Наукові дослідження за тематикою комп'ютерної хімічної інженерії
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.10.O.145
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: Атаманюк В.М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 4. Здатність працювати самостійно і в команді
ЗК 5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
фахові компетентності:
ФК 1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК 4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
ФК 6. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження в галузі хімічної інженерії.
Фахові компетентності професійного спрямування:
ФКС 10.1. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички в галузі обчислювальної математики (математичної статистики) для статистичної обробки експериментальних даних і математичного моделювання хімічних і хіміко-технологічних процесів та проектування обладнання хімічних технологій, зокрема з використанням САПР.
ФКС 10.2. Здатність виконувати комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання для розробки і проектування хімічного обладнання, а також моделювання основних процесів хімічної технології, їх аналізу та оптимізації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР 1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР 4. Оцінювати технічні та економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв.
ПР 7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР 8. Планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.
КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Чисельне моделювання теплових процесів Наукові дослідження за тематикою комп'ютерної хімічної інженерії
Чисельне моделювання масообмінних процесів
Чисельне моделювання механічних розрахунків обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Курс ‘Наукові дослідження за тематикою комп’ютерної хімічної інженерії’ призначений для формування фахівця що має необхідні навички для удосконалення та інтенсифікації хіміко – технологічних процесів, вирішувати поставлені задачі і володіти професійними технічними знаннями дослідника. Для досягнення цієї мети постійно удосконалюється система навчання у вищій школі шляхом сполучення навчального процесу з науковими дослідженнями. Сучасні досягнення в області створення наукових основ хіміко – технологічних процесів вимагають знання студентами методики наукових досліджень у конкретній області.
Опис: 1 Підготовка експерименту. Основні складові експерименту.
2 Організація і проведення експериментального дослідження Програма експериментального дослідження.
3 Методика проведення експериментальних досліджень гідродинаміки стаціонарного шару.
4 Математична обробка результатів експериментальних досліджень. Узагальнення отриманих результатів.
5 Створення 3-Д моделі стаціонарного шару.
6 Експериментальне визначення коефіцієнтів тепловіддачі від газового потоку до частинок твердого матеріалу.
7 Математична обробка результатів експериментальних досліджень теплообміну між газовим потоком і частинками стаціонарного шару дисперсного матеріалу.
8 Масообмін у системі «тверде тіло – газ». Молекулярна та турбулентна дифузія.
9 Методика експериментального визначення коефіцієнтів внутрішньої дифузії. Поняття короткого шару
10 Застосування диференціальних рівнянь для опису масообміну між газовим потоком і частинками дисперсного матеріалу
Методи та критерії оцінювання: При вивченні дисципліни ‘Наукові дослідження за тематикою комп’ютерної інженерії’ не передбачено поточного контролю результатів навчання студентів, семестровий контроль у вигляді екзаменаційного.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово – усний контроль (залік 100 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Chemical Technology and Engineering: Monograph. (Atamanyuk V.M. et al., Eds.) – Lviv: SPOLOM, 2021. – 146 p. ISBN 978-966-919-760-3
2. Numerical Modeling of Chemical Technological Processes Using CHEMCAD Simulation Software: Textbook/ I. Husova, A.Nagurskyi, V.Atamanyuk. – Lviv: Publising House of Lviv Polytechnic, 2021. – 140 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).