Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінології та правової статистики
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: д.ю.н., Гумін О.М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність:
Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
загальні компетентності:
ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК03 Здатність розв’язувати комплексні проблеми на основі системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору.
спеціальні фахові компетентності:
СК01 Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей
СК04 Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері права та забезпечувати якість виконуваних досліджень; дотримання права інтелектуальної власності та стандартів академічної доброчесності
СК05 Здатність моделювати оптимальні варіанти вирішення складних правових проблем, прогнозувати можливі наслідки їх реалізації
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: реалізувати вимоги держави щодо формування у працівників правового напряму високої професійної майстерності; самостійно працювати з навчальною та спеціальною літературою, нормативно-правовими актами; формувати власну точку зору, дотримуватись логічної послідовності у професійній діяльності; використовувати свої теоретичні знання та практичні навики для підвищення ефективності професійної діяльності; здійснювати аналітичну роботу.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Зн1. Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності
Ум1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері
професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
Ум2.Започаткування, планування, реалізація та коригування послідовного процесу ґрунтовного наукового дослідження з дотриманням належної академічної доброчесності.
Ум3. Критичний аналіз,оцінка і синтез нових та комплексних ідей.
К1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому.
АВ1. Демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість озвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності.
АВ2 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки
Практикум з науково-дослідної роботи в галузі кримінального права та кримінального процесу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінології та правової статистики» передбачає вивчення актуальних і найбільш дискусійних положень кримінологічної теорії та практики протидії злочинності, що є необхідною умовою для фахової кримінологічної оцінки стану злочинності, ефективності сучасної практики протидії кримінальним правопорушенням, а також створює належну теоретичну обґрунтованість кримінологічних висновків, методичних рекомендацій у рамках проведення дисертаційних досліджень.
Опис: ОПИС
1. АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ КРИМІНОЛОГІЇ ТА ПРАВОВОЇ СТАТИСТИКИ
2. АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ СУЧАСНОЇ МЕТОДОЛОГІЇ ТА МЕТОДІВ КРИМІНОЛОГІЧНОЇ НАУКИ
3. КРИМІНОЛОГІЧНА ДЕТЕРМІНАЦІЯ ЗЛОЧИННОСТІ
4. КРИМІНОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОТИДІЇ ЗЛОЧИННОСТІ
5. АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ КРИМІНОЛОГІЧНОЇ ПРОТИДІЇ НАСИЛЬНИЦЬКИМ КРИМІНАЛЬНИМ ПРАВОПОРУШЕННЯМ ПРОТИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВЯ ОСОБИ
6. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СТАНУ
ЗЛОЧИННОСТІ ТА КРИМІНОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ОКРЕМИХ
ВИДІВ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ В УКРАЇНІ
7. МЕТОДИКА РОЗРОБЛЕННЯ ПРОГНОЗІВ КРИМІНОГЕННОЇ СИТУАЦІЇ ТА ПІДГОТОВКИ ТИПОВИХ ПЛАНІВ ПРОФІЛАКТИКИ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є:
- усне опитування на практичних (семінарських) заняттях;
- виступ на практичних (семінарських) заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо);
- тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу;
- письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань (казусів), тестових завдань, тощо);
- захист індивідуального письмового завдання;
- виконання домашнього письмового завдання,
- форма підсумкового контролю: іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання
Практичні заняття 30
Індивідуальні дослідницькі заняття 10
Письмова складова іспиту 50
Усна складова іспиту 10
Разом 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Якимова С.В., Маковецька М.Є., Омельчук О.М. Кримінологія: загальна та Особлива частини: підручник / С.В. Якимова, Н.Є. Маковенцька, О.М. Омельчук . – Хмельницький : Хмельницький ун-т управління та права, 2014. – 442 с.
2. Кримінологія : навч.-метод. посіб. / [Дрьомін В. М. та ін.] ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т ”Одес. юрид. акад.”, Ін-т прокуратури та слідства, Каф. кримінології та кримінально-виконавчого права. – Одеса: Юрид. літ., 2015. – 142 с.
3. Кримінологія : підручник / заг. ред. І. Г. Богатирьова, В. В. Топчія. — Київ : ВД Дакор, 2019. – 352 с.
4. Кримінологія : підручник / А.М. Бабенко, О.Ю. Бусол, О.М. Костенко та ін. ; за заг. ред. Ю.В. Нікітіна, С.Ф. Денисова, Є.Л. Стрельцова. – 2-ге вид., перероб. та допов. – Харків : Право, 2018. – 416 с
5. Окремі наративи кримінальної відповідальності в умовах воєнного стану в Україні: колективна монографія/ Х.В.Олійник, В.Л. Ортинський, В.С.Канцір, Р.О. Бундз, Л.І.Сопільник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. 208с.
6. Цермолонський І. Кримінальні провадження в умовах воєнного стану. Київ. 2022. URL: https://yur-gazeta.com/publications/practice/kriminalne-pravo-ta-proces/kriminalniprovadzhennya-v-umovah-voennogo-stanu.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).