Актуальні питання теорії та практики у галузі криміналістики та оперативно-розшукової діяльності

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Проф. Гумін Олексій Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Актуальні питання теорії та практики у галузі криміналістики та оперативно-розшукової діяльності»–є набуття аспірантів навиків і умінь, пов’язаних з використанням криміналістичних та оперативно-розшукових засобів, прийомів і методів у розкритті, розслідуванні та попередженні злочинів. Вони (знання) базуються на основі одержаних освітніх навичок освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». «спеціаліст», «магістр». Курс передбачає освоєння таких професійних даних, які сприятимуть фазовому становленню майбутнього кандидата наук в оволодінні комунікативною культурою наукового тексту, вміннями для створення наукових дискурсів, текстів законодавчої і законотворчої діяльності юристів.
Завдання: (ІНТ) Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівнях. ЗК1.Здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних світоглядних та прикладних проблем – юридичної науки і практики. ФК1. Професійне розуміння правових механізмів забезпечення і захисту прав і свобод людини, світоглядних і методологічних проблем праворозуміння в контексті глобалізації та євроінтеграції. ФК 2. Розуміння проблем формування національної правової системи України та її адаптації до європейського права; співвідношення й взаємодії національного та міжнародного права. ФК 4. Здатність аналізувати та прогнозувати розвиток окремих елементів системи права у межах юридичних процедур обраної спеціалізації з урахуванням норм національного законодавства та міжнародно-правових документів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, судових рішень. ФК 8.Здатність виробляти правові позиції для розв’язання правових проблем і практичних ситуацій. ФК 9.Здатність приймати участь у різноманітних практичних правових заходах, у тому числі міжнародного рівня, у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування.
Результати навчання: УН 1. Збирати, обробляти та аналізувати значний обсяг інформації про структурні елементи системи права у межах обраної спеціалізації УН 2. Оцінювати та аналізувати практичні юридичні питання та практичні правові ситуації, пропонувати варіанти побудови аргументації. КОМ 1. Взаємодіяти з фахівцями інших галузей при розробці та реалізації необхідних актів застосування права, правових, процесуальних документів. КОМ 2. Організовувати та вести професійні дискусії у сфері окремих галузей права, їх складових елементів. КОМ 3. Брати участь у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування, поважати опонентів і їхню точку зору. КОМ 4. Доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з актуальних питань права. АіВ 4. Оцінювати результати власної професійної роботи й відповідати за особистий професійний розвиток. АіВ 5. Приймати самостійно рішення на основі набутих фундаментальних знань у різних правових ситуаціях, формувати юридичні висновки, правову позицію, бути лідером, відповідати за командну роботу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кримінальне право Судова психіатрія Судова медицина Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінального процесу Актуальні питання теорії та практики у галузі судової експертизи Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінології
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Актуальні питання теорії та практики у галузі криміналістики та оперативно-розшукової діяльності», як навчальна дисципліна належить до фундаментальних, нормативних, обов'язкових, професійно-орієнтованих юридичних дисциплін і посідає провідне місце у професійній підготовці юристів. Навчальна дисципліна будується на базі досягнення загального розвитку науки і техніки, практики у виявлені і розслідувані злочинів. Траєкторією моніторингу для вивчення є закономірності і тенденції розвитку злочинності, систему її розвитку, актуальні проблеми теорії і практики дослідження доказів які використовуються в судочинстві, вносить пропозиції і рекомендації щодо удосконалення дослідження слідів злочину. Навчальна дисципліна «Актуальні питання теорії та практики у галузі криміналістики та оперативно-розшукової діяльності» опирається на узагальнення слідчої, судової, прокурорської і адвокатської практики. Правова культура є знання закономірностей виникнення механізму вчинення злочинів та удосконалення практики виявлення слідів злочину та їх фіксації з метою використання їх в досудовому розслідуванні.
Опис: Тема1.Методологічні основи загальної теорії криміналістики і оперативно-розшукової діяльності/ Тема 2. Криміналістика і оперативно-розшукова діяльність як державно-правова форма протидії злочинності/ Тема 3. Правові положення криміналістики і оперативно-розшукової діяльності щодо протидії злочинності/ Тема 4.Основні засоби криміналістики і оперативно-розшукової діяльності у протидії злочинності. Тема 5. Криміналістичні і оперативно-розшукові форми протидії злочинності/ Тема 6. Криміналістичні і оперативно-розшукові методи протидії злочинності/ Тема 7 Використання результатів застосування криміналістичних та оперативно-розшукових засобів у кримінальному судочинстві.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка», згідно з Положенням про рейтингове оцінювання досягнень аспірантів. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час СК. Практичні заняття проводяться з основних, найбільш важливих тем та розділів юридичної деонтології. На основі активної форми навчання закріплюється теоретичний матеріал, навички та уміння, творчі здібності, формується психологічна готовність до майбутньої юридичної діяльності. Самостійна робота планується як форма навчання, що має на меті надання допомоги у вивченні запропонованої літератури, у пошуках відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу. Ця форма роботи є основною для аспірантів. СК проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою, в терміни передбачені графіком навчального процесу Університету. Екзамен – це форма СК результатів навчання аспіранта з навчальної дисципліни за семестр. На екзамен (ЕК) виносяться теоретичні питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати отримані знання і застосувати їх при вирішенні практичних завдань, за матеріалом, передбаченим робочою навчальною програмою дисципліни. Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття – 40, підсумкова екзаменаційна робота – 60 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Семінарські заняття - 20 балів; Науково-дослідницькі завдання, реферати, доповіді на конференціях, наукові публікації, проекти рішень, активність ВНС,та іншес-20 балів; Семестровий контроль (СК) – екзамен - 60 балів; Сумарна кількість балів за всіма видами робіт - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Цигикал П. Кримінальний аналіз як елемент системи інформаційного забезпечення оперативно-розшукової діяльності / Військові науки Електронний формат_vtn_2017_2_22.pdf. Криміналістичне забезпечення виявлення і розслідування злочинів / За ред. В. В. Тіщенка. Одеса: Видавництво «Гельветика», 2018. Аброськін В.В., Абул С.В., Єгоров С.О. Основи оперативно-розшукової діяльності в Україні : навч. посіб. / за заг. ред. В .В. Аброськіна. Одеса : ОДУВС, 2020. Криміналістика: навчальний підручник / Н. Є. Маковецька, Т. А. Француз-Яковець, А. С. Колодіна, В. В. Кір'яков, В. М. Бараняк. Київ: Університет «КРОК», 2021. 1. https://zakon.rada.gov.ua/laws 2. https://www.kmu.gov.ua 3. https://erdr.gp.gov.ua/erdr/erdr.web.system. 4. https://reyestr.court.gov.ua 5. http://www.scourt.gov.ua 6. http://vns.lp.edu.ua 7. http://www.nbuv.gov.ua 8. http://www.lsl.lviv.ua 9. https://ccu.gov.ua/index.php 10. https://dbr.gov.ua 11. https://ssu.gov.ua 12. https://www.gp.gov.ua 13. https://www.npu.gov.ua 14. https://nazk.gov.ua/uk 15. https://minjust.gov.ua/legal_expertise 16. https://unba.org.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).