Міжнародна електронна торгівля

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.01.E.053
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: К.е.н., Лакіза Вікторія Володимирівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння базовими знаннями щодо сутності, змісту, значення та тенденцій розвитку електронної комерції, глобальної мережі Інтернет як бази електронного бізнесу, одержання практичних навичок з принципів ведення бізнесу в Інтернеті, системи електронної комерції у корпоративному секторі B2B, системи електронної комерції B2C Business-to-consumer, послуг в електронній комерції, платежів та розрахунків за товари і послуги в електронній комерції, Internet-маркетингу, особливостей застосування засобів Internet-реклами, розрахунку ефективності міжнародної електронної комерції, організаційно-правового забезпечення електронної комерції та інтелектуальної власності у міжнародній електронній торгівлі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні: ЗК3 . Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначати та враховувати ці фактори в конкретних ситуаціях, а також уміння управляти часом ЗК4 Здатність застосовувати знання для розв’язання якісних та кількісних задач, а також продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. ЗК5 Здатність проводити пошук та опрацювання інформації з різних джерел та здійснювати її аналізування, а також здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК7 Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій ЗК10 Уміння здійснювати оцінювання і прогнозування міжнародних політичних, економічних, соціальних подій та явищ. ЗК14 Здатність використовувати знання і практичні навички з фундаментальних дисциплін у процесі вироблення раціональних рішень у сфері міжнародних економічних відносин. фахові: ФК 4 Базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі міжнародних економічних відносин. ФК 6 Розуміння сутності наукових методів економічного аналізу та прогнозування, розвитку економік зарубіжних країн, світових цін, тарифів, інвестиційної та митної діяльності. ФК 7 Розуміння загальних положень міжнародних економічних відносин, міжнародної економіки, міжнародної торгівлі, міжнародного валютно-фінансових відносин.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знання особливостей розвитку міжнародної інвестиційної та інноваційної діяльності, принципів формування інвестиційного портфеля, методів оцінювання ефективності портфельних та реальних інвестицій. 2. Знання основних категорій, принципів та функцій міжнародної торгівлі, а також форм міжнародної електронної торгівлі. 3. Знання видів і напрямків інвестиційно-інноваційної діяльності, критеріїв техніко-економічної оцінки продукції інноваційного підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Міжнародна економіка
Короткий зміст навчальної програми: Суть, зміст, значення та тенденції розвитку електронної комерції (ЕК). Глобальна мережа Інтернет як база електронного бізнесу. Принципи ведення бізнесу в Інтернеті. Системи електронної комерції у корпоративному секторі B2B. Системи електронної комерції B2C Business-to-consumer. Послуги в електронній комерції. Платежі та розрахунки за товари і послуги в електронній комерції. Internet-маркетинг. Особливості застосування засобів Internet-реклами. Ефективність міжнародної електронної комерції. Організаційно-правове забезпечення електронної комерції. Інтелектуальна власність у міжнародній електронній торгівлі.
Опис: Суть, зміст, значення та тенденції розвитку електронної комерції (ЕК). Глобальна мережа Інтернет як база електронного бізнесу. Принципи ведення бізнесу в Інтернеті. Системи електронної комерції у корпоративному секторі B2B. Системи електронної комерції B2C Business-to-consumer. Послуги в електронній комерції. Платежі та розрахунки за товари і послуги в електронній комерції. Internet-маркетинг. Особливості застосування засобів Internet-реклами. Ефективність міжнародної електронної комерції. Організаційно-правове забезпечення електронної комерції. Інтелектуальна власність у міжнародній електронній торгівлі.
