Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.01.O.032
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Слюзар Андрій Володимирович,
керівники магістерських кваліфікаційних робіт.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати сучасний рівень, тенденції та перспективи розвитку галузі науки та техніки за темою магістерської роботи;
• вміти чітко формулювати мету досліджень і завдання, які необхідно вирішити для її досягнення;
• знати джерела пошуку інформації та вміти обробляти дані літератури для встановлення напрямку досліджень;
• вміти монтувати експериментальну установку для проведення досліджень,
• володіти методиками постановки експериментальних досліджень;
• знати методи обробки результатів досліджень.
Результати, одержані під час проходження практики, стають основою для написання кваліфікаційної роботи магістра:
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• аналітична хімія;
• основи наукових досліджень;
• дисципліни спеціалізації
Короткий зміст навчальної програми: Індивідуальне завдання студенту на виконання практики співпадає з темою магістерської кваліфікаційної роботи і повинно передбачати рішення певної технологічної проблеми шляхом проведення експериментальних (інколи теоретичних) досліджень. Практика включає такі частини: 1. Мета досліджень, завдання. 2. Пошук інформації та обробка даних літератури для встановлення напрямку досліджень. 3. Монтаж експериментальної установки для проведення досліджень. 4. Експериментальні дослідження. 5. Обробка результатів досліджень
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100%): диференційований залік: звіт з практики, захист звіту.
Рекомендована література: Залежить від напрямку досліджень
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.02.O.045
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність працювати самостійно і в команді.
ЗК5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
Фахові компетентності
ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
ФК6. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження в галузі хімічної інженерії.
Результати навчання: ПР 1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР 3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
ПР 7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР 8. Планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.
КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
АіB 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Спецкурс з наукових досліджень зі спеціальності
Наукові дослідження за тематиками спеціальності
Дослідницька практика
Педагогічна практика
Менеджмент у виробництві
Іноземна мова за професійним спрямуванням
Професійна та цивільна безпека
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи передбачає виконання наукового дослідженя за тематикою спеціальності, роботу з джерелами літератури та оформленя звіту.
Опис: Дослідження кінетичних закономірностей гомогенно- і гетерогенно-каталітичних процесів технології органічних речовин. Визначення впливу параметрів процесу (температури, тиску, тривалості) на його технологічні показники. Виділення продуктів реакції з реакційної суміші.
Методи та критерії оцінювання: Усне і письмове опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання індивідуального науково-дослідного завдання (60 балів)
• підсумковий контроль: письмово-усна форма (40 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Піх З. Г. Теорія хімічних процесів органічного синтезу. Підручник. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2002. – 396 с.
• Піх, З. Г. Каталіз в хімії та технології. Підручник [текст] / З. Г. Піх, Ю. Р. Мельник, С. Р. Мельник. – Львів, Бадікова Н. О., 2016. – 286 с. Мельник С. Р., Мельник Ю. Р. Розрахунок процесів органічного синтезу: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Левада», 2022. – 150 с.
• Мельник, С. Р. Проектування та розрахунок технологічних процесів органічного синтезу. Навчальний посібник [Текст] / С. Р. Мельник, Ю. Р. Мельник, З. Г. Піх. – Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2005. – 448с.
• Устаткування і основи організації виробництв тонкого органічного синтезу: Підручник / Г.А. Галстян, А.Г. Галстян, Г.О. Маршалок. – Луганськ: Вид-во «Ноулідж», 2012. – 453 с.
• Weissermel K., Arpe H. Industrial organic chemistry. – Weinheim: Verlagsgesellschaft mbH, 1997. – 464 p.
• NIST Chemistry WebBook : веб-сайт. URL: https://webbook.nist.gov/chemistry/
• Література за тематикою магістерської кваліфікаційної роботи.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.03.O.058
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Слюзар Андрій Володимирович,
керівники магістерських кваліфікаційних робіт.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати сучасний рівень, тенденції та перспективи розвитку галузі науки та техніки за темою магістерської роботи;
• вміти чітко формулювати мету досліджень і завдання, які необхідно вирішити для її досягнення;
• знати джерела пошуку інформації та вміти обробляти дані літератури для встановлення напрямку досліджень;
• вміти монтувати експериментальну установку для проведення досліджень,
• володіти методиками постановки експериментальних досліджень;
• знати методи обробки результатів досліджень.
