерами, сучасним програмним забезпеченням тощо.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК 7. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК 8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. СК 11. Здатність проводити дослідження економічних явищ і процесів у міжнародній сфері з врахуванням причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків. СК 14. Здатність спілкуватися на професійному та соціальному рівнях з використанням фахової термінології, включаючи усну і письмову комунікацію державною та іноземними мовами. фахових: ФКС 1.1. Здатність обирати найкращі форми зовнішньоекономічних операцій.
Результати навчання: Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, програмні пакети загального і спеціального призначення; систематизовувати й упорядковувати отриману інформацію щодо процесів і явищ у світовому господарстві; оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на них; формулювати висновки і розробляти рекомендації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища; забезпечувати інформаційний супровід міжнародного бізнесу; використовувати технології міжнародної електронної торгівлі; забезпечувати страхування міжнародних економічних операцій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Інформатика Кореквізит: Міжнародна електронна торгівля
Короткий зміст навчальної програми: Корпоративна інформація та управління базами даних підприємства. Забезпечення роботи ІС в умовах розвитку підприємства. Інформаційні системи управління інноваційним підприємством. Системи підтримки прийняття рішень. Управління процесом розробки і впровадження ІС інноваційних підприємств. Мережні технології й системи розподіленої обробки інформації. Гіпертекстові технології та інновації в мережі Internet. Інтелектуальний аналіз даних. Захист інформаційних ресурсів в інноваційній діяльності.
Опис: Тема 1. Стратегічна роль інформаційних і телекомунікаційних технологій в міжнародних економічних відносинах. Тема 2. Корпоративна інформація та управління базами даних підприємства. Тема 3. Забезпечення роботи ІС в умовах розвитку підприємства. Тема 4. Інформаційні системи управління міжнародного бізнесу. Тема 5. Системи підтримки прийняття рішень. Тема 6. Управління процесом розробки і впровадження ІС у міжнародному бізнесі. Тема 7. Мережні технології й системи розподіленої обробки інформаційного забезпечення міжнародного бізнесу. Тема 8. Гіпертекстові технології та інновації в мережі Internet. Тема 9. Інтелектуальний аналіз даних. Тема 10. Захист інформаційних ресурсів в міжнародному бізнесі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування; підсумковий контроль (70%): тестування (60%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: - 88-100 балів –“відмінно”; - 71-87 балів – “добре”; - 50-70 балів – “задовільно”; - 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Босак А.О., Чапран С.П. Інформаційно-управлінські системи в інноваційній діяльності: Конспект лекцій для студентів спеціалізації 073.5 "Управління інноваційною діяльністю". – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2016. – 98 с. 2.Батюк А.Є. та ін. Інформаційні системи в менеджменті: Навч. посібник / Батюк А.Є., Двуліт З.П., Обельовська К.М., Огородник І.М., Фабрі Л.П. – Львів: Національний університет „Львівська політехніка”, „Інтелект-Захід”, 2004. – 520 с. 3.Костров А.В., Александров Д.В. Уроки информационного менеджмента. Практикум: Учеб.пособие. – М.: Финансы и статистика, 2005. – 304 с.12.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).