Фізичне виховання, частина 2
Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.014
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Фізичне виховання
Лектор: ст. викладач Булатов Олександер Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • формування фізичної культури особистості фахівця відповідного рівня освіти;
• підготовка майбутніх фахівців до високопродуктивної праці;
• розвиток життєво необхідних та професійно важливих фізичних якостей студентів;
• розширення рухових можливостей студентів;
• формування психічної стійкості до несприятливого впливу чинників професійної діяльності і оточуючого середовища;
• зміцнення здоров’я, формування навичок здорового способу життя;
• виховання у студентів потреби в систематичних заняттях фізичною культурою для підтримки належного психофізичного стану з урахуванням особливостей майбутньої професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Пререквізит: Загальна фізична культура
• Кореквізит: Спорт для всіх
Короткий зміст навчальної програми: Розкрити значення фізичного виховання у забезпеченні соматичного, психічного й соціального здоров’я людини. Вимоги предмету передбачають формування знань про необхідність регулярних і систематичних занять фізичними вправами, корекцію та оптимізацію їхнього застосування у навчальному процесі для забезпечення високого рівня соматичного здоров'я студентів. У дисципліні відводиться значне місце розвитку та контролю за руховим та фізичним розвитком студентів. Як навчальна дисципліна фізичне виховання є складовою частиною навчання та професійної підготовки, засобом оптимізації фізичного і фізіологічного стану студентів у процесі професійної підготовки. Навчальний матеріал спрямований на формування у студентів вмінь оцінювання здоров’я за показниками власного фізичного та функціонального стану.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль: (48%): відвідування практичних занять.
• Підсумковий контроль: (52%): виконання залікових вимог.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бароненко В.А. Здоровье и физическая культура студента / В.А. Бароненко, Л.А. Рапопорт. – М. : Альфа, 2009. – 352 с.
2. Волков В.Л. Розвиток фізичних здібностей студентів у системі фізичної підготовки : [монографія] / В. Л. Волков. – К. : Освіта України, 2011. – 420 с.
3. Грибан В.Г. Валеологія : навч. посіб. / В. Г. Грибан. – К. : ЦУЛ, 2008. – 213 с.
4. Григорович Е.С. Физическая культура в жизни студента / Е.С. Григорович, В.А. Переверзев // Минск : Тесей, 2008. – 227 с.
5. Городилин С.К. Физическое воспитание студентов / С.К. Городилин, В.В. Руденик. – Гродно : ГрГУ, 2010. – 80 с.
6. Евсеев Ю. И. Физическая культура / Ю. И. Евсеев. – Ростов на/Д : Феникс, 2008. – 380 с.
7. Корягин В.М. Тестовый контроль в физическом воспитании: монография / В.М. Корягин, О.З. Блавт. – Germany: LAP LAMBERT Academic Publishing is a trademark of: OmniScriptum GmbH & Co. KG, 2013. – 144 с.
8. Магльований А.В. Поняття здорового способу життя, оздоровче тренування / А.В. Магльований // Гуманітарні та ресурсні проблеми національної безпеки України: [монографія; Акад. наук вищої освіти України (книга 2)]. – К.: Експрес- Поліграф, 2012. – С. 76-112.
9. Присяжнюк С. І. Фізичне виховання / С. І. Присяжнюк. – К. : ЦУЛ, 2008. – 502 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).