Правова глобалістика

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Жаровська Ірина Мировславівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є одержання аспірантами поглиблених знань з правових глобалізаційних явищ, аналіз норм, принципів права різних правових родин в умовах трансформації суспільства, встановлення механізмів уніфікації та інтеграції норм у сучасне українське законодавство і практику, вміння широко аналізувати нормативні джерела та спеціальну літературу та тенденції розвитку права та держави.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. Загальні компетентності (ЗК): ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Спеціальні (фахові) компетентності (СК): СК01. Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей. СК05. Здатність моделювати оптимальні варіанти вирішення складних правових проблем, прогнозувати можливі наслідки їх реалізації.
Результати навчання: Програмні результати навчання (ПР): ЗН1. Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності. Уміння (УМ): УМ1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики. Комунікація (К): К1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому. Автономія і відповідальність (АВ): АВ1. Демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності. АВ2 Здатність до Безперервного саморозвитку та самовдосконалення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки Супутні і наступні навчальні дисципліни: Загальнотеоретичні особливості досліджень у праві
Короткий зміст навчальної програми: Правова глобалістика, як новітня сфера наукового пошуку, сьогодні перебуває на своєму початковому, накопичувально-описовому і своєрідному інвентаризаційному етапі розвитку. У цій царині міждисциплінарного наукового знання досить багато дискусійних і нерозв’язаних проблем. Частково це пов’язано з тим, що глобалізація і глобальні дослідження дотепер ще не входили в ширшу систему наукового знання на рівні юриспруденції, що вказує на особливу актуальність аналізу правової глобалістики як юридичної науки, чіткого встановлення предмета і метода правового регулювання, аналізу ґенези й тенденцій розвитку. Правова глобалістика об’єктивно виконує світоглядну й інтегративну роль у сфері науки і практики, оскільки осмислення глобальних тенденцій і принципове подолання спричинених ними правових проблем вимагає не тільки теоретичних досліджень, але й відповідних їм результативних практичних дій: досліджувати позитивні і негативні тенденції правової глобалізації та вияви глобальних правових проблем сучасності, розробляти алгоритми їх вирішення. Правова глобалістика наділена футурологічним потенціалом не тільки для правознавства, але й для всіх соціальних реалій, що є предметом дослідження інших галузей знань.
Опис: Курс “Правова глобалістика” розрахований для викладання матеріалу аспірантам. Програма складена так, що аспіранти мають можливість розширити свої знання з правничих дисциплін на сучасному етапі розвитку суспільства та спрогнозувати тенденції розвитку правових явищ у майбутньому. Навчальна дисципліна підготовлена з урахуванням правових знань, отриманих аспірантами за попередні роки навчання. Вони враховують особливості і вимоги правового навчання на сучасному етапі розвитку незалежної Української держави, передбачають використання освітнього потенціалу права для формування правової свідомості, громадянської позиції, утвердження ідеї пріоритету загальнолюдських цінностей та новітніх правових норм у світлі євроінтеграційних процесів нашої держави. В результаті аспіранти повинні оволодіти знаннями про: предмет правової глобалістики; методологію правової глобалістики; сутність правової глобалізації; глобальні юридичні проблеми; актуальні проблеми становлення вітчизняної юридичної глобалістики; місце правової глобалістики в системі вітчизняної юридичної науки; правову глобалістику як новітню тенденція розвитку вітчизняної юриспруденції; трансформацію правових явищ під впливом глобалізації.
Методи та критерії оцінювання: Методами оцінювання рівня досягнення результатів навчання здобувачів освіти є: усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; контрольна робота; виконання індивідуального науково-дослідного завдання; підсумкова контрольна робота;
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється за результатами ПК відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті. Поточний контроль (ПК): практичні (семінарські) заняття – 40 балів; іспит – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Жаровська І. М. Людина у правовій реальності: проблема правової ідентичності: монографія / І. М. Жаровська, О. В. Парута. Дрогобич: Посвіт, 2018. 142 c. 2. Жаровська І. М. Форми громадської участі у публічно-владній діяльності: колективна монографія / І. М. Жаровська, О. А. Зарічний. Київ: "Видавництво Людмила", 2020. 136 c. 3. Гарасимів Т. З. Громадянське суспільство: правовий імператив сучасності: колективна монографія / Т. З. Гарасимів, В. З. Чорнописька, Т. Ю. Дашо. Львів: Растр-7, 2020. 244 c. 4. Zharovska I. Modern environmental security of Ukraine: issues of legal support: колективна монографія / I. Zharovska, I. Lychenko, K. Marych, M. Tarnavska, N. Zabolotna. Praha: Publishing Нouse Education and Sciense, 2020. 176 c. 5. Гарасимів Т. З. Аксіологічні засади сучасної університетської освіти: правові підходи: колективна монографія / Т. З. Гарасимів, В. З. Чорнописька, Н. В. Кучеренко. Львів: Видавництво "Сполом", 2021. 192 c. 6. Жаровська І. М. Права людини: пандемічні виклики: колективна монографія / І. М. Жаровська, А. С. Романова. Київ: Видавництво Людмила, 2021. – 128 c. 7. Zharovska I. Legal principles in the health care sector: колективна монографія / I. Zharovska, M. Shchyrba. Bratislava: Bratislavas Institut odborneho rozvoja, 2022. 81 c. 8. Жаровська І., Шай Р., Дякович О. Правова глобалістика: моногр. Львів: СПОЛОМ, 2017. 246 c. 9. Жаровська І., Ортинська Н., Парута О., Ярмол Л. Правова соціалізація: моногр. Львів : Ліга-прес, 2015. 252 с. 10. Жаровська І., Ортинська Н., Шай Я. Правова глобалізація: моногр. Львів : СПОЛОМ, 2016. 188 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).