Дизайн предметно-просторового середовища
Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.054
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к. арх. доц. Оконченко Ольга Михайлівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральної:
Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
фахових:
ФКС1.1.Здатність провадити передпроектні дослідження та здійснювати аналіз аналогів проектного вирішення.
ФКС1.2 Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень об'єктів предметно-просторового середовища.
ФКС1.3 Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд.
ФКС1.4. Здатність враховувати при створенні об'єктів предметно-просторового середовища потреб всіх категорій споживачів та застосовувати комплексний підхід у проектуванні.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПРНВ1.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектного вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні.
ПРНВ1.4. Застосовувати комплексний художньо проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища.
ПРНВ1.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайн продукту.
ПРНВ1.6. Створювати дизайн середовища предметно-просторових комплексів, будівель і споруд та малих архітектурних форм у ландшафті.
КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
АіВ1 Здатність адаптуватись Практичні заняття – Усне опитування (виступ з 7 до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань.
АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
АіВ4 Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної самоідентифікації.
АіВ5 Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Основи дизайну предметного середовища
• Основи ергономіки
• Матеріалознавство в галузі дизайну
кореквізити:
• Проектування інтер'єрів
• Концептуальний дизайн
Короткий зміст навчальної програми: Курс "Дизайн предметно-просторового середовища" розрахований на один семестр навчання і викладається 5-му семестрі після курсу "Основи дизайну предметно-просторового середовища". У курсі детально розкрито теми за окремими видами предметно-просторового середовища. Студенти вивчають теоретичні особливості дизайну предметно-просторового середовища багатофункціональних зон громадського міського простору та навчальних, рекреаційних та ігрових зон навчального середовища, що якісно доповнює розкриття теми дизайну предметно-просторового середовища у попередніх, супутніх і наступних фахових дисциплінах. Послідовність викладу передбачає розкриття дизайну предметного середовища на різних рівнях складності середовища. За допомогою лекцій теоретичної частини курсу студентам надається важлива інформація, пов'язана з особливостями сприйняття, факторами впливу та засобами дизайну у формуванні предметно-просторового середовища громадського та міського інтер'єру. Мета практичних занять – закріплення теоретичних знань через виконання концептуальних пропозицій за заданими темами. Виконання самостійної роботи полягає у виконанні індивідуального науково-дослідного завдання, завершенні завдань аудиторних робіт, виконанні контрольної роботи, підготовці до занять та контрольних заходів.
Опис: Теми лекцій. Методична організація процесу архітектурно-дизайнерського проектування. Дизайн предметно-просторового середовища відкритого громадського простору міста. Основні вимоги для відкритих громадських просторів з комунікаційною і рекреаційною функцією. Об'єкти дизайн-діяльності з функціонально-естетичної організації відкритого громадського простору міста. Дизайн предметно-просторового середовища дитячих навчальних закладів; типологія та загальні вимоги до проектування інтер'єрів дитячих навчальних закладів; типологія меблів і обладнання; Художньо-естетичні можливості формування предметно просторового середовища. Формування результатів досліджень дизайну предметно-просторового середовища публічних просторів.
Теми практичних занять. Виконання передпроектного аналізу предметно-просторового середовища відкритого громадського простору міста (вулиці або площі) з пропозицією підвищення рівня комфортності середовища засобами дизайну. Виконання ескізної концепції багатофункційного елементу дизайну в урбаністичному середовищі. Дизайн навчального та ігрового предметно-просторового середовища. Виконання ескізної концепції дизайну огороджуючих поверхонь заданого приміщення з показом об’ємно-просторового вирішення меблів та обладнання у заданому приміщенні.
Методи та критерії оцінювання: • Методи діагностики знань: практична перевірка активності студента у процесі виконання завдань практичних занять, перевірка завершених завдань, заслуховування доповідей за результатами контрольної роботи, тестовий контроль засвоєння теоретичного матеріалу у віртуальному навчальному середовищі.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Критерії оцінювання: поточний контроль завдань 60%, підсумковий контроль (тестовий контроль і контрольної робота) - 40%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Лисенко О.Ю. Основи дизайну предметного середовища: Конспект лекцій для студентів ІІ курсу базового напряму 6.020207 „Дизайн” / Укл.: Лисенко О.Ю. – Львів: Растр, 2012 р. – 150 с.
2. Мигаль С.П. Біоніка в дизайні просторово-предметного середовища. Навчальний посібник / С. П. Мигаль, І. А. Дида, Т. Є. Казанцева. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 228 с.
3. Петришин Г.П. Архітектурне проектування: початковий курс. Підручник для студентів всіх спеціальностей базового напряму 6.1201 “Архітектура” / Г.П. Петришин, М.М. Обідняк. – Львів: Видавництво „РАСТР 7”, 2010. – 272 с.
4. Даниленко В.Я. Дизайн: Підручник. - Харків: ХДАДМ, 2003. - 320 с
5. Тімохін В.О., Шебек Н.М., Малік Т.В. та ін.. Основи дизайну архітектурного середовища.– К.: КНУБА, 2010
6. The Urban Design Reader. Edited ByMichael Larice, Elizabeth Macdonald. Pub. Location London
Imprint Routledge. 2012. Pages660. DOIhttps://doi.org/10.4324/9780203094235
7. Urban Design Futures. Edited ByMalcolm Moor, Jon Rowland. Pub. Location London Imprint Routledge. 2006. DOIhttps://doi.org/10.4324/9780203601723
8. Fabrizio Ceschin, Idil Gaziulusoy. Design for Sustainability. A Multi-level Framework from Products to Socio-technical Systems. Pub. Location London Imprint Routledge. 2019. Pages186. DOIhttps://doi.org/10.4324/9780429456510
9. Place, Pedagogy and Play. Participation, Design and Research with Children. Edited ByMatluba Khan, Simon Bell, Jenny Wood. Pub. Location London Imprint Routledge. 2020. Pages248. DOIhttps://doi.org/10.4324/9780429023477
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).