Сучасні концепції права

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.037
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Ковальчук Віталій Богданович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою при вивченні навчальної дисципліни «Концепції сучасного права», є формування та набуття аспірантами поглиблених професійних знань в поняттях, що стосуються історико-теоретичних філософських проблем сучасного права, а також необхідність вивчення деяких дискусійних категорій в праві сьогодення.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. Загальні компетентності: ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Спеціальні (фахові) компетентності: СК01. Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей. СК05. Здатність моделювати оптимальні варіанти вирішення складних правових проблем, прогнозувати можливі наслідки їх реалізації.
Результати навчання: ЗН1. Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності. УМ1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики. К1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому. К2. Використання академічної української та іноземної мови у професійній діяльності та дослідженнях. АВ2 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Теорія та філософія права, Історія держави і права України, Історія держави і права зарубіжних країн, Фахові правничі дисципліни Супутні та наступні навчальні дисципліни: Загальнотеоретичні особливості досліджень у праві, Проблеми філософсько-правових наукових досліджень, Правова глобалістика, Філософсько-юридична культура наукового тексту
Короткий зміст навчальної програми: Сучасні концепції права є складовою нинішньої юриспруденції, як особливої галузі правових знань. Програма освоєння вибіркового навчального курсу складена з урахуванням вимог проходження навчання зі здобуття вищої освіти ступеня доктора філософії за спеціальністю 081 «Право» Вивчення зазначеної дисципліни дає можливість аспірантам не тільки поглибити свої знання із загально-теоретичного курсу, але й розглянути різноманітні проблемні аспекти сучасної правової теорії, ознайомитися з новими підходами та багатозначними поглядами в сучасній юридичній науці з тих чи інших питань, що безумовно сприяє більш успішно реалізувати власні здобутки з наукових досліджень
Опис: 1. Вступ. Правовий реалізм 2. Теорія природного права 3. Історична школа права 4. Концепція позитивізму. Нормативізм 5. Соціологічна теорія права 6. Психологічна концепція права 7. Теорія інтегративної юриспруденції
Методи та критерії оцінювання: Контроль результатів навчання аспірантів є складовою навчального процесу, який проводиться з метою встановлення відповідності результатів навчання аспірантів вимогам освітньо-наукової програми третього рівня вищої освіти за спеціальністю 081 Право. Основними видами контролю результатів навчання є поточний та семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Сучасні концепції права» для аспірантів денної форми навчання складається з суми оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Максимальна кількість балів за підсумковий контроль становить 100 балів, з яких 40 балів – за поточний контроль та 60 балів – екзаменаційний контроль. Поточний контроль проводиться на кожному практичному занятті та за результатами виконання завдань самостійної роботи. Він передбачає оцінювання теоретичної підготовки здобувачів вищої освіти із зазначеної теми (у тому числі, самостійно опрацьованого матеріалу) під час роботи на практичних заняттях та виконання реферативних робіт. Максимальна оцінка в балах поточного контролю становить 40 балів, з яких: 20 балів – усне опитування аспірантів на практичних заняттях; 20 балів – виступ на практичних заняттях з доповіддю. Усі бали здобуті аспірантом на практичних заняттях підсумовуються.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аристотель. Нікомахова етика. К.: Аквілон-Плюс, 2002. 480 с. 2. Дворкін Р. Серйозний погляд на права / Пер. з англ. А. Фокін. К.: Основи, 2000. 519 с. 3. Размєтаєва Ю. С. Доктрина та практика захисту прав людини: навч. посіб. Х.: ФОП Лисенко І. Б. 2018. 364 . 4. Макінтайр Е. Після чесноти. К.: Дух і літера, 2002. 436 с. 5. Марчук В. П., Марчук Г. В. Історія політичних і правових вчень: навчальний посібник для студ. вищ. навч. закл. К. : ДП «Вид. дім «Персонал», 2009. 480 с. 6. Rawls. A Theory of Justice. Harward University Press, 1999. 538 p 7. G. Ofstad, The Descriptive Definition of the Concept "Legal Norm" Proposed by Hans Kelsons. Theoria 16, 1960. 246 p. 8. Бачинін В. А. Філософія права: словник. К.: Ін Юре, 2003. 408 с. 9. Загальна теорія держави і права: навч. посіб. / за ред. В.В. Копєйчикова. Стер. вид. К: Юрінком Інтер, 1999. 320 с. 10. Кельман М.С. Методологічні проблеми теорії держави і права: курс лекцій. Львів: ЛьвДУВС, 2010. 124 с. 11. Теорія держави та права : навч. посіб. / [Є. В. Білозьоров, В. П. Власенко, О. Б. Горова, А. М. Завальний, Н. В. Заяць та ін.] ; за заг. ред. С. Д. Гусарєва, О. Д. Тихомирова. К. : НАВС, Освіта України, 2017. 320 с. 12. Корягін М. В., Чік В. Ю. Основи наукових досліджень : навч. посіб. К. : Алерта, 2019. 492 с. 13. Машков А.Д. Проблеми теорії держави і права. Основи: курс лекцій. К.: Атіка, 2008. 464 с. 14. Палієнко Н.І. Вчення про сутність права і правової пов'язаності держави: навч. підручник. Харків: Оріон, 2008. 130 с. 15. Підручник Загальна теорія права / За заг. ред. М.І. Козюбри. К.: Ваіте, 2015. 392 с. 16. Старосольський В. Я. Теоріянацій. Нью-Йорк; Київ: Наук. Т-во ім. Т. Шевченка: Вища шк., 1998. 157 с. 17. Філософія права: проблеми та підходи: навч. посібник / за заг. ред.. П. М. Рабіновича. Львів: Юрид. ф-т Львів. націон. ун-ту ім.. І. Франка, 2005. 332 с. 18. Шульженко Ф. П., Андрусяк Т. Г. Історія політичних і правових вчень: навчальний посібник. К.: Юрінком Інтер, 1999. 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).