Результати, одержані під час проходження практики, стають основою для написання кваліфікаційної роботи магістра:
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• аналітична хімія;
• основи наукових досліджень;
• дисципліни спеціалізації
Короткий зміст навчальної програми: Індивідуальне завдання студенту на виконання практики співпадає з темою магістерської кваліфікаційної роботи і повинно передбачати рішення певної технологічної проблеми шляхом проведення експериментальних (інколи теоретичних) досліджень. Практика включає такі частини: 1. Мета досліджень, завдання. 2. Пошук інформації та обробка даних літератури для встановлення напрямку досліджень. 3. Монтаж експериментальної установки для проведення досліджень. 4. Експериментальні дослідження. 5. Обробка результатів досліджень
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100%): диференційований залік: звіт з практики, захист звіту.
Рекомендована література: Залежить від напрямку досліджень
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.04.O.069
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: професор Луцюк Ірина Володимирівна, доцент Боровець Зенон Іванович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
ЗК4. Здатність працювати самостійно і в команді;
ЗК5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (ФК):
ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв;
ФК4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
ФК6. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження в галузі хімічної інженерії.
Результати навчання: Програмні результати (ПР):
ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій;
ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію;
ПР3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проєктних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі й ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал;
ПР7. Здійснювати у науково-технічний літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР8. Планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.
Комунікація (КОМ):
КОМ1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність (АіВ):
АіВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Менеджмент у виробництві. Іноземна мова за професійним спрямуванням. Професійна та цивільна безпека. Спецкурс з наукових досліджень зі спеціальності. Наукові дослідження за тематиками спеціальності.Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи є завершальним етапом підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 161 “Хімічні технології та інженерія”. Вона передує виконанню студентами магістерських кваліфікаційних робіт (МКР) і передбачає збір матеріалів для їх виконання, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами програмних результатів навчання, оволодіння професійним досвідом із метою їхньої підготовки до самостійної трудової діяльності. Основна задача програми практики полягає в чіткому плануванні та регламентуванні діяльності студентів та керівників практики, максимальному виявленні рівня підготовки студента за вказаною спеціальністю.
Опис: Ознайомлення студентів зі структурою і проблематикою наукової роботи бази практики та її основними результатами. Збір, вивчення та узагальнення інформації з літературних джерел, пов’язаних з тематикою магістерської кваліфікаційної роботи; визначення стану наукової проблеми досліджень. Конкретизація та обґрунтування актуальності вирішення проблеми досліджень магістерської кваліфікаційної роботи. Освоєння принципів роботи обладнання та методик проведення досліджень. Вивчення методів опрацювання результатів досліджень з використанням сучасного програмного забезпечення Microsoft Windows, Microsoft Excel, CorelDraw. Проведення теоретичних та експериментальних досліджень за спеціальністю 161 “Хімічні технології та інженерія” відповідно до теми магістерської кваліфікаційної роботи. Підготовка здобувачів вищої освіти до самостійного виконання професійних обов’язків та наукових досліджень і розробок за спеціальністю 161 “Хімічні технології та інженерія”. Ознайомлення з найновішими досягненнями науки і техніки та порядку їхнього впровадження. Ознайомлення з питаннями організації та методології науково-дослідної роботи, патентознавства і винахідницької діяльності, впровадження результатів наукових досліджень. Засвоєння на належному рівні сукупності таких видів діяльності як науково-дослідницька, виробничо-технологічна, проєктно-конструкторська та організаційно-управлінська.
Методи та критерії оцінювання: Публічний захист: заслуховування доповіді за результатами практики, відповідей на запитання; оцінювання звіту та презентації
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль: диференційований залік (захист звіту в усній формі).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження “Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України” / https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0035-93
2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. № 31-5/97 / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak.
3. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про організацію освітнього процесу, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 75–98.
4. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.04. Положення про організацію проведення практики здобувачів вищої освіти Національного університету “Львівська політехніка”, затверджено наказом ректора від 29.09.2022 р. № 462-1-03.
5. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, наукових, науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 139–148.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.05.O.082
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: доцент, к.т.н. Топільницький Петро Іванович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Відповідно до вимог освітньо-професійної програми – Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів, в результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей.
