Проєктування інтер'єрів, частина 2

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.058
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Ст. викладач Щербаков Ігор Леонідович Док. філос., ст. викладач Федак Анна Ярославівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Проектування інтер’єрів, частина 2» є навчання студентів вимог до проектування інтер’єрів житлових будівель; заохочення до застосування відповідних знань та умінь в практичній діяльності. Опанування студентами теорії з типології та проектування інтер’єрів будівель сприяє вдосконаленню рівня знань про методи формування інтер’єрного середовища з високим рівнем комфортності для різних процесів життєдіяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахових компетентностей професійного спрямування (1 Блок Предметно-просторовий дизайн): ФКС1.2 Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень об’єктів предметно-просторового середовища. ФКС1.3 Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд. ФКС1.4. Здатність враховувати при створенні об’єктів предметно-просторового середовища потреб всіх категорій споживачів та застосовувати комплексний підхід у проектуванні. ФКС1.5. Здатність виконувати робочі креслення та супровідну технічну документацію для дизайну інтер’єрів та окремих елементів
Результати навчання: ПРНВ1.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. ПРНВ1.2.Вміти користуватись нормативно-довідковою літературою при проектуванні предметно просторового середовища. ПРНВ 1.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ1.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища. ПРНВ1.7. Використовувати основні теоретичні та методологічні поняття і принципи у дизайні предметно-просторового середовища. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4 Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5 Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основи ергономіки Матеріалознавство в проектуванні інтер’єрів Проектування інтер’єрів, частина 1 Наступні навчальні дисципліни: Дизайн предметно-просторового середовища Проектування інтер’єрів, частина 3 (КП) Проектування інтер’єрів, частина 3
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проектування інтер’єрів, частина 2» структурно розкриває основні положення щодо типології будівель за функціональними ознаками, ознайомлює з кількісними і якісними параметрами середовища життєдіяльності, створення якого є змістом архітектурного і дизайнерського проектування.
Опис: Навчальна дисципліна «Проектування інтер’єрів, частина 2» є вибірковою дисципліною професійної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти бакалавр, спеціальності «Дизайн». Вивчення дисципліни допоможе студентам зрозуміти зв’язок між характером процесів життєдіяльності і організацією їх матеріального оточення; нерозривність «внутрішнього» і «зовнішнього», форми і змісту в проектуванні середовища; ознайомитись з принципами просторової і планувальної організації інтер’єрів будівель різного призначення. Знання надбані в процесі вивчення дисципліни повинні в значній мірі доповнити комплекс знань які студенти отримують під час курсового проектування. Дана дисципліна дозволить глибше зрозуміти майбутній фах дизайнера, а також підготує свідомість студента до творчості.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: за виконання практичних завдань 40 балів Екзаменаційний контроль: 60 балів Діагностика знань студентів з навчальної дисципліни «Дизайн інтер’єру, частина 2» здійснюється шляхом оцінювання виконаної роботи на практичних заняттях та самостійно, шляхом проходження контрольних питань на ВНС Львівської політехніки, письмового та усного опитування під час іспиту. Екзамен є обов’язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити засвоєння студентом навчального теоретичного матеріалу на лекційних заняттях.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка виставляється за результатами виконання практичних робіт, контрольних тестових завдань у ВНС, підсумкового екзаменаційного тесту та усного опитування під час екзамену. Протягом семестру студент може набрати 40 балів за виконання трьох завдань. Сума оцінок, отриманих студентом за вказані види виконаної навчальної роботи, становить підсумкову семестрову оцінку. При оцінюванні завдань враховуються: - відповідність креслень вихідному завданню; - повнота, логічність та послідовність виконаних креслень, які відображають проектну пропозицію; - відповідність будівельним нормам і правилам, державним стандартам та іншим нормативним документам, які необхідні в процесі архітектурного і дизайнерського проектування для правильного виконання поставленого завдання; - представлення в необхідному обсязі виконаних креслень та розрахунків.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2015. - 348 с. Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції. Навчальний посібник. Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 204 с. Грицюк Л. С., Лінда С. М., Якубовський В. Б. Проектування закладів харчування. Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2012. — 184 с. Тімохін В.О., Шебек Н.М., Малі Т.В. Основи дизайну архітектурного середовища: Підручник. К.: Основа, 2010. –395 с. Neufert E., Neufert P. Architects' data. Wiley-Blackwell, 2002. - 648 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування інтер'єрів, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.059
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: доц. Франків Р.Б. доц. Петровська Ю.Р. ст викл. СеньківЗ.Я. ст. викл. Щербаков І.Л.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна «Проектуванні інтер’єрів, частина 2 (КП)» формує у студентів знання і практичні навички у сфері створення предметно-просторового середовища вписаного у ландшафтний контекст. Здобувачі освіти вчаться працювати з вихідною ситуацією, нормативною базою типологічної одиниці готелю котеджного типу, специфікою відповідальної довкільної ситуації, застосуванням реальних матеріалів та кольоро-фактурного вирішення інтер’єру. Можлива робота в командах і експерименти-пропозиції з досягнення самодостатності та соціальної інклюзивності проекту.
