Технології і матеріали у графічному дизайні
Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.068
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Візуальний дизайн і мистецтво
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Технології і матеріали у графічному дизайні (курсовий проєкт)
Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.069
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Візуальний дизайн і мистецтво
Лектор: Мільчевич Сергій Іванович
Дубова-Страшевська Маріанна Юріївна
Гладчук Марта Юріївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей.
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, виявляти структурні й функціональні зв’язки на основі комплексного художньо-проектного підходу.
Фахові компетентності професійного спрямування:
ФКС 2.2 Здатність виконувати двовимірні та тривімірні ескізи для поліграфії та мультимедійного простору.
ФКС 2.3 Здатність презентувати своє проектне рішення.
ФКС 2.4 Здатність виконувати двовимірні та тривимірні моделі для поліграфії та мультимедійного простору.
ФКС 2.5 Здатність враховувати при створенні об’єктів візуальних комунікацій потреб всіх категорій споживачів та застосовувати комплексний підхід у дизайні.
Результати навчання: ПРНВ 2.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів та вміти використовувати здобуті результати у дизайні візуальних комунікацій.
ПРНВ 2.4. Застосовувати комплексний художньо- проектний підхід для створення цілісного образу об'єктів візуальних комунікацій.
ПРНВ 2.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та особливостей конструктивних побудов, застосовувати новітні технології при створенні сучасного кінцевого продукту у дизайні візуальних комунікацій.
КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань.
АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
АіВ 4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам
патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само- ідентифікації.
АіВ 5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Основи проектної та комп’ютерної графіки
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Технології і матеріали в графічному дизайні
2. Рекламний дизайн і копірайтинг (КП)
3. Дизайн друкованих видань (КП)
4. Концептуальний дизайн (КП)
Короткий зміст навчальної програми: Курс "Технології і матеріали в графічному дизайні (КП)" розглядається як один із складових комплексу фахової підготовки та розрахований на один семестр навчання та охоплює години в IV семестрі. В основу дисципліни послідовно закладені допоміжні теми теоретичних та практичних положень, що розкривають основні закономірності процесу проектування в дизайні пакування та рекламній справі.
Навчальний процес складається з двох блоків: І блок - поточні завдання з технологій та засобів в графічному дизайні, що тримають напрям в галузь дизайн пакування; ІІ блок присвячений основам дизайну реклами, знайомлять студента з методикою виведення товару на ринок з допомогою графічного дизайну реклами, та основних її компонентів.
Вивчення запропонованого курсу вимагає від студентів творчого підходу, орієнтує на самостійний пошук ідей та основ оригінальних стратегій щодо виконання поставлених конкретних практичних завдань в галузі реклами, візуальних комунікацій, проектуванні пакування та вимагає від них опрацювання додаткової візуальної інформації та літератури.
В практичній частині І блоку курсу методично задаються основні завдання та етапи до процесу дизайн-проектування упаковок: розробка патернів, штампів, колажів, обробка ручної графіки з допомогою програмного забезпечення, (оцифрування робіт), робота з шрифтовими композиціями, блоками, фотографіка, робота з паперовою пластикою.
ІІ блок - це робота з низкою поточних завдань в сфері дизайну реклами та виконання кінцевого курсового проекту.
Опис: Лекційні заняття – не передбачені.
Практичні заняття – 45 год.
Мета практичних занять – навчити студентів на практиці застосовувати отримані теоретичні знання в галузі масової комунікації та в рекламі товарів різного призначення. Познайомити студента з різноманітними методами та засобами рекламного дизайну, як у комп’ютерній графіці, так і в створенні прототипу – робочого макета.
В практичній частині І блоку курсу методично задаються основні завдання та етапи до процесу дизайн-проектування упаковок: розробка патернів, штампів, колажів, обробка ручної графіки з допомогою програмного забезпечення, (оцифрування робіт), робота з шрифтовими композиціями, блоками, фотографіка, робота з паперовою пластикою.
Практична частина ІІ блоку – це поступова робота над творенням рекламного повідомлення, розробкою елементів та самого курсового проекту.
Блок І.
1. Знайомство з основами дизайну пакування. Історія пакування в світовому контексті.
Ознайомлення з структурою дисципліни, навиками, які студенти здобудуть у процесі навчання та вимогами щодо подачі графічних робіт.
2. Патерни в графічному дизайні. Техніка «творення плям» (англ.«mark-making»). Оцифрування ручних робіт, та робота з патернами.
Завдання №1. Розробка серії патернів з простого графічного модуля, плями.
3. Фотографіка товару. Графічне вирішення товару, продукту. Фотографування об’єктів реклами, на обрану тему. Композиційна викладка товару, контраст, нюанс, ритміка, акценти, колористика. Світло і тінь, колір, як головні засоби вираження рекламного образу.
Завдання №2. Фото продуктів/товарів. (англ. Product Photography)
4. Штампи в графічному дизайні. Історія штампів в дизайні пакування.
Завдання №3. Штамп. Патерн та одинарна композиція з штампу (англ. Stamp design)
5. Шрифтові композиції рекламних девізів. Деталізована розробка фірмового лозунгу. Типи слоганів. Літературне формування рекламних девізів. Логічний та психологічний аспекти. Верстка текстових блоків, рубрик та підрубрик.
Завдання №4. Копіювання шрифтової комбінації за наданим зразком з використанням власного фото.
6. Колаж в дизайні реклами. Творення власної бібліотеки зображень, кольорового паперу, фактур для подільшого використання в колажному мистецтві. Оцифорвка ручної роботи. Робота з колажем в комп’ютерних програмах.
