Актуальні питання інформаційного права

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Лесько Н.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни полягає у тому, щоб визначити роль інформації у розвитку суспільства та місце інформаційних прав і свобод людини у системі прав особи. Виробити у студентів стійку систему знань та вмінь необхідних в практичній діяльності по виконанню необхідних завдань у сфері обігу інформації, сформувати в студентів вміння забезпечувати правову складову інформаційної безпеки під час їхньої практичної діяльності.
Завдання: Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). СК01. Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Зн1. Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності. Ум1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики. К1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому. АВ1. Демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності. АВ2 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика). Наступні навчальні дисципліни: 1. Електронне урядування в публічному управлінні; 2. Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Актуальні питання інформаційного права» продиктоване необхідністю освоєння теоретичних, методологічних, нормативно-правових засад організації та функціонування органів публічної влади щодо забезпечення інформаційної безпеки, здійснення аналізу існуючої системи інформаційної безпеки держави, орієнтованої на захисті національної безпеки, основних прав і свобод громадян України, гарантування рівноправної участі всіх суб'єктів інформаційної взаємодії в системі глобальної безпеки, пріоритетний правовий захист національних цінностей, цілей та інтересів в інформаційній сфері, подолання загроз в інформаційній сфері. Програма «Правове забезпечення інформаційної безпеки» побудована з метою найбільш повного оволодіння студентами необхідним навчальним матеріалом. Під час вивчення дисципліни студенти освоюють теоретичні основи та методологічні основи діяльності правоохоронних органів, вивчають їх правовий статус, форми та методи діяльності правоохоронних органів, знайомляться з практикою міжнародно-правової діяльності правоохоронних органів у протидії кіберзлочинності у сфері інформаційної безпеки держави.
Опис: Тема 1. Актуальні питання інформаційного права. Тема 2. Проблеми інформаційних правовідносин, їх структура та особливості. Тема 3. Правові основи державної інформаційної політики. Тема 4. Проблеми правове регулювання інформаційної діяльності засобів масової інформації. Тема 5. Правові режими доступу до інформації. Тема 6. Проблеми правового регулювання інформаційної діяльності в мережі Інтернет. Тема 7. Проблеми юридичної відповідальність в інформаційній сфері.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є: • усне опитування на семінарських заняттях, • робота в групі на семінарських заняттях, участь в дискусії • виступ на семінарських заняттях із індивідуальним науково-дослідним завданням (презентація, реферат, доповідь).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): - усне опитування на семінарських заняттях – 30 балів; - виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 10 балів. Разом за ПК – 40 балів. Екзаменаційний контроль (ЕК): - письмова компонента – 50 балів; - усна компонента -10 балів. Разом за ЕК – 60 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Брижко В. М., Фурашев В. М. Інформаційне право та інформаційне законодавство: наукове видання. Київ: АртЕК, 2020. 288 с. 2. Грохольський В. Л., Ісмайлов К. Ю., Форос Г. В., Берназ П. В. Науково-практичний коментар до Закону України «Про основні засади забезпечення кібербезпеки України»; за заг. ред. д. ю. н., проф. В. Л. Грохольського. Одеса: ОДУВС, 2020. 134 с. 3. Інформаційне право України: навчальн. посібн.; М. В. Ковалів, Єсімов С. С., О. Г. Ярема. Львів: ЛьвДУВС, 2022. 416 с. 4. Інформаційне право: навчальн. посібн.; А. Ю. Нашинець Наумова. Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 136 с. 5. Інформаційні технології: підручн.; В. Б. Вишня, К. Ю. Ісмайлов, І. В. Краснобрижий, С. О. Прокопов, Е. В. Рижков. Дніпро: ДДУВС, 2020. 425 с. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи. 3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни «Актуальні питання інформаційного права» Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/ 5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/ 6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).