Живопис, рисунок, скульптура, частина 1

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.006
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Юрченко І. А., к. мист., доцент, доцент Петровська Ю. Р., к. арх., доцент, доцент Климко З. В., к. арх., доцент Громнюк А. І., к. арх., ст. викладач Знак А. В., к. арх., ст. викладач Стасюк О. С., к. арх., доцент, доцент Понкало С. І., асистент Мосор І. В., асистент Сентимреі Ю. Г., асистент Задорожний Б. В., асистент Горічко Я. М., асистент Федиків І. П., асистент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета полягає в тому, щоб навчити студента свідомо сприймати натуру, об'єм і простір, вміти бачити, розуміти і аналітично виявляти конструктивно-пластичну структуру, грамотно сприймати пропорції, світлотіньові і кольорові співвідношення, розкладати складні об'ємні форми на базові і аналізувати їх конструктивну побудову, опанувати практичні методи, графічно-художні засоби і техніки зображення трьох вимірного простору на площині паперу, виробити власну манеру виконання, засвоїти малярську грамоту, опанувати практичні методи та різні техніки живопису, розвивати вміння бачити різноманіття форм та кольорів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність (ІНТ) – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: КС 3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС 6. Здатність застосовувати у проектно-художній діяльності спеціальні техніки та технології роботи у відповідних матеріалах (за спеціалізаціями). КС 8. Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта. КС 9. Здатність зображувати об’єкти навколишнього середовища і постаті людини засобами пластичної анатомії, спеціального рисунка та живопису (за спеціалізаціями).
Результати навчання: У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати професійну термінологію, яка застосовується у процесі роботи над рисунком і живописом; 2. Виконати завдання з рисунку та живопису відповідно до завдань програми, володіти поетапним, послідовним процесом виконання; 3. Знати основні поняття та розуміти принципи побудови об’єкта, закони композиції, правила перспективи та теорію освітлення; 4. Освоїти закономірності лінійно-конструктивної побудови геометричних форм та побутових предметів, драперії, визначати пропорції об’єктів та надавати об’єму формам за допомогою світлотіні; 5. Вміти поєднувати практичні методи, різну техніку та стилістику графічних та малярських прийомів зображення форм і предметів трьохвимірного простору на площині паперу. 6. Вміти закомпонувати в форматі листа окремі предмети чи натюрморт, розробляти ескізи, етюди на підготовчому етапі до роботи. 7. Виробити власну манеру виконання графічних та живописних творів. У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН1. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях. ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурномистецької спадщини, розвивати екокультуру засобами дизайну. ПРН14. Використовувати у професійній діяльності прояви української ментальності, історичної пам’яті, національної самоідентифікації та творчого самовираження; застосовувати історичний творчий досвід, а також успішні українські та зарубіжні художні практики. ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольорофактурні властивості об’єктів дизайну. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної самоідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Композиція та формотворення в дизайні, ч. 1,ч.2; Історія мистецтва, архітектури і дизайну, ч.1, ч.2, ч.3, ч.4, ч.5; Основи проектної та комп’ютерної графіки (КП),ч.1,ч.2; Живопис, рисунок, скульптура,ч.2, ч.3, ч.4, ч.5, ч.6, ч.7; Концептуальний дизайн (КП); Мультимедійний дизайн; 3D моделювання
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Живопис, рисунок, скульптура, частина 1» є складовою освітньо-професійної програми «Дизайн середовища». В основу дисципліни послідовно закладені теми теоретичних та практичних положень, що розкривають основні закономірності процесу рисунку та живопису. Курс структурно включає в себе практичну та теоретичну частини. Основи малярства та рисунку вивчають на натюрмортах, навчальні постановки розподілені в певній методичній послідовності відповідно до складності завдання. Постановки повинні бути різноманітними відповідно до характеру програмних завдань. Основні студії відбуваються при природному бічному освітленні. До них відносяться постановки об'ємно-просторового (реалістичного) вирішення. Особливої уваги у вивченні кольору заслуговують натюрморти з конкретною колористичною палітрою (ахроматична гама, мішана гама, грецька палітра. Паралельно з вивченням кольору звертається увага на тональність кольорових плям, вишукується світловий домінант в композиції рисунка. Композиційні варіанти, засоби, технічні прийоми, матеріали вибираються в залежності від теми завдання та його тривалості. Вивчення курсу орієнтує студентів до візуально аналітично-творчого процесу і спрямовує на самостійний пошук ідей та вирішень в практичних завданнях. Все це з вмінням рисувати «по пам'яті» і «по уяві» повинно впливати на мистецьке мислення та формування естетичного чуття студента-дизайнера, вчить володіти практичними навиками для того, щоб в майбутньому передавати свої ідеї та почуття.
