Наукові дослідження за тематикою технічної електрохімії

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.03.O.054
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: професор Знак Зеновій Орестович професор Кунтий Орест Іванович доцент Зозуля Галина Іванівна професор Слюзар Андрій Володимирович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготовка фахівців в області технічної електрохімії, здатних самостійно планувати та здійснювати науково-дослідницьку діяльність, визначати методи й послідовність виконання теоретичних та експериментальних досліджень, планувати постановку експерименту та здійснювати математичну обробку їх результатів
Завдання: інтегральна: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність працювати самостійно і в команді. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації фахових: Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідноконструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження в галузі хімічної інженерії.
Результати навчання: Програмні результати: Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. Планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень. Комунікація Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Автономія і відповідальність Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень Хімія та технології наноматеріалів Професійна та цивільна безпека
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні засади, технологічні аспекти, апаратурне оформлення для здійснення сучасних інноваційних процесів у технічній електрохімії, зокрема, гальванотехніці, електрохімічному синтезі неорганічних речовин, електрохімічній енергетиці, гідроелектрометалургії, електролізі розплавів, електрохімічному одержанні наноматеріалів, електрохімічному каталізі, а також приклади застосування цих процесів у реальних технологіях. Способи електрохімічної утилізації, маловідходні та безвідходні електрохімічні технології.
Опис: Вибір напряму наукового дослідження. Пошук, накопичення та обробка наукової інформації. Основи теоретичних та експериментальних досліджень (за темою досліджень): - дослідження електрохімічного нанесення наноструктурованих гальванічних покриттів і нанокомпозитів; - дослідження електрохімічного синтезу металевих наночастинок; - дослідження синтезу металевих наночастинок соногальванічним заміщенням; - дослідження модифікації поверхні наноструктурованими металами гальванічним заміщенням; - дослідження каталітичної активності наноструктурованих металевих катодів у відновленні СО2.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, виконання самостійних робіт (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмова форма 50% - усна форма 20%
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи - 30 балів Індивідуальне науково-дослідне завдання - 40 балів Залікова робота - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів («відмінно») – виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал («добре») – виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів («задовільно») – виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів («незадовільно») – виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кунтий О.І. Гальванотехніка: Навчальний посібник. – Львів: НУ “ЛП”, 2004 – 236 с. 2. Якименко Г.Я., Артеменко В.М. Технічна електрохімія. Ч. 3. Гальванічні виробництва: Підручник / За ред. Б.І. Байрачного. – Харків: НТУ “ХПІ”, 2006. – 272 с. 3. Гальванотехніка. Проектування гальванічних виробництв: навч. посіб. / О.В. Лінючева, Л.А. Яцюк, Т.І. Мотронюк, О.І. Букет, С.В. Фроленкова – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського», 2017. – 147 с. 4. Байрачний Б.І., Ляшок Л.В. Рідкісні розсіяні і благородні елементи. Технологія виробництва та використання: Підручник. – Харків: НТУ “ХПІ”, 2007. – 288 с. 5. Електрохімічне одержання металів у водних розчинах / В.Т. Яворський, О.І. Кунтий, С.І. Козак, В.М. Срібний. Навчальний посібник. – Львів.: ДУ “ЛП”. – 1999. – 118 с. 6. Кунтий О., Яцишин М., Зозуля Г., Добровецька О., Решетняк О. Електрохімічний синтез металевих наночастинок і нанокомпозитів. Монографія. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 288 с. 7. Кунтий О., Зозуля Г., Шепіда М. Формування металевих наноструктурованих поверхонь і синтез наночастинок металів гальванічним заміщенням: монографія. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2024. – 280 с. 8. Знак З. О. Гідометалургія: навчальний посібник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2023. – 277 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).