Міжнародне фінансування бізнес-проєктів

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.00.O.041
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Терлецька Вікторія Олександрівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є засвоєння інформаційної бази про способи залучення капіталу, структуру капіталу, потреби в інвестиціях, фінансове забезпечення проєктів та оптимізацію структури джерел фінансування, сутність фінансування бізнес-проєктів, його специфічні особливості та напрямки розвитку, проєктування інвестицій, а також засади формування та розвитку венчурних структур в умовах активізації інноваційної діяльності, аналізування діяльності венчурних структур, їх ролі у забезпеченні інноваційного розвитку національної економіки.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: спеціальні: СК1. Здатність виокремлювати характерні ознаки та тенденції розвитку світового господарства, особливості реалізації економічної політики та світових інтеграційних / дезінтеграційних процесів, у тому числі євроатлантичної інтеграції. СК7. Здатність аналізувати теорії та механізми реалізації міжнародних валютно-фінансових і кредитних відносин. СК13. Здатність проводити оцінку та аналіз безпекової компоненти у міжнародних економічних відносинах. фахові: ФКС1.2 Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження зовнішнього ринку, пошук, вибір та встановлення контактів із закордонним партнером. ФКС3.2 Здатність здійснювати міжнародний економічний аналіз у сфері міжнародних комунікацій та ІТ. ФКС3.5. Здатність використовувати системи міжнародної електронної торгівлі у сфері медіа комунікацій та ІТ. ФКС4.2 Здатність проводити економічну діагностику митної діяльності, а також розрахунок економічних показників цієї діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Здатність продемонструвати поглибленні знання у сфері планування та управління часом. 2. Володіння достатніми знаннями, для використання інформаційних та комунікаційних технологій в професійній діяльності. 3. Володіння достатніми знаннями, щоб бути критичним та самокритичним для того, щоб доводити і спростовувати, робити правильні висновки, обгрунтовувати рішення, коректно вести дискусію, логічно правильно поводити себе у полеміці. 4. Уміння діагностувати стан досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Результати навчання. Методи навчання і викладання. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання РН2 Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземними мовами усно і письмово, фахово використовувати економічну термінологію. Лекції, практичні, лабораторні заняття: - емпіричні методи; - теоретичні методи; - формально-логічний метод. Поточний контроль – виконання та захист лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. РН 8 Розуміти, виділяти й описувати нові явища, процеси й тенденції глобального розвитку, механізми й інструменти реалізації економічної Лекції, практичні, лабораторні заняття: - емпіричні методи; - теоретичні методи; - формально-логічний метод. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. РН 14 Розуміти і застосовувати теорії, принципи, засоби й інструменти реалізації міжнародних валютно-фінансових та кредитних відносин. Лекції, практичні, лабораторні заняття: - емпіричні методи; - теоретичні методи; - формально-логічний метод; - спеціальні методи досліджень. Поточний контроль – виконання та захист лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. РН 18 Досліджувати економічні явища та процеси у міжнародній сфері на основі розуміння категорій, законів, виділяючи й узагальнюючи тенденції, закономірності функціонування та розвитку світового господарства з урахуванням причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків. Лекції, практичні, лабораторні заняття: - емпіричні методи; - теоретичні методи; - формально-логічний метод; - спеціальні методи досліджень. Поточний контроль – виконання та захист лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. РН 19 Розуміти та застосовувати чинне законодавство, міжнародні нормативні документи і угоди, довідкові матеріали, чинні стандарти і технічні умови тощо у сфері міжнародних економічних відносин. Лекції, практичні, лабораторні заняття: - емпіричні методи; - формально-логічний метод; - спеціальні методи досліджень. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. РН 20 Відстоювати національні інтереси України з урахуванням безпекової компоненти міжнародних економічних відносин Лекції, практичні, лабораторні заняття: - емпіричні методи; - теоретичні методи; - формально-логічний метод; - спеціальні методи досліджень. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. РН 22 Застосовувати відповідні методи, правила і принципи функціонування міжнародних економічних відносин для розвитку зовнішньоекономічної діяльності України. Лекції, практичні, лабораторні заняття: - емпіричні методи; - теоретичні методи; - формально-логічний метод; - спеціальні методи досліджень. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. РН 25 Презентувати результати дослідження, на базі яких розробляються рекомендації та заходи з адаптації до змін міжнародного середовища. Лекції, практичні, лабораторні заняття: - емпіричні методи; - теоретичні методи; - формально-логічний метод; - спеціальні методи досліджень. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. ЗН 2 Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності. К1 Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Міжнародні економічні відносини, Ділова іноземна мова. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Міжнародні валютно-фінансові відносини, Міжнародна електронна торгівля.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Міжнародне фінансування бізнес-проєктів» орієнована на вивчення теоретичного та засвоєння практичного матеріалу про способи залучення капіталу, обґрунтування структури капіталу, визначення потреби в інвестиціях та вартості капіталу, фінансового забезпечення проєктів та оптимізації структури джерел фінансування, сутності фінансування бізнес-проєктів, його специфічних особливостей та напрямків розвитку, формування системи знань та практичних навичок з питань проєктування інвестицій, а також засад формування та розвитку венчурних структур в умовах активізації інноваційної діяльності, аналізуванні діяльності венчурних структур, їх ролі у забезпеченні інноваційного розвитку національної економіки.
Опис: Тема 1. Сутність проєктної діяльності. Тема 2. Сутність і значення діяльності венчурних структур. Тема 3. Типологія венчурних структур. Тема 4. Чинники впливу на діяльність та розвиток венчурних структур. Тема 5. Бізнес-аналітика розвитку венчурних структур. Тема 6. Оцінювання діяльності венчурних структур у багатовимірному ознаковому просторі. Тема 7. Види витрат і методи оцінювання вартості проєкту. Тема 8. Критерії та методи оцінювання економічної ефективності проєкту. Тема 9. Фінансово-економічні показники виконання проєкту за вартістю.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (40%): усне опитування, робота на практичних та лабораторних заняттях; - Підсумковий контроль (60%): залік (заключний тест, опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: лабораторні роботи 5 робіт по 4 бали (20 балів), робота на практичних (10 балів); контрольна робота (10 балів). Підсумковий контроль: залік (заключний тест (40 балів), опитування (20 балів)) - 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Терлецька, В.О., 2023. Венчурні структури в умовах розвитку національного господарства: побудова, економічне оцінювання та прогнозування. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 328 с. 2. Терлецька, В.О., Кузьмін, О.Є., 2019. Державне стимулювання інноваційного розвитку суб’єктів господарювання: методологічні засади, світовий та вітчизняний досвід : монографія / за заг. ред. канд. екон. наук, доц. Л. С. Захаркіної. Сумський державний університе т. 200 с. 3. Терлецька В.О., 2023. Бізнес-аналітика розвитку венчурної діяльності. Вісник Одеського національного університету. Серія: Економіка, Т. 28, вип. 2 (96) 2023, с. 35-38. 4. Терлецька, В.О., 2023. Концептуальні основи формування венчурних структур та їх моніторинг. Вісник Національного університету ”Львівська політехніка”. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку, Вип. 5, № 1, с. 108-121.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).