Інтегральні:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні:
- здатність застосовувати нові знання у практичних ситуаціях.
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- здатність працювати самостійно і в команді.
- здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
Фахові компетентності спеціальності:
– здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
– здатність організовувати і управляти хіміко-технологічними процесами в умовах промислового виробництва та в науково-дослідних лабораторіях з урахуванням соціальних, економічних та екологічних аспектів.
– здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
Результати навчання: В результаті проходження практики студенти повинні отримати нові знання та уміння, які передбачені професійно-практичною складовою ОПП спеціальності.
Програмний результат навчання:
1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
4. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Комунікація:
Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність:
Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень
Сучасні технологіїї переробки горючих копалин
Технологія додатків, реагентів і допоміжних продуктів
Сучасні технjлогії виробництва базових олив і переробки газів
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи (МКР) є завершальним етапом навчання, передує виконанню студентами кваліфікаційних робіт і передбачає збір матеріалів для виконання магістерської кваліфікаційної роботи, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами знань, практичних умінь і навичок, оволодіння професійним досвідом з метою їх підготовки до самостійної трудової діяльності.
Тематика магістерських кваліфікаційних робіт визначається змістом освітньо-наукової програми (ОНП) магістра спеціальності 161 «хімічні технології та інженерія». Кваліфікаційні роботи, які виконуються студентами на кафедрі хімічної технології переробки нафти і газу, повинні бути пов’язані з напрямком «Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів». Тематика дипломних робіт повинна відповідати тематиці наукових досліджень кафедри хімічної технології переробки нафти і газу.
Практика за темою МКР є продовженням навчального процесу, яка дає можливість студенту на практиці застосувати свої знання, закріпити вміння та навики зі спеціальності, ознайомитись з новими виробничими досягненнями.
Підготовка студентів до самостійного проведення наукових досліджень за спеціальністю та оформлення їх результатів, які будуть використані при написанні МКР.
Опис: Індивідуальні завдання практики можуть бути наступні:
1. Дослідження деемульгаторів для зневоднення та знесолення нафт
2. Дослідження інгібіторів корозії для нафтозаводського обладнання
3. Визначення депресорних властивостей речовин для нафти
4. Модифікація бітумів синтезованими модифікаторами
5. Дослідження властивостей бітумів, одержаних модифікованими промисловими модифікаторами
6. Регенерація відпрацьованих напівсинтетичних або синтетичних моторних олив
7. Утилізація гумово-технічних виробів високотемпературним піролізом.
Методи та критерії оцінювання: Усний захист звіту з проходження практики
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік на основі захисту звіту з практики - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. П. Топільницький, О. Гринишин, О. Мачинський. Технологія первинної переробки нафти і газу/ Підручник для студ. ВНЗ.–Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014 – 460 с.
2. П.І. Топільницький, О.Б. Гринишин. Колонні апарати в нафтопереробці та нафтохімії. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2004–144с.
3. П.І. Топільницький Первинна переробка природних і нафтових газів та газоконденсатів. 2-ге видання Навч. посіб.– Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2008 -260 с.
4. Технологія переробки нафти та газу. Частина 1: методичні вказівки до практичних занять для студентів базового напрямку підготовки “Хімічна технологія та інженерія” за спеціальністю «Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів» уклад.: П.І. Топільницький, Л.В. Баб’як, В.В. Романчук, Т.Б. Цимбалста. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 80 с.
5. Топільницький П.І., Остап Мачинський. Гідрокрекінг. Монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 348 с.
6. Методичні рекомендації щодо складання програм практики для студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами. / Гладун С.О., Логуш О.І. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020 – 22 с.
7. Моторні палива: властивості та якість / Сергій Бойченко, Андрій Пушак, Петро Топільницький, Казимир Лейда. Підручник –К. :“Видавництво “Центр учбової літератури”, 2017. – 324 с.
8. Оливи. Моторні, турбінні, гідравлічні та трансмісійні: властивості та якість. / під ред Сергія Бойченка, Андрій Пушак, Петро Топільницький, Йосип Любінін, Казимир Лейда. Підручник – К.: «Центр учбової літератури», 2019. –323 с.
