Основи проєктної та комп'ютерної графіки, частина 2
Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.012
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Топилко Світлана Ігорівна, к.арх., доцент
Олешко Олена Петрівна, к.арх., доцент
Оконченко Ольга Михайлівна, к.арх., доцент
Федак Анна Ярославівна, док.філософії, ст. викладач
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
КС2. Здатність здійснювати формоутворення, макетування і моделювання об’єктів дизайну.
КС3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну.
КС4. Здатність застосовувати навички проектної графіки у професійній діяльності.
КС7. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для створення об’єктів дизайну.
КС10. Здатність застосовувати знання прикладних наук у професійній діяльності (за спеціалізаціями).
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
· Бути готовим до графічного виконання складних проектних завдань по основній профілюючій дисципліні – «Проектування».
· Уміти проводити ретельний аналіз конкретної ситуації при виборі методу побудови перспективних зображень у курсовому проектуванні
· Знати основні методи та принципи побудови перспективи об'єктів та інтер'єрів.
· Володіти основами каліграфічного написання, рисування і побудови різноманітних по рисунку шрифтів, які застосовуються у практичній діяльності дизайнера.
· Знати закономірності побудови і стильової єдності літер шрифту та вміти гармонійно поєднувати літери у написі.
· Знати основні практичні і естетичні правила застосування шрифтів, вміти поєднувати написи у цілісній шрифтовій композиції.
· Бути здатними обрати відповідно до завдання стилістику шрифту і створити необхідний художній образ, створити власний декоративний шрифт.
ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень.
ПРН9. Створювати об’єкти дизайну засобами проектно-графічного моделювання.
ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах.
ПРН12. Дотримуватися стандартів проектування та технологій виготовлення об’єктів дизайну у професійній діяльності.
ПРН17. Застосовувати сучасне загальне та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності (за спеціалізаціями).
ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольоро-фактурні властивості об’єктів дизайну.
КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань.
АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації.
АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Живопис, рисунок, скульптура
Композиція та формотворення в дизайні
Кореквізити:
Основи візуальних комунікацій і комп'ютерної графіки
Основи дизайну предметного середовища
Інтерактивний дизайн
Декоративно-ужиткове мистецтво
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Основи проектної та комп'ютерної графіки, частина 2» розрахований на один семестр навчання (охоплює у другому семестрі 165 годин практичних занять) і структурно включає в себе два боки: блок 1 «Прикладна перспектива», блок 2 «Шрифти», блок №3. «Комп’ютерна графіка».
Маючи спільну мету, пов'язану із загальною підготовкою студента-дизайнера, кожен з блоків має свою специфіку послідовного розкриття теоретичних та практичних положень основних закономірностей процесу ведення графічної роботи. З метою взаємозв’язку з профілюючими дисциплінами, студенту пропонується застосовувати опрацьовані знання у суміжних курсових проектах. Вивчення запропонованого курсу вимагає від студентів творчого підходу, орієнтує на самостійний пошук стратегій щодо виконання завдань, вимагає від них опрацювання додаткової літератури.
Опис: Блок 1. «Прикладна перспектива»
Тема 1: Вступ. Основні поняття перспективи. Місце і значення перспективи в проектуванні. Геометричні основи перспективи. Суть методу центрального проектування. Елементи побудови перспективи. Перспектива прямої, точки та площини. Поділ прямої на відрізки у перспективі.
Тема 2: Способи побудови перспективи. Вибір точки зору, параметри кутів. Спосіб архітекторів. Побудова перспективи з двома та з однією точками сходу. Падаючі тіні від об'єкта.
Тема 3: Спосіб прямокутних координат та перспективної сітки.
Тема 4: Перспектива інтер'єру. Вибір точки зору. Фронтальна перспектива інтер'єру та кутова перспектива інтер'єру. Побудова тіней в інтер'єрі.
Тема 5: Кутова перспектива інтер'єру.
Блок 2. «Шрифти»
Тема 1. Поняття і терміни в шрифті. Побудова літер.
Тема 2. Історія виникнення і розвитку писемності.
Тема 3. Історія розвитку шрифтів на основі латинського алфавіту.
Тема 4. Історія розвитку шрифтів на кириличній основі.
Тема 5. Історія розвитку шрифтів у Західній Європі та Україні у ХХ – ХХІ ст.
Тема 6. Композицйна основа напису.
