Основи візуальних комунікацій і комп'ютерної графіки
Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.022
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Візуальний дизайн і мистецтво
Лектор: Галишич Руслан Ярославович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ВДМ
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність.
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальних.
ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК5. Здатність працювати в команді.
ЗК7. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
ЗК9. Здатність зберігати та примножувати культурно-мистецькі, екологічні, моральні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя
Результати навчання: Доступность сприйняття та розуміння значення знакових систем всіма культурними, етнічними гендерними та віковими групами. знати головні типи та види знакових систем, які забезпечують візуальну комунікацію в суспільстві; знати психологічні стимули і мотивами цільової аудиторії, які визначають характер брендів та їх ідентифікацій; розуміти функціонування основних моделей знакових та просторових систем візуальної ідентифікації; закономірності поетапного і методичного ведення розробки знаків ідентифікації та навігації; вміти розробляти окремі елементи фірмового стиглою та знаки навігації; знати основи стилістичного пошуку знаків ідентифікації та навігації залежно від специфіки культурного та предметно-просторового середовища; усвідомлювати роль знакових структур у масовій культурі та конкретних просторових середовища природнім чи міських, для яких ідентифікація та орієнтація виступає головним проектним завданням.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія мистецтва, архітектури і дизайну частина 1;
Інтерактивний дизайн, частина 1;
Живопис, рисунок, скулльптура, чатини 1, 2;
Проектна графіка і комп’ютерна графіка;
Композиція і формотворення в дизайні, частина 1, 2.
Короткий зміст навчальної програми: Лекційній курс та практичні завдання з основ візуальних комунікацій дають уявлення про місце і роль дизайнера у розробці гармонійного візуального середовища, та навики дизайн-проектування знакових систем, що забезпечує якісну комунікацію поміж основними соціальними колами суспільства. Курс передбачає розширене вивчення теоретико-методичних підходів і концепцій в дизайні візуальних комунікацій: визначає їх як систему: поняття, погляди, теоретичні положення в галузі візуальних комунікацій; визначає суть візуального комунікативного феномену в природному, міському, архітектурному та медіа просторі, апелює на фактор творчості у проектних задумах - комунікаційну і художньо-образну ідею.
Опис: Теоретичний курс містить теми , що висвітлюють структуру і композицію рекламного повідомлення; поняття змісту та форми рекламного повідомлення; кодування інформації рекламного повідомлення. Креатив в рекламі; когнітивні, аффективні, конативні та суггестивні аспекти рекламного впливу; символіку архетипів в рекламі; систему знаків, символів та образів у візуальній ідентифікації; художньо-образний та комунікаційний розгляд елементів фірмового стилю. Практична частину курсу містить цикл завдань, в яких розробляються графічні знаки, художньо-образне вирішення яких базується на композиціях в основі яких геометризація обмежених в кількості площинних плям, які за обрисом вписуються в елементарні геометричні форми, колористика – на основі ахроматичних та простих поліхромних поєднань. Рекомендована тематика: знаки ідентифікації, графічні образи, піктограми, що обслуговують міжнародні фестивалі, виставки та ярмарки, змагання, аеропорти, вокзали, магазини, супермаркети, транспорт, дитячі заклади. Вивчаються програми для комп’ютерної растрової та векторної графіки.
Методи та критерії оцінювання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів за відповіді на питання теоретичного курсу та за виконання індивідуальних графічних завдань (аудиторна та самостійна робота).
Критерії оцінювання результатів навчання: Теоретичний курс - 30% практичні поточні заняття - 20%; курсова графічна робота бренд бук зі знаками навігації - 50%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Крафт З. Защитная марка. – Берлин, 1970.
2. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. – М.: Высшая школа, 1980.
3. Мокшанцев. Р. И. Психология рекламы. – Москва, Новосибирск, 2002.
4. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. – Харьков: Ранок Веста, 2001.
5. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. – К.: Веселка , 1981.
6. Котлер. Ф. Основы маркетинга. – М., 1992.
7. Веркман Д. К. Товарные знаки. Создание, психология, восприятие. – М.: Прогресс, 1986.
8. Котлер. Ф. Основы маркетинга. – М., 1992.
9. Крафт З. Защитная марка. – Берлин, 1970.
10. Лаврентьев А. Н. История дизайна. Учеб. пособие для вузов. — М.: ГАРДАРИКИ, 2007.
11. Лебедев А.Н. Психология российской рекламы: а нужен ли рекламисту потребитель? Маркетинг и маркетинговые исследования в России, №1, 1996.
12. Линдсей П., Норман Д. Переработка информации у человека. М., Мир, 1974, - 550 с.
13. Мануйлов М.А. Психология рекламы. М., Гостехиздат, 1925, - 36 с.
14. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. – М.: Высшая школа, 1980.
15. Мокшанцев. Р. И. Психология рекламы. – Москва, Новосибирск, 2002.
16. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. – Харьков: Ранок Веста, 2001.
17. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. – К.: Веселка , 1981.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).