Проблеми адміністративного права та процесу

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.034
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Лук'янова Галина Юріївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання аспірантам необхідного комплексу знань щодо основних проблем сучасного адміністративного права та процесу, формування у аспірантів уміння користуватися прийомами аналізу, групування, класифікації та узагальнення правових явищ, пов’язаних зі шляхами та способами вирішення актуальних проблем адміністративного права та процесу з метою цілісного їх сприйняття
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько- інноваційної діяльності у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). СК01. Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей.
Результати навчання: Зн1. Концептуальні та методологічні знання в галузіт чи на межі галузей знань або професійної діяльності. Ум1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики. К1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому. АВ1. Демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності. АВ2 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:практикум з науково-дослідної роботи у галузі адміністративного права; світові тенденції розвитку адміністративно-правової науки.
Короткий зміст навчальної програми: Актуальні проблеми адміністративного права та процесу – навчальна дисципліна, завданням якої є поглиблене вивчення сутності і змісту трансформаційних процесів, що відбуваються у сфері публічного адміністрування і охоплюють реформування структур виконавчої влади, місцевого самоврядування, публічної служби, територіального устрою України на засадах втілення нової управлінської ідеології і взаємовідносин держави з громадянським суспільством. Розглядаються нові погляди на роль, зміст і систему адміністративного права в демократичній, правовій державі, основні напрямки розвитку і реформування адміністративного законодавства.
Опис: Актуальні проблеми тлумачення норм адміністративного права та процесу.Актуальні проблеми адміністративно-правового регулювання у сфері оборони України.Актуальні проблеми проходження публічної служби.Поняття та основні завдання адміністративного судочинства в Україні. Основні стадії адміністративного судочинства.Провадження у справах за зверненнями громадян.Актуальні проблеми виконавчого провадження.
Методи та критерії оцінювання: Основні методи оцінювання: • усне опитування на семінарських заняттях; • виступ на семінарських заняттях (із доповіддю, у дискусії тощо); • робота в групі на семінарських заняттях; • іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семінарські заняття-14 балів Індивідуальне науково-дослідне завдання (тези, наукова стаття)-26 балів Іспит-60 балів (50 балів письмова складова; 10 балів усна складова) Разом-100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вишневський М.В. Принципи адміністративно-правового регулювання діяльності апарату суду в Україні. Вип. 1. Т. 2. Прикарпатський юридичний вісник. 2020. С. 282-287. 2. Цибульник Н.Ю. Принципи адміністративно-правового регулювання сектору безпеки держави. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. 2022. Вип. 6. С. 182–186. 3. Адміністративне право та адміністративний процес України в умовах воєнного стану: мо-нографія / Галунько В., Стеценко С., Берлач А., Буханевич О., Ситников О. та ін.; за заг. ред. В. Фелика та В. Курила. К.: «Видавництво Людмила», 2023. 704 с. 4. Остапенко О.І., Ковалів М. В., Єсімов С. С., Гулак Л.С., Лук’янова Г.Ю., Ніканорова О.В., Цьвок М.С. Адміністративне право України. Загальна частина. Видання друге, доповнене: навч. посібник. Львів: “Сполом”. 2021. 616 с. 5. Правозастосування : навч. посіб. / О. А. Назаренко та ін. / За заг. ред. С. Д. Гусарєва. Київ : НАВС, ФОП Маслаков, 2020. 160 с. URL: http://surl.li/jkxnj 6. Дослідження механізму реалізації прав і свобод людини та громадянина в публічному і приватному праві : кол. монографія / М. А. Баламуш, Н. В. Ільєва, О. М. Миколенко [та ін.] ; за заг. ред.: О. В. Гаран, О. І. Миколенко. – Одеса : Фенікс, 2023. 300 с. 7. Добровольська Н.В. Адміністративний договір: осмислення нормативної дефініції. Правова позиція 2020. № 3 (28). С. 28–34. 8. Школик А.М. Адміністративно-процедурне законодавство та його систематизація: монографія. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2020, 306 с. 9. Соболь Є. Ю., Пєтков С. В. та ін. Адміністративно-правова реформа в Україні. за заг. ред. С. В. Пєткова. Київ: КНТ. 2022. 180 с. 10. Пєтков С. В., Соболь Є. Ю., Копотун І. М., Коломоєць О. Д., Кривенко О. В., Пєтков В. П., Ануфрієв М. І., Дубенко О. І., Грицай Т. Г., Сивка В. В. Права і свободи людини та їх дотримання під час дії воєнного стану. К.: Видавничий дім “Професіонал”. 2022. 310 с. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи. 3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни. Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/ 2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/ 5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/ 6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).