Опис: Лабораторні заняття – 120 год. (денна форма навчання), 36 год. (заочна форма навчання). Найменування робіт: 1. Лінійно – конструктивний рисунок з геометричних тіл. 2. Натюрморт з простих геометричних тіл на бокове освітлення (ахроматична гама, гризайль). 3. Рисунок натюрморту з геометричних тіл на бокове освітлення. 4. Натюрморт зі складних геометричних тіл на бокове освітлення ( мішана гама, поліхромія). 5. Рисунок каскадного натюрморту з складних геометричних тіл та предметів побуту. 6. Натюрморт з побутових предметів на бокове освітлення (грецька палітра, поліхромія). 7. Рисунок натюрморту з предметів побуту, драперій на передачу матеріальності предметів , бокове освітлення. Самостійна робота студентів – 105 год. (денна форма навчання), 189 год. (заочна форма навчання). Найменування робіт: 1. Рисунки, начерки простих геометричних тіл відносно лінії горизонту. 2. Лінійно-конструктивний рисунок складної геометричної моделі. Тональний рисунок складної геометричної моделі з падаючою тінню. 3. Рисунок декоративного натюрморту з предметів побуту, драперій, елементів декоративного антуражу на поєднання фактур. 4. Копія класичного натюрморту за вибором (поліхромія). 5. Етюди (зарисовки) живих квітів, листя, гілок дерев (поліхромія).
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється поточним контролем аудиторної та самостійної роботи студента. Оцінювання робіт викладачами, що ведуть заняття в групі, відбувається після закінчення кожного завдання. Залік є обов'язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити системне засвоєння навчального матеріалу з «Живопису, рисунку скульптури, частина 1» і зведений до поточних форм контролю. Оцінювання робіт відбувається після закінчення кожного завдання. Оцінка за залік виставляється «автоматично».
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів за виконання 12 завдань (7 аудиторних і 5 самостійних). Середній бал за завдання вираховується наступним чином: сумується кількість балів за кожне із завдань та ділитися на їх кількість.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення. 1. Академічний живопис натюрмортів: Методичні вказівки до виконання завдань з дисципліни «Живопис» / Укл. Я. Г. Шеремета. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. – 24 с. –(Укр. Мовою). 2. Методичні вказівки до виконання завдань з основ курсу живопису «Живопис натюрморту» / Укл. Г.Ф. Кічула. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 1993. – 12с. (Укр мовою). 3. Методичні вказівки з курсової роботи «Рисунок, живопис, скульптура», «Рисунок» для студентів I-IV курсів / Укл. Б.Н. Скиба, О.Й. Лясковський. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 72 с. –(Укр. Мовою). 4. Навчальні натюрморти: Методичні вказівки до виконання завдань з дисципліни «Живопис» / Укл. Я. Г. Шеремета. – Львів: Видавництво Державного університету «Львівська політехніка», 1994. – 15 с. –(Укр. Мовою). Рекомендована література. Базова. 1. Дворник Ю.В. Жива вода рисунка. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2009. – 176с. 2. Горбенко А.А. Акварельная живопись для архитекторов / А.А. Горбенко. – К : Будівельник, 1982. 3. Гребенюк Г.Є. Основи композиції та рисунок / Г.Є. Гребенюк. – К.:Техніка, 1997. 4. Bammes G. Wir zeichnen den Menschen. Berlin.: 1989 — 180 с. 5. Bammes G. Sehen und Verstehen Berlin.: 1985 — 190 с. 6. Мірчук З. Анатомія людини: Навч.