Каталіз в органічному синтезі
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.02.E.039
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доцент Івасів Володимир Васильович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності
ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Фахові компетентності
ФК 1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
Фахові компетентності професійного спрямування
ФКС 2.1. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для контролю та керування технологічними процесами одержання та застосування органічних речовин.
ФКС 2.2. Здатність критично аналізувати існуючі хіміко-технологічні процеси та розробляти інноваційні технології органічних речовин.
Результати навчання: ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР 4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв.
ПР 7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
АіB 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
- Методологія наукових досліджень
- Хімія та технологія наноматеріалів
Супутні і наступні навчальні дисципліни
- Спецкурс з наукових досліджень зі спеціальності
- Наукові дослідження за тематиками спеціальності
- Дослідницька практика
- Педагогічна практика
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглянуто класифікацію каталітичних реакцій, викладено сучасні положення теорії каталізу, наведено особливості гетерогенного та гомогенного каталізу, викладено особливості та механізм металокомплексного каталізу, розглянуто технологічні аспекти гетерогенного каталізу, зокрема особливості експлуатації та приготування гетерогенних каталізаторів, наведено технологічні схеми приготування ряду гетерогенних каталізаторів та характеристики обладнання для отримання гетерогенних каталізаторів, а також розглянуто основні процеси органічного синтезу, у яких застосовують каталізатори. У результаті вивчення цієї дисципліни студент набуває знань, умінь, навичок та компетентностей, необхідних для організації діяльності підприємств органічного синтезу та вирішення практичних завдань із забезпечення якості цільових продуктів органічного синтезу.
Опис: Класифікація каталітичних реакцій. Основні положення каталізу. Теорії каталізу. Гомогенний каталіз. Гетерогенний каталіз. Технологічні аспекти гетерогенного каталізу. Основи технології приготування гетерогенних каталізаторів. Експлуатація гетерогенних каталізаторів. Обладнання для виробництва каталізаторів. Основні промислові каталітичні процеси органічного синтезу
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Поточний контроль здійснюється з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у вигляді написання реферату.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: • реферат (30 балів)
• підсумковий контроль (70 балів, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Піх З.Г., Мельник Ю.Р., Мельник С.Р. Каталіз в хімії та технології. Підручник. – Львів: Бадікова Н.О., 2016. – 286 с.
2. Промисловий каталіз у нафтопереробці та технології органічних продуктів: Монографія / В.М.Жизневський, В.В. Гуменецький. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 272 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).