Тема 7. Класифікація шрифтів.
Тема 8. Проектування шрифту.
Блок 3. «Комп’ютерна графіка»
Тема 1. Вступ. Види комп’ютерної графіки та типи графічних редакторів.
Тема 2. Основні принципи роботи в растровому графічному редакторі. Інтерфейс програми. Інструменти виділення. Смарт-об’єкти. Растрові та векторні маски. Трансформація об’єктів.
Тема 3. Колірні моделі та режими. Інструменти малювання. Коригуючі шари.
Тема 4. Текст. Стилі та ефекти шару.
Тема 5. Інструменти коригування. Фільтри
Тема 6. Робота з масками та об’єктами. Mock-up. Експорт з векторного графічного редактора.
Тема 7. Монтажні області.
Методи та критерії оцінювання: Підсумкова оцінка виставляється за результатами виконання лабораторних робіт.
Виконання лабораторних робіт з Блоку №1 Шрифти - 33 балів.
Виконання лабораторних робіт з Блоку №2 Прикладна перспектива - 34 балів.
Виконання лабораторних робіт з Блоку №3 Комп’ютерна графіка - 33 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Основні вимоги до робіт студентів:
1. Виконання роботи згідно поставленого (виданого) завдання.
2. Правильність побудови аксонометрії чи перспективи.
3. Чіткість виконання креслення з можливістю відслідкувати поетапність побудови (наявність ліній побудови).
4. Правильність графічного оформлення креслення.
5. Вчасність виконання роботи.
Методи контролю:
Оцінка робіт здійснюється викладачем. В основі оцінки лежить розподіл робіт за категоріями від кращих до гірших (метод порівняння). Роботи оцінюються згідно вимог пунктів 1-5.
Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами контролю: оцінювання семестрових робіт студента, оцінювання усного захисту робіт (за темами аудиторних занять).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова:
1. Антонович Є.А., Василишин Я.В., Фольта О.В., Юрковський П.В. Нарисна геометрія. Практикум: Навч. посібник / За ред. Є.А.Антоновича. – Львів: Світ, 2004. – 528 с.
2. Емброуз Г., Оно-Біллсон Н. Основи. Графічний дизайн 01: Підхід і мова. – К.: ArtHuss, 2019. – 192 с.
3. Конспект лекцій з дисципліни “Шрифти” для студентів І курсу спеціальності 022 “Дизайн” денної та заочної форм навчання / уклад.: О.М.Оконченко, Я.В.Ракочий. – Львів: Видавництво: «Левада», 2018. – 100 с.
4. Куленко М.Я. Графічний дизайн: Мистецтво шрифту. Книга 1: навчальний посібник / За ред. проф. Є.А.Антоновича. – К.: Альтерпрес, 2015. – 140 с.
5. Куленко М. Я. Графічний дизайн: Мистецтво шрифту. Книга 2: навчальний посібник / За ред. проф. Є.А.Антоновича. – К.: Альтерпрес, 2015. – 155 с.
6. Маценко В.Г. Комп’ютерна графіка: Навчальний посібник. – Чернівці: Рута, 2009. – 343 с.
7. Михайленко В.Є., Євстифеєв М.Ф., Ковальов С.М., Кащенко О.В. Нарисна геометрія. – Київ «Вища школа», 2004. – 304 с.
8. Олешко О.П ,Топилко С.І. Прикладна перспектива. Методичні вказівки для студентів ІІ-го курсу базового напряму 6.02.02 “Мистецтво” (частина друга). –Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, – 2012. –40 с.
Допоміжна:
1. Геллер С., Кваст С. Графічні стилі: від вікторіанців до хіпстерів. – К.: ArtHuss, 2019. – 296 с.
2. Гордєєва Є.П. Перспектива. Методи побудови / Є.П.Гордєєва,. – Луцьк: Волинська обласна друварня, 2001. – 158 с.
3. Куленко М.Я. Мистецтво шрифту: Графічний дизайн : навч. посіб. для студ. ВНЗ / М. Я. Куленко ; КНУБА. – К.: [б. в.], 2010. – 311 с.
4. Мітченко В.С. Естетика українського рукописного шрифту. – К.: Грамота, 2007. – 208 с.
