Фотографіка

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.077
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Візуальний дизайн і мистецтво
Лектор: Габрель Тарас Миколайович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Усвідомлювати базові теоретичні принципи і методи редагування графічних фотозображень та їх стилізації цифровими засобами для формування цілісності та гармонійного сприйняття. Розуміння основних засад колористичного сприйняття в фотомистецтві. Доступність сприйняття та розуміння значення символізму в фотороботах всіма культурними, етнічними гендерними та віковими групами. Знати головні типи та види цифрових растрових форматів, які забезпечують збереження та передачу фотозображень; розуміти функціонування основних моделей кольорової гармонії; закономірності поетапного і методичного ведення роботи по самовдосконаленню своїх вмінь та навичок, а також репрезентації себе як фотомитця; вміти розробляти та вдосконалювати власний унікальний стиль; знати основи стилістичного пошуку та формування об’єктів фотомистецтва як цілісного твору; усвідомлювати роль фотомистецтва у масовій культурі у всіх її формах та проявах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Типографіка і шрифти Веб-дизайн (КП) Рекламний дизайн і копірайтинг
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомити студентів з методологічними основами та методами сучасної цифрової фотографії, її історією, розвитком та формуванням як самобутнього жанру сучасного мистецтва. Всебічне впровадження цифрової техніки зумовлює активний розвиток цифрових методів обробки сигналів. Особливого розвитку в умовах сьогодення набувають методи цифрової обробки зображень, оскільки вони становлять значну частину загального трафіку мультисервісних мереж. Основні завдання дисципліни полягають у формуванні у студентів понятійного апарату та системи взаємозв’язків між параметрами фотозйомки, а також компетентностей щодо керування параметрами фотозйомки для реалізації певної задумки; формуванні базових знань щодо особливостей певних жанрів фотозйомки; формуванні компетентностей щодо доопрацювання фотографії у графічному редакторі: ретуш, корекція кольору та тону, підготовка для подальшого друку чи публікації в мережі.
Методи та критерії оцінювання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів за відповіді на питання теоретичного курсу та за виконання індивідуальних графічних завдань (аудиторна та самостійна робота). Теоретичний курс 30% практичні поточні заняття 20%; курсова графічна робота фотоальбом 50%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Беньямін В. Мистецький твір у добу своєї технічної відтворюваності / В. Беньямін ; [пер. з нім. Ю. Рибачук, Н. Лозинська]. // Вибране. – Л. : Літопис, 2002. – С. 53–97. 2. Біблер В. С. Мислення як творчість/В.С. Біблер. - Рига, 1985. 3. Ворон Н. Жанри фотожурналістики: Навч. Посібник - М., 2012. - 145с. 4. Джефрі Бетчен Вогонь бажання. Зародження фотографії. – Київ: Родовід, 2019. – 248 с. 5. Джон Тегг Тягар репрезентації: есеї про множинність фотографії та історії. – Київ: Родовід. 2019. – 248 с 6. Зражевська Н. І. Розуміння медіакультури: комунікація, постмодерн, ідентичність, ідеології, медіаконтроль / Н. І. Зражевська. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А. – 2012. – 408 с 7. Пилип’юк В. Українська художня фотографія : етапи становлення та мистецькі засади розвитку : навч. посібн. / Василь Пилип’юк. – Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. – Львів : Світ, 2007. – 176 с. 8. Трачун О. Історія української фотографії. Київ, 2014. 255 с. 9. Флюссер В. За философию фотографии / В. Флюссер ; [ Пер. с нем. Г. Хайдаровой] – СПб. : Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2008. – 146 с. 10. Хаас К. Фотошкола. Композиція знімка та техніка цифрової зйомки. СПб, 2011.-288с 11. Чміль Г. П. Екранна культура: плюральність проявів / Г. П. Чміль Харків : Крук, 2003. – 336 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).