Світові тенденції розвитку адміністративно-правової науки
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.036
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Остапенко О.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
СК01. Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей.
СК03. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті та проєктах правничої освіти у системі освіти дорослих.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Зн1. Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності.
Ум1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій,
розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
К1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому.
АВ1. Демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь
самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності.
АВ2 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: проблеми адміністративного права та процесу; практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення курсу передбачає ознайомлення з функціями держави і державного управління, функціонуванням основних гілок влади, державною службою і тенденціями розвитку адміністративно-правової науки Польщі, Чехії, Франції, словаччини, Німеччини, Швейцарії, США, Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії.
Опис: Тема 1. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Польщі.
Тема 2. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Чехії.
Тема 3. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Франції.
Тема 4. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Словаччини.
Тема 5. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Німеччини.
Тема 6. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Швейцарії.
Тема 7. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Сполучених Штатів Америки.
Тема 8. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є:
- усне опитування,
- письмова та практична перевірка,
- стандартизований контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота в малих групах, доповіді та науково-дослідницькі дискусії - 40 балів.
Екзамен - 60 балів.
Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Адміністративне право України. Повний курс: підручник / за ред. В. Галунька, О. Правоторової. Вид. 3. Київ: Акад. адмін.-прав. наук, 2020. 466 с.
2. Адміністративні процедури та адміністративне судочинство в Німеччині. IRZ. Київ, 2021. 204 с.
3. Адміністрування та Ви. Принципи адміністративного права у відносинах між особами і органами публічної влади: посібник ; наук. ред. О. Радишевська ; Рада Європи. Київ, 2020. 90 с
4. Булкат М. С. Тенденції розвитку наукових положень та практики у сфері адміністративної юстиції та адміністративного процесуального права. Київський часопис права. 2023. № 3. С. 76-86.
5. Костюченко Я. М. Правові засади асоціації у відносинах Європейського Союзу з третіми країнами й міжнародними організаціями та Україною: дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.11. Київ, 2020. 405 с
5. Кравець М.О.Тенденції розвитку адміністративного права в україні у світлі глобалізаційних процесів. Юридичний науковий електронний журнал. 2021. № 9. С. 158-160.
6. Концептуальні засади розвитку вітчизняного адміністративного права та процесу: тенденції, перспективи, практика: колективна монографія / Є. Герасименко, П. Діхтієвський, Н. Задирака,Т. Коломоєць, В. Клинчук та ін.; за заг. ред. П. Діхтієвського, В. Пашинського. Рига, Латвія: “Baltija Publishing”, 2022. 986 с.
7. Радишевська О. Р. Адміністративне право України в умовах європеїзації: монографія. Київ: Вид-во «Талком». 2020. 720 с.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма навчальної дисципліни
2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи.
3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни.
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/
6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).