Економічна діагностика митної діяльності

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.04.E.071
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дорошкевич К.О.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння теоретичними знаннями та одержання практичних навичок щодо проведення економічної діагностики митної діяльності, а також вивчення показників за допомогою яких можна оцінити результативність діяльності митних органів та митної діяльності суб’єктів ЗЕД.
Завдання: загальні: ЗК 3 Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначати та враховувати ці фактори в конкретних ситуаціях, а також уміння управляти часом. ЗК 10 Уміння здійснювати оцінювання і прогнозування міжнародних політичних, економічних, соціальних подій та явищ. ЗК 12 Розуміння теорій та практики міжнародних економічних відносин, кон’юнктури світових ринків та економічної теорії на макро- і макрорівнях. фахові: ФК 1 Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін.. ФК 5 Уміння досліджувати економічні процеси розвитку світової економіки та глобального економічного середовища.. ФК 13 Здатність використовувати знання й уміння для розрахунку показників виробничо-господарської та фінансово-економічної діяльності підприємницьких структур в умовах міжнародних економічних відносин.. ФК 19 Здатність проводити економічну діагностику митної діяльності, а також розрахунок економічних показників цієї діяльності.. ФКС 4.1. Здатність аналізувати нормативно-правові акти, які регулюють митну діяльність в Україні і за кордоном. ФКС 4.2. Здатність проводити економічну діагностику митної діяльності, а також розрахунок економічних показників цієї діяльності. ФКС 4.5. Здатність вести документообіг та здійснювати митне оформлення іноземних інвестицій, а також оцінювати витрати щодо здійснення митної діяльності.
Результати навчання: У результаті навчання спеціаліст повинен бути здатним: планувати та управляти часом; спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; постійно підвищувати теоретичний рівень знань, генерувати й ефективно використовувати їх в практичній діяльності; проводити економічну діагностику митної діяльності, а також розрахунок економічних показників цієї діяльності; формулювати обґрунтовані адресні пропозиції та рекомендації за результатами діагностування предмета та об’єкта дослідження. У результаті навчання спеціаліст повинен: використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, програмні пакети загального і спеціального призначення; володіти навичками самоаналізу (самоконтролю), бути зрозумілим для представників інших бізнес-культур та професійних груп різного рівня (з фахівцями з інших галузей знань/видів діяльності) на засадах цінування різноманітності, мультикультурності, толерантності та поваги до них; . досліджувати економічні явища та процеси у міжнародній сфері на основі розуміння категорій, законів; виділяючи й узагальнюючи тенденції, закономірності функціонування та розвитку світового господарства з урахуванням причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків; відстоювати національні інтереси України з урахуванням безпекової компоненти міжнародних економічних відносин; oбґрунтовувати вибір і застосовувати інформаційноаналітичний інструментарій, економіко-статистичні методи обчислення, складні техніки аналізу та методи моніторингу кон’юнктури світових ринків; виявляти здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію; нести відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: міжнародна економіка, статистика, економічний аналіз. Кореквізит: економіка митної діяльності, економічні показники митної діяльності.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи здійснення економічної діагностики. Діагностика митної діяльності суб’єктів ЗЕД. Діагностикa діяльності митних органів. Організування діагностики діяльності митних органів. Діагностика ефективності митної діяльності.
Опис: Навчальна дисципліна присвячена вивченню теоретичних основ здійснення економічної діагностики, діагностики митної діяльності суб’єктів ЗЕД, діагностики діяльності митних органів, організування діагностики діяльності митних органів, діагностика ефективності митної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (1000 %): виконання лабораторних робіт, тестування, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: • опитування – 20 балів, тестування - 50 балів, разом – 70 балів; • за виконання і захист лабораторних робіт (5 робіт по 6 балів) – 30 балів; • Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Босак А.О., Григор’єв О.Ю., Дорошкевич К.О., Тодощук А.В., Скибінський О.С. Економічна діагностика митної діяльності: лабораторний практикум. Львів: СТ «Міські інформаційні системи», 2021. 59 с. 2. Забродский В. А. Диагностика финансовой устойчивости функционирования производственно-экономических систем / В. А. Забродский. Н. А. Кизим. - Харьков: Бизнес-Информ, 2000. - 108 с. 3. Иванов Ю, Б. Конкурентоспособность предприятия: оценка, диагностика, стратегия / Ю. Б. Иванов, А. Н. Тищенко, Н. А. Дробитько, О. С Абрамова. - Харьков: Изд. ХНЭУ, 2004. - 256 с. 4. Shpak N., Maznyk L., Dvulit Z., Seliuchenko N., Dragan O., Doroshkevych K. Influence of digital technologies on the labor market of HR specialists // CEUR Workshop Proceedings. – 2022. – Vol. 3171 : Computational Linguistics and Intelligent Systems 2022 : Proceedings of the 6th International conference on computational linguistics and intelligent systems (COLINS 2022). Vol. 1 : Main conference, Gliwice, Poland, May 12-13, 2022. – P. 1475–1487 5. Marta Rausa, Barbara Fluggeb, Roman Boutellierc (2009) Electronic customs innovation: An improvement of governmental infrastructures. Government Information Quarterly. Volume 26, Issue 2, April 2009, Pages 246-256. 6. Czerminska M. Management of the EU Customs Union – Challenges and Activities. Przedsiebiorczosc i Zarzadzanie. Issue Year: 17/2016. Issue No: 8.2. Page Range: 173-186 7. Jose G Reis. Identifying supply-side constraints to exports. OECD Workshop on Aid for Trade Implementation. 2011. URL : https://www.oecd.org/dac/aft/47441603.pdf.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).