5. Пустюльга С.І. Нарисна геометрія / С.І.Пустюльга, Ю.В.Клак, В.Р.Самостян / за ред. В.І.Костюхіна. – Луцьк: РВВ ЛНТУ, 2010. – 112 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Основи проєктної та комп'ютерної графіки, частина 2
Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.013
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Візуальний дизайн і мистецтво
Лектор: Горічко Я.М., асистент
Гомзяк А.М, асистент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
КС2. Здатність здійснювати формоутворення, макетування і моделювання об’єктів дизайну.
КС3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну.
КС4. Здатність застосовувати навички проектної графіки у професійній діяльності.
КС7. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для створення об’єктів дизайну.
КС10. Здатність застосовувати знання прикладних наук у професійній діяльності (за спеціалізаціями).
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
· Бути готовим до графічного виконання складних проектних завдань по основній профілюючій дисципліні – «Проектування».
· Уміти проводити ретельний аналіз конкретної ситуації при виборі методу побудови перспективних зображень у курсовому проектуванні
· Знати основні методи та принципи побудови перспективи об'єктів та інтер'єрів.
· Володіти основами каліграфічного написання, рисування і побудови різноманітних по рисунку шрифтів, які застосовуються у практичній діяльності дизайнера.
· Знати закономірності побудови і стильової єдності літер шрифту та вміти гармонійно поєднувати літери у написі.
· Знати основні практичні і естетичні правила застосування шрифтів, вміти поєднувати написи у цілісній шрифтовій композиції.
· Бути здатними обрати відповідно до завдання стилістику шрифту і створити необхідний художній образ, створити власний декоративний шрифт.
ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень.
ПРН9. Створювати об’єкти дизайну засобами проектно-графічного моделювання.
ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах.
ПРН12. Дотримуватися стандартів проектування та технологій виготовлення об’єктів дизайну у професійній діяльності.
ПРН17. Застосовувати сучасне загальне та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності (за спеціалізаціями).
ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольоро-фактурні властивості об’єктів дизайну.
КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань.
АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації.
АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Живопис, рисунок, скульптура
Композиція та формотворення в дизайні
Кореквізити:
Основи візуальних комунікацій і комп'ютерної графіки
Основи дизайну предметного середовища
Інтерактивний дизайн
Декоративно-ужиткове мистецтво
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Основи проектної та комп'ютерної графіки, частина 2» розрахований на один семестр навчання (охоплює у другому семестрі 165 годин практичних занять) і структурно включає в себе два боки: блок 1 «Прикладна перспектива», блок 2 «Шрифти», блок №3. «Комп’ютерна графіка».
Маючи спільну мету, пов'язану із загальною підготовкою студента-дизайнера, кожен з блоків має свою специфіку послідовного розкриття теоретичних та практичних положень основних закономірностей процесу ведення графічної роботи. З метою взаємозв’язку з профілюючими дисциплінами, студенту пропонується застосовувати опрацьовані знання у суміжних курсових проектах. Вивчення запропонованого курсу вимагає від студентів творчого підходу, орієнтує на самостійний пошук стратегій щодо виконання завдань, вимагає від них опрацювання додаткової літератури.
Опис: Блок 1. «Прикладна перспектива»
Тема 1: Вступ. Основні поняття перспективи. Місце і значення перспективи в проектуванні. Геометричні основи перспективи. Суть методу центрального проектування. Елементи побудови перспективи. Перспектива прямої, точки та площини. Поділ прямої на відрізки у перспективі.
Тема 2: Способи побудови перспективи. Вибір точки зору, параметри кутів. Спосіб архітекторів. Побудова перспективи з двома та з однією точками сходу. Падаючі тіні від об'єкта.
Тема 3: Спосіб прямокутних координат та перспективної сітки.
Тема 4: Перспектива інтер'єру. Вибір точки зору. Фронтальна перспектива інтер'єру та кутова перспектива інтер'єру. Побудова тіней в інтер'єрі.
Тема 5: Кутова перспектива інтер'єру.
Блок 2. «Шрифти»
Тема 1. Поняття і терміни в шрифті. Побудова літер.
Тема 2. Історія виникнення і розвитку писемності.
Тема 3. Історія розвитку шрифтів на основі латинського алфавіту.
Тема 4. Історія розвитку шрифтів на кириличній основі.
Тема 5. Історія розвитку шрифтів у Західній Європі та Україні у ХХ – ХХІ ст.
Тема 6. Композицйна основа напису.
Тема 7. Класифікація шрифтів.
Тема 8. Проектування шрифту.
