Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінології та правової статистики
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: професор Володимир ОРТИНСЬКИЙ
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність:
Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
загальні компетентності:
ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК03 Здатність розв’язувати комплексні проблеми на основі системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору.
спеціальні фахові компетентності:
СК01 Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей
СК04 Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері права та забезпечувати якість виконуваних досліджень; дотримання права інтелектуальної власності та стандартів академічної доброчесності
СК05 Здатність моделювати оптимальні варіанти вирішення складних правових проблем, прогнозувати можливі наслідки їх реалізації
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН01. Мати передові концептуальні та методологічні знання у сфері права і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень, отримання нових знань та здійснення інновацій.
РН03. Застосовувати у фаховій діяльності знання та розуміння системи права, історії світової та української правової думки, сучасної правової доктрини, а також основних напрямів та провідних тенденцій у розвитку права.
РН04. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні аргументи, зокрема, результати теоретичного аналізу, прикладних досліджень, наявні наукові джерела; аналізувати досліджувану проблему з урахуванням широкого правового та загально-соціального контекстів.
РН05. Планувати і виконувати теоретичні та прикладні дослідження з права та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасного наукового інструментарію, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу передових концептуальних і методологічних знань щодо досліджуваної проблеми з дотриманням стандартів академічної та професійної етики.
РН06. Розуміти загальні принципи та методи юридичної науки, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері права та у викладацькій практиці.
РН07. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення, аналізу й збереження даних та інформації, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та складної структури, спеціалізовані програмне забезпечення, бази даних та інформаційні системи у науковій, викладацькій, правотворчій та правозастосовній діяльності.
РН08. Розробляти, реалізовувати та здійснювати управління науковими та інноваційними проєктами, які дають можливість створювати законопроєктну та правозастосовну практику і розв’язувати значущі наукові та прикладні правові проблеми з урахуванням етичних, соціально-управлінських, соціально-економічних, екологічних та духовно-культурних аспектів, забезпечувати реєстрацію прав інтелектуальної власності щодо наукових результатів.
РН09. Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері права на різних рівнях вищої освіти, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, застосувати ефективні методики викладання навчальних дисциплін.
РН11. Здійснювати доктринальне тлумачення норм національного, міжнародного та права Європейського Союзу, здійснювати порівняльний аналіз правових явищ та процесів у різних правових системах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки
Практикум з науково-дослідної роботи в галузі кримінального права та кримінального процесу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінології та правової статистики» передбачає вивчення актуальних і найбільш дискусійних положень кримінологічної теорії та практики протидії злочинності, що є необхідною умовою для фахової кримінологічної оцінки стану злочинності, ефективності сучасної практики протидії кримінальним правопорушенням, а також створює належну теоретичну обґрунтованість кримінологічних висновків, методичних рекомендацій у рамках проведення дисертаційних досліджень.
Опис: ОПИС
1. АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ КРИМІНОЛОГІЇ ТА ПРАВОВОЇ СТАТИСТИКИ
2. АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ СУЧАСНОЇ МЕТОДОЛОГІЇ ТА МЕТОДІВ КРИМІНОЛОГІЧНОЇ НАУКИ
3. КРИМІНОЛОГІЧНА ДЕТЕРМІНАЦІЯ ЗЛОЧИННОСТІ
4. КРИМІНОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОТИДІЇ ЗЛОЧИННОСТІ
5. АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ КРИМІНОЛОГІЧНОЇ ПРОТИДІЇ НАСИЛЬНИЦЬКИМ КРИМІНАЛЬНИМ ПРАВОПОРУШЕННЯМ ПРОТИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВЯ ОСОБИ
6. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СТАНУ
ЗЛОЧИННОСТІ ТА КРИМІНОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ОКРЕМИХ
ВИДІВ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ В УКРАЇНІ
7. МЕТОДИКА РОЗРОБЛЕННЯ ПРОГНОЗІВ КРИМІНОГЕННОЇ СИТУАЦІЇ ТА ПІДГОТОВКИ ТИПОВИХ ПЛАНІВ ПРОФІЛАКТИКИ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є:
- усне опитування на практичних (семінарських) заняттях;
- виступ на практичних (семінарських) заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо);
- тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу;
- письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань (казусів), тестових завдань, тощо);
- захист індивідуального письмового завдання;
- виконання домашнього письмового завдання,
- форма підсумкового контролю: іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання
Практичні заняття 30
Індивідуальні дослідницькі заняття 10
Письмова складова іспиту 50
Усна складова іспиту 10
Разом 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Якимова С.В., Маковецька М.Є., Омельчук О.М. Кримінологія: загальна та Особлива частини: підручник / С.В. Якимова, Н.Є. Маковенцька, О.М. Омельчук . – Хмельницький : Хмельницький ун-т управління та права, 2014. – 442 с.
2. Кримінологія : навч.-метод. посіб. / [Дрьомін В. М. та ін.] ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т ”Одес. юрид. акад.”, Ін-т прокуратури та слідства, Каф. кримінології та кримінально-виконавчого права. – Одеса: Юрид. літ., 2015. – 142 с.
3. Кримінологія : підручник / заг. ред. І. Г. Богатирьова, В. В. Топчія. — Київ : ВД Дакор, 2019. – 352 с.
4. Кримінологія : підручник / А.М. Бабенко, О.Ю. Бусол, О.М. Костенко та ін. ; за заг. ред. Ю.В. Нікітіна, С.Ф. Денисова, Є.Л. Стрельцова. – 2-ге вид., перероб. та допов. – Харків : Право, 2018. – 416 с
5. Окремі наративи кримінальної відповідальності в умовах воєнного стану в Україні: колективна монографія/ Х.В.Олійник, В.Л. Ортинський, В.С.Канцір, Р.О. Бундз, Л.І.Сопільник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. 208с.
6. Цермолонський І. Кримінальні провадження в умовах воєнного стану. Київ. 2022. URL: https://yur-gazeta.com/publications/practice/kriminalne-pravo-ta-proces/kriminalniprovadzhennya-v-umovah-voennogo-stanu.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).