посібник. — Дрогобич: Вимір, 2007. — 350с. 7. Опанащук М., Опанащук О. Емоційна природа рисунку: навчальний посібник/М.Опанащук, О. Опанащук. – Львів, 2013. – 114 с. 8. Михайленко В.Є., Яковлєв М.І. Основи композиції (геометричні аспекти) / В.Є.Михайленко, М.І. Яковлєв. –Каравелла, 2004. –304с. 9. Туманов І.М. Рисунок, живопис, скульптура: навчальний посібник / І.М.Туманов. –Львів: Аверс, 2010. –144с. 10. Сухенко О.В. Рисунок. Навчальний посібник / О.В. Сухенко, –К.: Bona Mente, 2004 11. Турчинко Ю.Я. Київська рисувальна школа / Ю.Я. Турчинко, – К.: Видавництво АН УССР, 1956 12. Перепадя В.В. Рисунок. Проблеми творчості в навчальному процесі / В.В. Перепадя, – Львів: Палітра, 2003 13. Жаборюк Л.А. Український живопис доби середньовіччя / Жаборюк Л.А. – К.:Вища школа,1978 14. Жаборюк Л.А. Мистецтво живопису і графіки на Україні. / Жаборюк Л.А. – К.: Вища школа,1983 15. Білецький .Український портретний живопис 17-18 ст. / К.:Мистецтво,1967 16. Белютін Є. початкові відомості живопису. К.: Держ. вид-во обр.мист. і музичн. л-ри Усср,1958 17. Uldis Zarins, Sandis Kondrats. Anatomy for Sculptors, Understanding the Human Figure. - Anatomy Next, Incorporated, 2014. – 222p. 18. Uldis Zarins. Anatomy of Facial Expression. - Anatomy Next, Incorporated, 2017. – 222p. 19. Uldis Zarins. Form of the Head and Neck. - Anatomy Next, Incorporated, 2021. – 2021p. 20. Michel Lauricella. Morpho: Simplified Forms: Anatomy for Artists. - Rocky Nook, 2019. – 96р. 21. Mattesi, Michael D., Force. Drawing human anatomy / Michael Mattesi. - CRC Press; 1st edition, 2017. – 313р 22. Mattesi, Michael D., Force. Animal Drawing.Animal Locomotion and Design Concepts for Animators / Michael Mattesi. - Focal Press;, 2011. – 224р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Живопис, рисунок, скульптура, частина 1

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.005
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Візуальний дизайн і мистецтво
Лектор: Богуславський М.В., асистент Горічко Я. М., асистент Мосор І. В., асистент Сентимреі Ю. Г., асистент Ковальчук А.В, асистент Варшавська А.В., асистент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета полягає в тому, щоб навчити студента свідомо сприймати натуру, об'єм і простір, вміти бачити, розуміти і аналітично виявляти конструктивно-пластичну структуру, грамотно сприймати пропорції, світлотіньові і кольорові співвідношення, розкладати складні об'ємні форми на базові і аналізувати їх конструктивну побудову, опанувати практичні методи, графічно-художні засоби і техніки зображення трьох вимірного простору на площині паперу, виробити власну манеру виконання, засвоїти малярську грамоту, опанувати практичні методи та різні техніки живопису, розвивати вміння бачити різноманіття форм та кольорів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність (ІНТ) – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: КС 3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС 6. Здатність застосовувати у проектно-художній діяльності спеціальні техніки та технології роботи у відповідних матеріалах (за спеціалізаціями). КС 8. Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта. КС 9. Здатність зображувати об’єкти навколишнього середовища і постаті людини засобами пластичної анатомії, спеціального рисунка та живопису (за спеціалізаціями).
