Наукові дослідження за тематикою хімічних технологій неорганічних речовин

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.01.O.028
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Буклів Роксоляна Любомирівна професор Знак Зеновій Орестович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння студентами сучасних методів інтенсифікації хіміко-технологічних процесів і систем для їх використання у практичній діяльності майбутнього фахівця з технології неорганічних речовин та охорони навколишнього середовища. Формування у магістрів знань теоретичних основ і наукового підходу до вирішення проблем технологій водоочищення та розроблення нових перспективних технологій водоочищення, вибору оптимального режиму, апаратури та обладнання з метою використання в практичній діяльності.
Завдання: загальних: – здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними; – здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел наукової, технічної та патентної літератури; фахових: – базових уявлень про різноманітність об'єктів хімічної технології, промисловості, хімічної продукції; – володіння методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, об'єктів хімічної технології та продукції промисловості;
Результати навчання: - знати основні характеристики методів передачі різних видів енергії хімікотехнологічним системам та їх технологічні, екологічні і економічні показники; - знати фізико-хімічні основи процесів, що відбуваються у хіміко-технологічних системах, під впливом різних видів енергії;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології неорганічних речовин (частина 1) Технології неорганічних речовин (частина 2)
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні засади, технологічні аспекти, апаратурне оформлення для здійснення сучасних інноваційних процесів у технологіях неорганічних продуктів та охорони навколишнього середовища, зокрема, акустичних, електромагнітних, плазмохімічних, мембранних тощо, а також приклади застосування цих процесів у реальних технологіях. Вивчення та комплексна оцінка існуючих і перспективних технологій водоочищення. Визначення найбільш доцільних пріоритетних шляхів водоочищення та їх технологічних і енергетичних проблем. Способи утилізації та знешкодження відходів водоочищення, маловідходні та безвідходні технології.
Опис: Системний підхід до задач інтенсифікації ХТП. Характеристика акустичних методів інтенсифікації ХТП. Низькочастотні акустичні методи інтенсифікації ХТП
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, виконання самостійних робіт (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмова форма 50% - усна форма 20%
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 балів Екзаменаційний контроль - 70 балів Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Знак З.О., Гелеш А.Б. Інноваційні процеси у хімічних технологіях. Частина І.: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 208 с. 2. Вітенько Т.М. Гідродинамічна кавітація у масообмінних, хімічних і біологічних процесах: монографія / Вітенько Т.М.– Тернопіль, (видавництво ТДТУ ім. Івана Полюя). 2009. – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).