Світові тенденції розвитку адміністративно-правової науки

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.036
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Остапенко О.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни «Світові тенденції розвитку адміністративно-правової науки» є сприяння глибокому та всебічному засвоєнню аспірантами знань щодо функціонування системи державного управління зарубіжних країн, а також основних тенденцій модернізації державного управління.
Завдання: ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). СК01. Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей. СК03. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті та проєктах правничої освіти у системі освіти дорослих.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Зн1. Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності. Ум1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики. К1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому. АВ1. Демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності. АВ2 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: проблеми адміністративного права та процесу; практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення курсу передбачає ознайомлення з функціями держави і державного управління, функціонуванням основних гілок влади, державною службою і тенденціями розвитку адміністративно-правової науки Польщі, Чехії, Франції, словаччини, Німеччини, Швейцарії, США, Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії.
Опис: Тема 1. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Польщі. Тема 2. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Чехії. Тема 3. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Франції. Тема 4. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Словаччини. Тема 5. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Німеччини. Тема 6. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Швейцарії. Тема 7. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Сполучених Штатів Америки. Тема 8. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: - усне опитування, - письмова та практична перевірка, - стандартизований контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота в малих групах, доповіді та науково-дослідницькі дискусії - 40 балів. Екзамен - 60 балів. Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Адміністративне право України. Повний курс: підручник / за ред. В. Галунька, О. Правоторової. Вид. 3. Київ: Акад. адмін.-прав. наук, 2020. 466 с. 2. Адміністративні процедури та адміністративне судочинство в Німеччині. IRZ. Київ, 2021. 204 с. 3. Адміністрування та Ви. Принципи адміністративного права у відносинах між особами і органами публічної влади: посібник ; наук. ред. О. Радишевська ; Рада Європи. Київ, 2020. 90 с 4. Булкат М. С. Тенденції розвитку наукових положень та практики у сфері адміністративної юстиції та адміністративного процесуального права. Київський часопис права. 2023. № 3. С. 76-86. 5. Костюченко Я. М. Правові засади асоціації у відносинах Європейського Союзу з третіми країнами й міжнародними організаціями та Україною: дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.11. Київ, 2020. 405 с 5. Кравець М.О.Тенденції розвитку адміністративного права в україні у світлі глобалізаційних процесів. Юридичний науковий електронний журнал. 2021. № 9. С. 158-160. 6. Концептуальні засади розвитку вітчизняного адміністративного права та процесу: тенденції, перспективи, практика: колективна монографія / Є. Герасименко, П. Діхтієвський, Н. Задирака,Т. Коломоєць, В. Клинчук та ін.; за заг. ред. П. Діхтієвського, В. Пашинського. Рига, Латвія: “Baltija Publishing”, 2022. 986 с. 7. Радишевська О. Р. Адміністративне право України в умовах європеїзації: монографія. Київ: Вид-во «Талком». 2020. 720 с. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи. 3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни. Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/ 2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/ 5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/ 6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).