Практикум з науково-дослідної роботи у галузі адміністративного права

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.041
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Лук'янова Г. Ю.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою курсу «Практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права» є ознайомлення аспірантів з важливими інститутами адміністративного права, які займають ключове місце у світлі євроінтеграційних процесів в Україні, опрацювання сучасних поглядів на адміністративно-юрисдикційну діяльність у контексті розвитку громадянського суспільства, аналіз адміністративно-правових форм і методів публічного управління у контексті інноваційного розвитку України.
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько- інноваційної діяльності у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК03. Здатність розв’язувати комплексні проблеми на основі системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. СК01. Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей. СК04. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері права та забезпечувати якість виконуваних досліджень; дотримання права інтелектуальної власності та стандартів академічної доброчесності. СК05. Здатність моделювати оптимальні варіанти вирішення складних правових проблем, прогнозувати можливі наслідки їх реалізації.
Результати навчання: Зн1. Концептуальніn та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності. Ум1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики. Ум2.Започаткування, планування, реалізація та коригування послідовного процесу ґрунтовного наукового дослідження з дотриманням належної академічної доброчесності. Ум3. Критичний аналіз, оцінка і синтез нових та комплексних ідей. К1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому. АВ1. Демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності. АВ2 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика). Наступні навчальні дисципліни: 1. Проблеми адміністративного права та процесу; 2. Світові тенденції розвитку адміністративно-правової науки.
Короткий зміст навчальної програми: В межах курсу «Практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права» вивчається адміністративне законодавство, яке за обсягом регулювання адміністративно-правових відносин є одним з найважливіших та найоб’ємніших у порівнянні з іншими галузями права. Теоретичні положення адміністративного права є базовими для всіх галузей публічного права, адже воно складає основу правового регулювання суспільних відносин, які виникають у різноманітних сферах суспільного життя.
Опис: У процесі вивчення дисципліни розглядаються питання про: – роль та значення адміністративного права у сучасній правовій системі України; – систему суб'єктів адміністративного права в умовах реформування публічного управління та розвитку громадянського суспільства; – специфіку адміністративно-правових форм і методів публічного управління у контексті інноваційного розвитку України;\ – актуальні аспекти правового регулювання адміністративно-правових режимів в Україні; – концептуальні засади відповідальності в адміністративному праві та права і свободи людини; – сучасні погляди на адміністративно-юрисдикційну діяльність у контексті розвитку громадянського суспільства; – особливості законності і дисципліни в публічному управлінні у умовах розвитку інформаційного суспільства і інститутів громадянського суспільства; – теоретичні засади реформування публічного управління в сферах і галузях.
Методи та критерії оцінювання: Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного і семестрового контролю знань. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права». Поточний контроль проводиться у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); опитування з використанням методу «мікрофон». Семестровий контроль: СК з дисципліни «Практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права» проводиться у формі екзамену в терміни, передбачені графіком навчального процесу. Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр. Екзамен з навчальної дисципліни проводить лектор за участю асистента чи іншого викладача, який вів практичні заняття з дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): - усне опитування на семінарських заняттях – 40 балів; Разом за ПК – 40 балів Екзаменаційний контроль (ЕК): - письмова компонента – 50 балів - усна компонента -10 балів Разом за ЕК – 60 балів Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Адміністративне право України. Підручник / за ред. М. Бліхар, З. Кісіль, Г. Лук'янової, І. Хомишин. Львів: Растр-7, 2022. 740 с. 2. Адміністративне право України: підручник / В. В. Середа, О. Л. Хитра, Ю. С. Назар, Д. І. Йосифович, Я. М. Когут та ін. ; за заг. ред. Ю. С. Назара. Львів: ЛьвДУВС, 2021. 680 с. 3. Адміністративне право: навч. посіб. для здобувачів вищ. освіти / Ю. П. Битяк, В. М. Гаращук, В. В. Зуй та ін. Вид. 6-те, допов. та перероб. З опорою на законодавство станом на 1 квіт. 2021 р. Харків: Право, 2021. 196 с. 4. Адміністративне право України. Повний курс: підручник / за ред. В. В. Галунька, O. Правоторова. Третє видання. Київ : Академія адміністративного права, 2020. 466 p. 5. Остапенко О.І., Ковалів М. В., Єсімов С. С., Гулак Л.С., Лук’янова Г.Ю., Ніканорова О.В., Цьвок М.С. Адміністративне право України. Загальна частина. Видання друге, доповнене: навч. посібник. Львів: “Сполом”. 2021. 616 с. 6. Галунько В., Стеценко С., Берлач А., Буханевич О., Ситников О. та ін. Адміністративне право та адміністративний процес України в умовах воєнного стану: колективна монографія / за заг. ред. В. Фелика, В. Курила. Київ: «Видавництво Людмила», 2023. С. 399-416. 7. Адміністративно-правовий режим військового стану, введеного в Україну у зв?язку з московською військовою агресією. Науковий вісник публічного та приватного права. 2022. Вип. 3. С. 100-106. https://dspace.univd.edu.ua/items/66a214b4-7abc-48eb-a4f2-ffc63a71b310 8. Комзюк А.Т., Комзюк М.А., Липій Є.А. Адміністративно-правовий режим воєнного стану, введеного в Україні у зв?язку з московською військовою агресією. Науковий вісник публічного і приватного права. 2023. http://www.nvppp.in.ua/vip/2022/3/18.pdf 9. Басс В.О., Корж-Ікаєва Т.Г. Правовий режим воєнного стану та його адміністративно-правове забезпечення в умовах повномасштабного збройного конфлікту в Україні. Юридичний науковий журнал. 2023. http://lsej.org.ua/5_2023/122.pdf 10. Methodology and science foundation of modern jurisprudence: collective monograph / Bortnyak V., Bortnyak К., Khutornyi B., etc. – International Science Group. — Boston: Primedia eLaunch, 2020. 264 p. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни «Практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права» (укладачі: Остапенко О.І., Скочиляс-Павлів О.В., Лук'янова Г. Ю.) 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи (укладачі – д.ю.н., професор Остапенко О.І., д.ю.н., доцент Скочиляс-Павлів О.В., Лук'янова Г. Ю.). 3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни «». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9415 Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/ 2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/ 5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/ 6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).