Результати навчання: У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати професійну термінологію, яка застосовується у процесі роботи над рисунком і живописом; 2. Виконати завдання з рисунку та живопису відповідно до завдань програми, володіти поетапним, послідовним процесом виконання; 3. Знати основні поняття та розуміти принципи побудови об’єкта, закони композиції, правила перспективи та теорію освітлення; 4. Освоїти закономірності лінійно-конструктивної побудови геометричних форм та побутових предметів, драперії, визначати пропорції об’єктів та надавати об’єму формам за допомогою світлотіні; 5. Вміти поєднувати практичні методи, різну техніку та стилістику графічних та малярських прийомів зображення форм і предметів трьохвимірного простору на площині паперу. 6. Вміти закомпонувати в форматі листа окремі предмети чи натюрморт, розробляти ескізи, етюди на підготовчому етапі до роботи. 7. Виробити власну манеру виконання графічних та живописних творів. У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН1. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях. ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурномистецької спадщини, розвивати екокультуру засобами дизайну. ПРН14. Використовувати у професійній діяльності прояви української ментальності, історичної пам’яті, національної самоідентифікації та творчого самовираження; застосовувати історичний творчий досвід, а також успішні українські та зарубіжні художні практики. ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольорофактурні властивості об’єктів дизайну. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної самоідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Композиція та формотворення в дизайні, ч. 1,ч.2; Історія мистецтва, архітектури і дизайну, ч.1, ч.2, ч.3, ч.4, ч.5; Основи проектної та комп’ютерної графіки (КП),ч.1,ч.2; Живопис, рисунок, скульптура,ч.2, ч.3, ч.4, ч.5, ч.6, ч.7; Концептуальний дизайн (КП); Мультимедійний дизайн; 3D моделювання
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Живопис, рисунок, скульптура, частина 1» є складовою освітньо-професійної програми «Дизайн середовища». В основу дисципліни послідовно закладені теми теоретичних та практичних положень, що розкривають основні закономірності процесу рисунку та живопису. Курс структурно включає в себе практичну та теоретичну частини. Основи малярства та рисунку вивчають на натюрмортах, навчальні постановки розподілені в певній методичній послідовності відповідно до складності завдання. Постановки повинні бути різноманітними відповідно до характеру програмних завдань. Основні студії відбуваються при природному бічному освітленні. До них відносяться постановки об'ємно-просторового (реалістичного) вирішення. Особливої уваги у вивченні кольору заслуговують натюрморти з конкретною колористичною палітрою (ахроматична гама, мішана гама, грецька палітра. Паралельно з вивченням кольору звертається увага на тональність кольорових плям, вишукується світловий домінант в композиції рисунка. Композиційні варіанти, засоби, технічні прийоми, матеріали вибираються в залежності від теми завдання та його тривалості. Вивчення курсу орієнтує студентів до візуально аналітично-творчого процесу і спрямовує на самостійний пошук ідей та вирішень в практичних завданнях. Все це з вмінням рисувати «по пам'яті» і «по уяві» повинно впливати на мистецьке мислення та формування естетичного чуття студента-дизайнера, вчить володіти практичними навиками для того, щоб в майбутньому передавати свої ідеї та почуття.
Опис: Лабораторні заняття – 120 год. (денна форма навчання), 36 год. (заочна форма навчання). Найменування робіт: 1. Лінійно – конструктивний рисунок з геометричних тіл. 2. Натюрморт з простих геометричних тіл на бокове освітлення (ахроматична гама, гризайль). 3. Рисунок натюрморту з геометричних тіл на бокове освітлення. 4. Натюрморт зі складних геометричних тіл на бокове освітлення ( мішана гама, поліхромія). 5. Рисунок каскадного натюрморту з складних геометричних тіл та предметів побуту. 6. Натюрморт з побутових предметів на бокове освітлення (грецька палітра, поліхромія). 7. Рисунок натюрморту з предметів побуту, драперій на передачу матеріальності предметів , бокове освітлення. Самостійна робота студентів – 105 год. (денна форма навчання), 189 год. (заочна форма навчання). Найменування робіт: 1. Рисунки, начерки простих геометричних тіл відносно лінії горизонту. 2. Лінійно-конструктивний рисунок складної геометричної моделі. Тональний рисунок складної геометричної моделі з падаючою тінню. 3. Рисунок декоративного натюрморту з предметів побуту, драперій, елементів декоративного антуражу на поєднання фактур. 4. Копія класичного натюрморту за вибором (поліхромія). 5. Етюди (зарисовки) живих квітів, листя, гілок дерев (поліхромія).
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється поточним контролем аудиторної та самостійної роботи студента. Оцінювання робіт викладачами, що ведуть заняття в групі, відбувається після закінчення кожного завдання. Залік є обов'язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити системне засвоєння навчального матеріалу з «Живопису, рисунку скульптури, частина 1» і зведений до поточних форм контролю. Оцінювання робіт відбувається після закінчення кожного завдання. Оцінка за залік виставляється «автоматично».