Блок 3. «Комп’ютерна графіка»
Тема 1. Вступ. Види комп’ютерної графіки та типи графічних редакторів.
Тема 2. Основні принципи роботи в растровому графічному редакторі. Інтерфейс програми. Інструменти виділення. Смарт-об’єкти. Растрові та векторні маски. Трансформація об’єктів.
Тема 3. Колірні моделі та режими. Інструменти малювання. Коригуючі шари.
Тема 4. Текст. Стилі та ефекти шару.
Тема 5. Інструменти коригування. Фільтри
Тема 6. Робота з масками та об’єктами. Mock-up. Експорт з векторного графічного редактора.
Тема 7. Монтажні області.
Методи та критерії оцінювання: Підсумкова оцінка виставляється за результатами виконання лабораторних робіт.
Виконання лабораторних робіт з Блоку №1 Шрифти - 33 балів.
Виконання лабораторних робіт з Блоку №2 Прикладна перспектива - 34 балів.
Виконання лабораторних робіт з Блоку №3 Комп’ютерна графіка - 33 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Основні вимоги до робіт студентів:
1. Виконання роботи згідно поставленого (виданого) завдання.
2. Правильність побудови аксонометрії чи перспективи.
3. Чіткість виконання креслення з можливістю відслідкувати поетапність побудови (наявність ліній побудови).
4. Правильність графічного оформлення креслення.
5. Вчасність виконання роботи.
Методи контролю:
Оцінка робіт здійснюється викладачем. В основі оцінки лежить розподіл робіт за категоріями від кращих до гірших (метод порівняння). Роботи оцінюються згідно вимог пунктів 1-5.
Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами контролю: оцінювання семестрових робіт студента, оцінювання усного захисту робіт (за темами аудиторних занять).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова:
1. Антонович Є.А., Василишин Я.В., Фольта О.В., Юрковський П.В. Нарисна геометрія. Практикум: Навч. посібник / За ред. Є.А.Антоновича. – Львів: Світ, 2004. – 528 с.
2. Емброуз Г., Оно-Біллсон Н. Основи. Графічний дизайн 01: Підхід і мова. – К.: ArtHuss, 2019. – 192 с.
3. Конспект лекцій з дисципліни “Шрифти” для студентів І курсу спеціальності 022 “Дизайн” денної та заочної форм навчання / уклад.: О.М.Оконченко, Я.В.Ракочий. – Львів: Видавництво: «Левада», 2018. – 100 с.
4. Куленко М.Я. Графічний дизайн: Мистецтво шрифту. Книга 1: навчальний посібник / За ред. проф. Є.А.Антоновича. – К.: Альтерпрес, 2015. – 140 с.
5. Куленко М. Я. Графічний дизайн: Мистецтво шрифту. Книга 2: навчальний посібник / За ред. проф. Є.А.Антоновича. – К.: Альтерпрес, 2015. – 155 с.
6. Маценко В.Г. Комп’ютерна графіка: Навчальний посібник. – Чернівці: Рута, 2009. – 343 с.
7. Михайленко В.Є., Євстифеєв М.Ф., Ковальов С.М., Кащенко О.В. Нарисна геометрія. – Київ «Вища школа», 2004. – 304 с.
8. Олешко О.П ,Топилко С.І. Прикладна перспектива. Методичні вказівки для студентів ІІ-го курсу базового напряму 6.02.02 “Мистецтво” (частина друга). –Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, – 2012. –40 с.
Допоміжна:
1. Геллер С., Кваст С. Графічні стилі: від вікторіанців до хіпстерів. – К.: ArtHuss, 2019. – 296 с.
2. Гордєєва Є.П. Перспектива. Методи побудови / Є.П.Гордєєва,. – Луцьк: Волинська обласна друварня, 2001. – 158 с.
3. Куленко М.Я. Мистецтво шрифту: Графічний дизайн : навч. посіб. для студ. ВНЗ / М. Я. Куленко ; КНУБА. – К.: [б. в.], 2010. – 311 с.
4. Мітченко В.С. Естетика українського рукописного шрифту. – К.: Грамота, 2007. – 208 с.
5. Пустюльга С.І. Нарисна геометрія / С.І.Пустюльга, Ю.В.Клак, В.Р.Самостян / за ред. В.І.Костюхіна. – Луцьк: РВВ ЛНТУ, 2010. – 112 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).