Методи та критерії оцінювання: • лабораторні роботи (20%) • контрольна робота (10%) • тестування у ВНС (50%) • підсумковий контроль – усне опитування (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • Виконання та захист контрольних робіт (1 робота на 10 балів, 1 робота на 5 балів)-15 балів; • Виконання і захист лабораторних робіт ( 3 роботи по 5 балів) – 15 балів; • Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Коен Дж., Шмідт Е. Новий цифровий світ / Пер. з англ. Г. Лелів. Львів: Літопис, 2015. 368 с. 2. Лисак О.І., Андрєєва Л.О., Тебенко В.М. Електронна комерція: курс лекцій/ О.І. Лисак, Л.О. Андрєєва., В.М. Тебенко – Мелітополь: Люкс, 2020. – 225 с. 3. Маєвська А.А. Електронна комерція і право: навч.-метод. посібник. Харків, 2010. 256 с. 4. Цифровий маркетинг - модель маркетингу XXI сторіччя: монографія /. Окландер М. А. та ін. / за ред.. М.А. Окландера. Одеса: Астропринт, 2017. 296 с 5. Юдін О. М. Системи електронної комерції: створення, просунення і розвиток : монографія / О. М. Юдін, М. В. Макарова, Р. М. Лавренюк. – Полтава : РВВ ПУЕТ, 2011. – 201 с. 6. Лакіза В.В., Бала Р.Д. Особливості застосування електронної торгівлі суб’єктами господарювання в умовах міжнародної економічної діяльності Ефективна економіка. – 2020. – № 11. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8315 7. Шалева О.І. Електронна комерція : Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 216. с. 8. Криша В.В., Колєснік А.Р., Гессен А.Є. Ефективність діяльності підприємств в умовах розвитку електронних ринків // Молодий вчений. 2017. № 5. С. 642-646. 9. Юринець З.В. Інноваційні технології та інструменти розвитку сфери торгівлі // Науковий вісник НЛТУ України. 2016. Вип. 26.2. C. 125-129 10. Артеменко Д.С., Бражник В.О. Проблеми правового регулювання електронної комерції. Молодий вчений. 2018. № 11(2). С. 780–783. 11. Батрименко В.В Запровадження сучасних форм електронної комерції в умовах діджиталізації світової економіки. Стратегія розвитку України № 2. 2019 С. 58-65. 12. Буров М. Ризики споживачів у сфері e-commerce та шляхи запобігання їм. Юрист & Закон. 2019. No 23. URL: https://uz.ligazakon.ua/ua/magazine_article/EA012817 (дата звернення: 04.02.2022). 13. Електронна комерція: теоретико-правові засади та сучасний стан в Україні / [В. М. Полях, Н. М. Кривошеєва, В. М. Клочко та ін.]. Scientific Journal «ScienceRise». 2017. №5. С. 11–17 14. Затонацька Т.Г. Моделювання впливу електронної комерції на економічний розвиток країни. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. 2017 № 1(22). С. 265-273. Знання, 2007. 535 с. 15. Задорожний «Електронна комерція в Україні: дискусійні аспекти нормативно-правового регулювання» ISSN 1993-0240. Вісник Тернопільського національного економічного університету. № 1, 2017. С. 119–125. 16. Іщенко А. Покупки в Інтернеті: стали відомі найпопулярніші в українців товари cьогодні. 2020. URL: https://www.segodnya.ua/ua/ukraine/pokupkiv-internetenazvany-samye-populyarnye-u-ukraincev-tovary-1389792.html 17. Лакіза В.В., Бала Р.Д. Особливості застосування електронної торгівлі суб’єктами господарювання в умовах міжнародної економічної діяльності Ефективна економіка. – 2020. – № 11. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8315 18. Лакіза В. В. BIG DATA в умовах інноваційного розвитку цифрової економіки [Електронний ресурс] // Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: "Економічні науки". – 2022. – № 11 (67). 19. Zatonatska T. Ukrainian e-commerce attractiveness: challenges and perspectives. Ekonomika. 2016. № 95(1). Р. 153-165. 20. Zatonatska T., Dluhopolskyi O., Chyrak I., Kotys N. The internet and ecommerce diffusion in European countries (modeling at the example of Austria, Poland and Ukraine). Innovative Marketing, Volume 15, Issue 1, 2019, p. 66-75
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).