Світоглядні та методологічні проблеми праворозуміння
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Гарасимів Тарас Зеновійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ):
Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Загальні компетентності:
ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК01. Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей.
СК02. Здатність застосовувати методи правового і міждисциплінарного дослідження, виявляти їх евристичні можливості та межі, використовувати релевантний дослідницький інструментарій.
Результати навчання: ЗН1. Концептуальні та методологічні
знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності.
УМ1 Спеціалізовані уміння/навички і
методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і
професійної практики.
УМ2.Започаткування, планування, реалізація та коригування послідовного процесу ґрунтовного наукового дослідження з дотриманням належної академічної доброчесності.
УМ3. Критичний аналіз, оцінка і синтез нових та комплексних ідей.
К1. Вільне спілкування з
питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою
спільнотою, суспільством в цілому.
К2. Використання академічної української та іноземної мови у професійній діяльності та дослідженнях
АВ1. Демонстрація
значної авторитетності,
інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність,
послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та
наукової діяльності.
АВ2 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Загальна теорія права, Методологія сучасного правознавства, Фахові правничі дисципліни
Супутні та наступні навчальні дисципліни:
Правова глобалістика, Проблеми філософсько-правових наукових досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Світоглядні та методологічні проблеми праворозуміння – це наука про плюралізм типів праворозуміння та світову юридичну практику.
Полем діяльності є те, що право це не лише сукупність норм, але й життєве явище. Право не в кодексах законів чи у судових рішеннях, а у свідомості як всього суспільства так і окремих людей.
Опис: 1. Основні підходи до праворозуміння.
2. Право і людина.
3. Право і держава.
4. Основні сучасні концепції права.
5. Юридична мова
6. Теорія юридичної аргументації.
7. Сучасні правові системи та їх об’єднання.
Методи та критерії оцінювання: Методами оцінювання рівня досягнення результатів навчання здобувачів освіти є: усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; виконання індивідуального науково-дослідного завдання; написання дослідного проекту. Оцінювання результатів навчання студента здійснюється за результатами ПК відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка», згідно з Положенням про рейтингове оцінювання досягнень аспірантів.
Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час СК.
Семінарські заняття проводяться з основних, найбільш важливих тем та розділів юридичної деонтології. На основі активної форми навчання закріплюється теоретичний матеріал, навички та уміння, творчі здібності, формується психологічна готовність до майбутньої юридичної діяльності.
Самостійна робота планується як форма навчання, що має на меті надання допомоги у вивченні запропонованої літератури, у пошуках відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу. Ця форма роботи є основною для аспірантів.
СК проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою, в терміни передбачені графіком навчального процесу Університету.
Екзамен – це форма СК результатів навчання аспіранта з навчальної дисципліни за семестр.
На екзамен (ЕК) виносяться теоретичні питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати отримані знання і застосувати їх при вирішенні практичних завдань, за матеріалом, передбаченим робочою навчальною програмою дисципліни.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кельман М.С. Загальна теорія права / М.С. Кельман. – Тернопіль: ТОВ «Терно-граф», 2023. – 362с.
2.Загальна теорія права: підручник /О.В.Петришин, Д.В. Лук’янов,С.І. Максимов, В.С.Смородинський та ін.; за ред.. О.В.Петришин. – Харків, 2020. – 568с.
3.Загальна теорія права: Підручник / За заг. ред.. М.І. Козюбри. – К.: Ваіте, 2015. – 392с.
4.Кельман М.С. Юридична наука: проблеми методології / М.С. Кельман. Тернопіль: ТзОВ «Терно-граф», 2011. – 492с.
5. Загальна теорія права: Підручник / За заг. ред.. М.І. Козюбри. – К.: Ваіте, 2015. – 392с.
6. Стовба О. Динамічне праворозуміння: онтологія і методологія // Право України. - 2014. - № 1. - С. 120-125.
7.Кельман М.С. Методологія як форма мислення і культура дослідника. Тернопіль: ТзОВ «Терно-граф», 2015. – 192с.
8.Тімоті Снайдер. Про тиранію. Двадцять уроків двадцятого століття. Видавничий будинок « Аванпост- Прим». – Київ.- 2017р. – 144с
9. Френсис Фукуяма. Політичний порядок і політичний занепад. Від промислової революції до глобалізац. Piк видaння: 2019. Джерело: https://nashformat.ua/authors/frensis-fukuyama-books/type-book.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).