Завдання: Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.2 Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень об’єктів предметно-просторового середовища. ФКС1.3 Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд. ФКС1.5.Здатність виконувати робочі кресленнята супровідну технічну документацію для дизайну інтер’єрів та окремих елементів. ФКС1.6. Здатність виконувати візуалізацію проектованих об’єктів предметно-просторового середовищата макет проектного рішення. У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Аналізувати проектне завдання і його дизайнерський потенціал; 2. Вміти проводити передпроектні дослідження, аналізувати типологічно подібні зразки та давати їм фахову оцінку; 3. Володіти навиками раціонального формування тривимірного простору, надавати йому художніх якостей узгоджених з контекстом; 4. Знати нормативні параметри облаштування інтер’єру готелю котеджного типу; 5. Володіти досвідом варіативного проектування, вмінням порівнювати та аналізувати приклади реалізованих проектних рішень; 6. Виконувати комплекс проектних матеріалів, а саме креслень та демонстраційних візуалізацій; 7. Володіти професійним понятійним і термінологічним апаратом та вміннями аргументувати переваги свого проекту.
Результати навчання: ПРНВ1.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. ПРНВ1.2. Вміти користуватись нормативно-довідковою літературою при проектуванні предметно просторового середовища. ПРНВ 1.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ1.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища. ПРНВ1.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайнпродукту. ПРНВ1.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях при виконанні робочих креслень і супровідної технічної документації а також під час презентації готових проектів. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Основи ергономіки Проектування, частина 1 (КП) Основи дизайну предметного середовища Супутні дисципліни: Ландшафтний дизайн Проектування, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Проектування інтер’єрів, частина 2 (КП)» є складовою фахової підготовки студентів спеціальності «Дизайн», яка в загальному охоплює 120 годин у 6-му семестрі та містить теоретичну та практичну складову в межах роботи над курсовим проектом. Дисципліна покликана вдосконалити практичні вміння у створенні предметно-просторового середовища, надати досвід вирішення невеликого комплексного завдання із вписанням об’єкту у відповідний ландшафт. Студенти ознайомлюються з історією, сучасним досвідом та прогресивними ідеями у проектуванні готельних комплексів котеджного типу, плануванні внутрішнього середовища, дизайну інтер’єрів та моделюванні ландшафтного середовища навколо об’єкта.
Опис: Тематика курсового проектування включає наступні розробки: робота з ділянкою проектування, проектування індивідуальної житлової будівлі котеджного типу, зонування планувальної структури, розробку технічної документації, візуалізації, підготовка презентаційних матеріалів. Компонування та творча розробка експозиційного листа
Методи та критерії оцінювання: Оцінка роботи студента відбувається як на рівні виконання поточних завдань, на різних етапах виконання, так і курсового проекту загалом. В підсумку, формою контролю, яка дає змогу оцінити засвоєння навчального теоретичного та практичного матеріалу студентом є залік. Підсумкова курсова робота передбачає наявність чіткого переліку проектних матеріалів та критеріїв їх оцінки. За виконання курсового проекту протягом семестру студент може отримати максимально 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання курсового проекту включає наступні складові: функціональне зонування, генплан з фрагментом благоустрою, план з розташуванням меблів та обладнання, дизайн та креслення авторської деталі в інтер’єрі, експлікація матеріалів та обладнання, кольоро-фактурна карта, візуалізація інтер'єру та екстер'єру.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 224 с. 2. ДБН В.2.2-15:2019 Житлові будинки. Основні положення. 3. Мигаль С.П., Дида І.А., Казанцева Т.Є. Біоніка в дизайні просторово-предметного середовища: Навчальний посібник. Видавництво Львівської політехніки. Львів, 2022. 228 с. 3. Кучерявий В.П. Озеленення населених міст: Підручник. Львів: Світ, 2005. 456 с. 4. Пушкар В.В. Ландшафтна архітектура і дизайн, фітодизайн, садово-паркове будівництво, паркознавство, декоративне рослинництво: словник-довідник термінів. К.: НАКККіМ, 2014. 298 с. 5. Крижановська Н.Я. Основи ландшафтної архітектури та дизайну: підручник. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О.М.Бекетова. Харків: ХНУМГ ім. О.М.Бекетова, 2019. 348 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).