Актуальні питання фінансового права
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Бліхар Марія Миронівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ):
Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові) компетентності (СК)
СК05. Здатність моделювати оптимальні варіанти вирішення складних правових проблем, прогнозувати можливі наслідки їх реалізації.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньо-наукової програми (освітньо-наукових програм):
Зн1. Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності.
Ум1.Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
К1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому.
АВ1. Демонстрація значної авторитетності, інноваційність,
високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності.
АВ2 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Світоглядні та методологічні проблеми праворозуміння.
Супутні і наступні навчальні дисципліни
1. Проблеми адміністративного права та процесу.
2. Актуальні питання інформаційного права.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Актуальні питання фінансового права» є набуття здобувачами знань щодо: проблемних питань фінансових правовідносин; норм фінансового права, які регулюють публічну фінансову діяльність і фінансову систему України; фінансового контролю, бюджетного устрою і бюджетного процесу, юридичної відповідальності за фінансові правопорушення; особливостей податкових, кредитних, страхових, банківських і валютних правовідносин; специфіки фінансових перерозподільних відносин.
Опис: Тема 1. Актуальні питання теорії фінансового права та правовий режим
публічних фондів.
Тема 2. Проблеми правового регулювання податкової системи.
Тема 3.Проблеми адміністрування податкових платежів, врегулювання податкових спорів.
Тема 4. Проблеми бюджетного права та бюджетного процесу в Україні.
Тема 5. Актуальні питання витрачання коштів бюджетів та фондів
загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Тема 6. Проблеми правової регламентації та державного регулювання
в сфері надання фінансових послуг.
Тема 7. Проблеми правового регулювання фінансового контролю (нагляду) в Україні, його види.
Тема 8. Актуальні питання фінансово-правової відповідальності.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є:
• усне опитування на семінарських заняттях,
• робота в групі на семінарських заняттях, участь в дискусії
• виступ на семінарських заняттях із індивідуальним науково-дослідним завданням (презентація, реферат, доповідь).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
- усне опитування на семінарських заняттях – 30 балів;
- виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 10 балів.
Разом за ПК – 40 балів.
Екзаменаційний контроль (ЕК):
- письмова компонента – 50 балів;
- усна компонента -10 балів.
Разом за ЕК – 60 балів.
Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Андрущенко Г. С., Коваленко А. А., Савченко Л. А. Фінансово-контрольне право: навч. посібн. Київ: Юрінком Інтер, 2021. 348 с.
2. Бондаренко І. М. Кодифікація фінансового законодавства: зміст, форми та наслідки: монографія. Харків: Право, 2020. 328 с.
3. Греца Я. В. Зміст, правові засоби та межі податкового планування: зарубіжний досвід та українська практика: монографія. Ужгород: РІК-У, 2020. 420 с.
4. Музика-Стефанчук О. А., Якимчук Н. Я. Сучасне фінансове право. Право публічних фінансів: підручн. Київ: АртЕк, 2024. 656 с
5. Науково-практичний коментар Бюджетного кодексу України: станом на листопад 2020 рік; за ред. В. Я. Мацюка. Київ: Професіонал, 2020. 304 с.
6. Податкове право (схеми); за ред. Д. О. Гетманцева та М. П. Кучерявенка; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка; Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого. Харків: Право, 2023. 285 с.
7. Податкове право країн ЄС: посібн.; М. Г. Волощук, О. О. Петріченко, О. В. Білаш, Т. О. Карабін, М. В. Менджул. Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші, 2021. 144 с.
8. Податкове право: підручн.; за ред. Д.О. Гетманцева та М.П. Кучерявенка; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка; Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого. Харків: Право, 2023. 464 с.
9. Стратегічний коментар Податкового кодексу України. Недоліки ПКУ: станом на 01.01.2021 р.; В. В. Мосейчук [та ін.]. Харків: Право, 2021. 186 с.
10. Тетарчук І. В. Фінансове право: навч. посібн. Київ: ЦУЛ, 2020. 160 с.
11. Тулянцева В. А. Правове регулювання діяльності позабюджетних державних цільових фондів в Україні: монографія. Київ: Гельветика, 2021. 224 с.
12. Фінансове право в умовах цифрової трансформації: колект. монографія; за ред. Т. А. Латковської. Чернівці: Технодрук, 2021. 418 с.
13. Фінансове право: навч. посібн.; Д. О. Білінський, І. М. Бондаренко, О. О. Головашевич [та ін.]. Харків: Право, 2020. 268 с.
14. Фінансове право: посібн.; Д. О. Білінський, І. М. Бондаренко, О. О. Головашевич [та ін.]; за ред. О. О. Головашевича. Харків: Право, 2020. 268 с.
15. Янушевич Я. В. Інституційний механізм забезпечення сфери оподаткування в Україні: теорія та практика: монографія. Київ: Гельветика, 2020. 358 с.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма навчальної дисципліни
2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи.
3. Електронний навчально-методичний комплекс «Актуальні проблеми фінансового права». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8563
Інформаційні ресурси
1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Міністерства фінансів України. URL: https://mof.gov.ua/uk
5. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL: https://nads.gov.ua/
6. Офіційний веб-сайт Державної митної служби України. URL: https://customs.gov.ua/
7. Офіційний веб-сайт Державної податкової служби України. URL: https://tax.gov.ua/
8. Офіційний веб-сайт Єдиного державного реєстру судових рішень України. URL: reyestr.court.gov.ua
9. Офіційний веб-сайт Міністерства економіки України. URL: https://www.me.gov.ua/?lang=uk-UA
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).