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів за виконання 12 завдань (7 аудиторних і 5 самостійних). Середній бал за завдання вираховується наступним чином: сумується кількість балів за кожне із завдань та ділитися на їх кількість.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення. 1. Академічний живопис натюрмортів: Методичні вказівки до виконання завдань з дисципліни «Живопис» / Укл. Я. Г. Шеремета. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. – 24 с. –(Укр. Мовою). 2. Методичні вказівки до виконання завдань з основ курсу живопису «Живопис натюрморту» / Укл. Г.Ф. Кічула. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 1993. – 12с. (Укр мовою). 3. Методичні вказівки з курсової роботи «Рисунок, живопис, скульптура», «Рисунок» для студентів I-IV курсів / Укл. Б.Н. Скиба, О.Й. Лясковський. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 72 с. –(Укр. Мовою). 4. Навчальні натюрморти: Методичні вказівки до виконання завдань з дисципліни «Живопис» / Укл. Я. Г. Шеремета. – Львів: Видавництво Державного університету «Львівська політехніка», 1994. – 15 с. –(Укр. Мовою). Рекомендована література. Базова. 1. Дворник Ю.В. Жива вода рисунка. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2009. – 176с. 2. Горбенко А.А. Акварельная живопись для архитекторов / А.А. Горбенко. – К : Будівельник, 1982. 3. Гребенюк Г.Є. Основи композиції та рисунок / Г.Є. Гребенюк. – К.:Техніка, 1997. 4. Bammes G. Wir zeichnen den Menschen. Berlin.: 1989 — 180 с. 5. Bammes G. Sehen und Verstehen Berlin.: 1985 — 190 с. 6. Мірчук З. Анатомія людини: Навч.посібник. — Дрогобич: Вимір, 2007. — 350с. 7. Опанащук М., Опанащук О. Емоційна природа рисунку: навчальний посібник/М.Опанащук, О. Опанащук. – Львів, 2013. – 114 с. 8. Михайленко В.Є., Яковлєв М.І. Основи композиції (геометричні аспекти) / В.Є.Михайленко, М.І. Яковлєв. –Каравелла, 2004. –304с. 9. Туманов І.М. Рисунок, живопис, скульптура: навчальний посібник / І.М.Туманов. –Львів: Аверс, 2010. –144с. 10. Сухенко О.В. Рисунок. Навчальний посібник / О.В. Сухенко, –К.: Bona Mente, 2004 11. Турчинко Ю.Я. Київська рисувальна школа / Ю.Я. Турчинко, – К.: Видавництво АН УССР, 1956 12. Перепадя В.В. Рисунок. Проблеми творчості в навчальному процесі / В.В. Перепадя, – Львів: Палітра, 2003 13. Жаборюк Л.А. Український живопис доби середньовіччя / Жаборюк Л.А. – К.:Вища школа,1978 14. Жаборюк Л.А. Мистецтво живопису і графіки на Україні. / Жаборюк Л.А. – К.: Вища школа,1983 15. Білецький .Український портретний живопис 17-18 ст. / К.:Мистецтво,1967 16. Белютін Є. початкові відомості живопису. К.: Держ. вид-во обр.мист. і музичн. л-ри Усср,1958 17. Uldis Zarins, Sandis Kondrats. Anatomy for Sculptors, Understanding the Human Figure. - Anatomy Next, Incorporated, 2014. – 222p. 18. Uldis Zarins. Anatomy of Facial Expression. - Anatomy Next, Incorporated, 2017. – 222p. 19. Uldis Zarins. Form of the Head and Neck. - Anatomy Next, Incorporated, 2021. – 2021p. 20. Michel Lauricella. Morpho: Simplified Forms: Anatomy for Artists. - Rocky Nook, 2019. – 96р. 21. Mattesi, Michael D., Force. Drawing human anatomy / Michael Mattesi. - CRC Press; 1st edition, 2017. – 313р 22. Mattesi, Michael D., Force. Animal Drawing.Animal Locomotion and Design Concepts for Animators / Michael Mattesi. - Focal Press;, 2011. – 224р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).