9. Пластичні мастила. Властивості та якість. / Вікторія Романчук, Сергій Бойченко, Андрій Пушак, Йосип Любінін, Ігор Трофімов, Оксана Мікосянчик. Підручник –К.: «Центр учбової літератури», 2021. –274 с.
10. Технології виробництва олив. Теорія та практика. Підручник / Тертишна О.В., Тертишний О.О., Топільницький П.І., Сухий К.М. – Дніпро: 2023. – 275 с.
11. Товарознавство паливно-мастильних матеріалів. Підручник. / Петро Топільницький Валентина Ткачук. – Луцьк.: Вежа-Друк. 2023. –372 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.06.O.095
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Практика передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 4. Здатність працювати самостійно і в команді.
ЗК 5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК 4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
ФК 6. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження в галузі хімічної інженерії.
Результати навчання: Програмні результати проходження практики:
ПР 1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР 3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
ПР 7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР 8. Планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.
Комунікація:
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність:
АіB 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень.
Хімія та технології наноматеріалів.
Професійна та цивільна безпека.
Спецкурс з наукових досліджень зі спеціальності.
Наукові дослідження за тематиками спеціальності.
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи є завершальним етапом підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 161 Хімічні технології та інженерія. Вона передує виконанню студентами магістерських кваліфікаційних робіт (МКР) і передбачає збір матеріалів для їх виконання, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами програмних результатів навчання, оволодіння професійним досвідом з метою їхньої підготовки до самостійної трудової діяльності. Основна задача програми практики полягає в чіткому плануванні та регламентуванні діяльності студентів та керівників практики, максимальному виявленні рівня підготовки студента за вказаною спеціальністю.
Опис: Опрацювання цілей і завдань наукових досліджень. Складання розширеного плану магістерської роботи. Робота зі спеціальною науковою, науково-методичною літературою, нормативними актами за обраною темою роботи. Здійснення огляду опублікованих за темою дослідження літературних джерел. Формулювання характеристики вихідних продуктів. Вибір методів (методик) здійснення досліджень. Вивчення методів постановки експерименту. Продовження досліджень за темою магістерської роботи.
Вивчення принципів розроблення нормативної документації на науково-дослідну продукцію. Аналіз результатів проведених експериментів, статистична обробка результатів та їх опублікування.
Методи та критерії оцінювання: Публічний захист: заслуховування доповіді за результатами практики, відповідей на запитання; оцінювання звіту та презентації
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль: диференційований залік (захист звіту в усній формі).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження “Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України” / https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0035-93 2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. № 31-5/97 / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak. 3. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про організацію освітнього процесу, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 75–98. 4. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.04. Положення про організацію проведення практики здобувачів вищої освіти Національного університету “Львівська політехніка”, затверджено наказом ректора від 29.09.2022 р. № 462-1-03. 5. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, наукових, науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 139–148.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.07.O.108
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Практика передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 4. Здатність працювати самостійно і в команді.
ЗК 5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК 4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
ФК 6. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження в галузі хімічної інженерії.
Результати навчання: Програмні результати проходження практики:
ПР 1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР 3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
ПР 7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР 8. Планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.
Комунікація:
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність:
АіB 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень.
Хімія та технології наноматеріалів.
Професійна та цивільна безпека.
Спецкурс з наукових досліджень зі спеціальності.
Наукові дослідження за тематиками спеціальності.
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи є завершальним етапом підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 161 Хімічні технології та інженерія. Вона передує виконанню студентами магістерських кваліфікаційних робіт (МКР) і передбачає збір матеріалів для їх виконання, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами програмних результатів навчання, оволодіння професійним досвідом з метою їхньої підготовки до самостійної трудової діяльності. Основна задача програми практики полягає в чіткому плануванні та регламентуванні діяльності студентів та керівників практики, максимальному виявленні рівня підготовки студента за вказаною спеціальністю.
Опис: Опрацювання цілей і завдань наукових досліджень. Складання розширеного плану магістерської роботи. Робота зі спеціальною науковою, науково-методичною літературою, нормативними актами за обраною темою роботи. Здійснення огляду опублікованих за темою дослідження літературних джерел. Формулювання характеристики вихідних продуктів. Вибір методів (методик) здійснення досліджень. Вивчення методів постановки експерименту. Продовження досліджень за темою магістерської роботи.