Завдання №5. Колаж. Розробка тематичного колажу з допомогою ручної та цифрової графіки. компонування текстового доповнення.
7. Шрифтовий блок як мистецький твір. Шрифтовий постер.
Завдання№6. Розробка шрифтової композиції/ шрифтового колажу/ шрифтового блоку для певного продукту (англ. type packaging design)
8. Паперова пластика в графічному дизайні та в проектування поліграфічної продукції, упаковок.
Завдання №7. Паперова пластика. Конструювання об'ємної композиції з паперу, фотографування роботи, подача.
9. Дизайн упаковки. Знайомство з галуззю дизайн паковання. Види упаковок.
Завдання №8. Виконання УПАКОВКИ за готовим зразком з використанням власного патерну (з завдання №1).
10. Дизайн комплекту або серії пакувань за обраною темою (продукт) Проектна розробка:
- ескізний й об’ємно-просторовий пошук конструкції й графічного оформлення комплекту пакувань
- розробка макету прототипу.
- фотофіксація серії.
Блок ІІ
11. Курсовий проект. Композиційна цілісність графічних елементів рекламного повідомлення, згідно рекламного наративу. Кінцеве проектне вирішення загального художнього образу рекламного повідомлення. Розкриття сюжету мовою символів, візуальних графічних знаків та образів. Графічне вирішення брендбуку.
Серія упаковок в матеріалі. Брендбук рекламного проекту.
Самостійна робота – 45 год.
Самостійна робота при вивченні дисципліни передбачає роботу студента з необхідною літературою, творчий пошук ідей, виконання та доопрацювання в матеріалі практичних завдань поза регламентованими аудиторними заняттями.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка роботи студента відбувається як на рівні виконання поточних завдань так і всього проекту. Поточний контроль здійснюється під час навчання і дає можливість визначити ступінь сформованості знань, умінь, навичок студентів, крім того стимулює відповідальність студентів за підготовку до кожного заняття.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати до 50 балів (поточні завдання) за курсовий проект максимальна кількість балів 50. Для допуску до здачі курсового проекту студент не зобов’язаний здати поточні завдання.
Поточні завдання оцінюються у 6-8 балів в залежності від складності та здаються протягом семестру. Курсовий проект оцінюється як сума складових частин проекту.
Завдання 1-7 оцінюються у 6 балів, Завдання 8 - у 8 балів, Макет - 10 балів, Буклет - 10 балів, Флаєр - 10 балів, Брендбук - 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення:
Дизайн реклами: Методічні вказівки до курсу “Дизайн реклами” для студентів магістрів V курсу спеціальності 022 «Дизайн» спеціалізації 02 «Графічний дизайн» / Укл.: Укл.: А.П. Павлів, Х.С. Бойко, Р.Я. Галишич, Р.Б. Квасниця, В.Р. Радомська, І.Ю. Бучковська, М.Ю. Дубова-Страшевська – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017. – 10с.
Базова література:
1. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. – Харьков: Ранок Веста, 2001.
2. Крафт З. Защитная марка. – Берлин, 1970.
3. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. – К.: Веселка , 1981.
4. Jackson, Paul. Complete pleats. Pleating Techniques for Fashion, Architectureand Design. - Laurence King Publishing, 2015, 304p.
5. Jackson, Paul. Structural packaging. Design your own boxes and 3-D forms - Laurence King Publishing, 2012, 128p.
6. Jackson, Paul. Structural packaging. Cut and Fold Techniques for Pop-Up Designs - Laurence King Publishing, 2014, 128p.
7. Jackson, Paul. Structural packaging. Folding Techniques for Designers : From Sheet to Form
- Laurence King Publishing, 2011, 224p.
8. Julius Wiedemann The Package Design Book. - Taschen, 2017, 672p.
9. Ellicott, Candace. Packaging essentials: 100 principles for package design / Candace Ellicott and Sarah Roncarelli. - Rockport Publishers, 2010, 466р.
10. Klimchuk, Marianne R., Krasovec, Sandra A. Packaging Design: Successful Product Branding From Concept to Shelf 2nd Edition. – Wiley, 2013, 505 p.
11. Lupton, Ellen. Thinking with Type: A Critical Guide for Designers, Writers, Editors, & Students. – Princeton Architectural Press, 2014, 224p.
12. Hembree, Ryan. The Complete Graphic Designer: A Guide to Understanding Graphics and Visual Communication. - Rockport Pub, 2006, 192p.
Допоміжна література:
1. Ромат В. Е. Реклама. – Санкт-Петербург, Москва, Харьков, Минск., 2001.
2. Почепцов. Г. Г. Теорія комунікацій. – К.: Спілка рекламістів України, 1996.
3. Fiske J. Introduction Communication Studies. – London, N.Y., 1990.
4. Eco U. A.. Theory of Semiotics. – Bloomington, 1976.
5. Лесняк В. Акцидентный шрифт. 75 оригинальных шрифтов. – Харьков: Колорит, 2004.
6. Mark-making в дизайні упаковок та брендингу.
https://www.pinterest.com/pin/2322237295708838/
7. Mark-making в дизайні текстилю для одягу
https://www.pinterest.com/pin/2744449763053247/
Інформаційні ресурси:
1. Електронний навчально-методичний комплекс Технології і матеріали у графічному дизайні (КП) https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10144
2. Сайт https://packageinspiration.com/
3. Сайт https://packagingoftheworld.com/
4. Сайт http://www.designboom.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).