Вивчення принципів розроблення нормативної документації на науково-дослідну продукцію. Аналіз результатів проведених експериментів, статистична обробка результатів та їх опублікування.
Методи та критерії оцінювання: Публічний захист: заслуховування доповіді за результатами практики, відповідей на запитання; оцінювання звіту та презентації
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль: диференційований залік (захист звіту в усній формі).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження “Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України” / https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0035-93 2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. № 31-5/97 / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak. 3. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про організацію освітнього процесу, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 75–98. 4. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.04. Положення про організацію проведення практики здобувачів вищої освіти Національного університету “Львівська політехніка”, затверджено наказом ректора від 29.09.2022 р. № 462-1-03. 5. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, наукових, науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 139–148.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.08.O.121
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Органічна хімія
Лектор: Викладачі кафедри органічної хімії
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Одержання, під час наукової роботи в лабораторії, експериментальних даних, необхідних для написання науково-дослідницької магістерської кваліфікаційної роботи.
Результати навчання: • остаточне закріплення теоретичних знань, одержаних при вивченні спеціальних дисциплін, а також набування практичних знань і умінь, необхідних для подальшої самостійної роботи.
• збір матеріалів, необхідних для виконання проектно-конструкторської магістерської кваліфікаційної роботи.
• одержання, під час наукової роботи в лабораторії, експериментальних даних, необхідних для написання науково-дослідницької магістерської кваліфікаційної роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
• хімія, технологія та застосування харчових добавок
• методологія наукових досліджень
• технологія харчових виробництв
• хімія та технологія косметичних засобів
Короткий зміст навчальної програми: Оволодіння студентами сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі майбутньої професії, формування у них, на базі одержаних під час навчання в університеті теоретичних знань та практичної підготовки, професійних вмінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних виробничих і ринкових умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо застосовувати їх у практичній діяльності.
Опис: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи магістрів освітньо-наукової програми проводиться у 4-му семестрі навчання магістрів і триває 3 тижні. Практика проводиться у науково-дослідних лабораторіях кафедри або інших учбових або науково-дослідних установ в Україні або зо кордоном.
Методи та критерії оцінювання: Письмовий звіт з практики, презентація, усний захист.
Критерії оцінювання результатів навчання: Здається друкований текст звіту з практики.
Підсумковий контроль: усний захист 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Наскрізна програма практики для студентів спеціальності 161 „Хімічна технологія та інженерія” спеціалізаціі 8.161.08
„Хімічні технології харчових добавок та косметичних засобів”
ІУ курсу ОКП „Бакалавр” та ІІ курсу ОКП „Магістр”
/ С.А.Воронов, В.П.Васильєв, Ю.В.Панченко, Ю.Б.Стецишин, Дончак В.А. – Львів, 2018. - 22с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.09.O.135
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність працювати самостійно і в команді.
ЗК5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
Результати навчання: ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
ПР7. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Всі дисципліни освітньої програми
Короткий зміст навчальної програми: Індивідуальне завдання на виконання практики співпадає з темою магістерської кваліфікаційної роботи і передбачає проведення теоретичних або експериментальних досліджень та збір відповідної науково-технічної інформації.
Опис: Виконання науково-дослідного завдання або опрацювання науково-технічних матеріалів для подальшого виконання проектного або науково-дослідного завдання за напрямком "Комп'ютерна хімічна інженерія"
Методи та критерії оцінювання: Усне і письмове опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування 40
Оцінювання звіту 60
Всього 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Література за темою індивідуального завдання
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.10.O.149
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор:
Викладачі кафедри
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність працювати самостійно і в команді.
ЗК5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
Результати навчання: ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
ПР7. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Всі дисципліни освітньої програми
Короткий зміст навчальної програми: Індивідуальне завдання на виконання практики співпадає з темою магістерської кваліфікаційної роботи і передбачає проведення теоретичних або експериментальних досліджень та збір відповідної науково-технічної інформації.
Опис: Виконання науково-дослідного завдання або опрацювання науково-технічних матеріалів для подальшого виконання проектного або науково-дослідного завдання за напрямком "Хімічні технології та інженерія"
Методи та критерії оцінювання: Усне і письмове опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування 40
Оцінювання звіту 60
Всього 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Література за темою індивідуального завдання
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).