Основи професійної комунікації

Спеціальність: Музейна, пам'яткоохоронна діяльність і культурний туризм
Код дисципліни: 6.027.03.O.007
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Вербицька П.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: -Здатність здійснювати основні стратегії професійної комунікації; -Уміння ефективно здійснювати взаємодію із музейною аудиторією та громадськістю в рамках комунікативного поля професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи екскурсійної діяльності в музейній, пам’яткоохоронній і туристичних галузях. Культурна спадщина та туристичний потенціал Львова. Культурна спадщина і соціальна відповідальність.
Короткий зміст навчальної програми: закономірності та специфіка комунікативного процесу у соціально-професійній діяльності; основні поняття і стратегії ділової професійної комунікації, що відповідають запитам інформаційного суспільства; психологічні механізми сприйняття у соціальній та професійній комунікації; перцептивна, інтерактивна та комунікативна складові комунікативного процесу; особливості вербальної та невербальної комунікації; форми та методи ділового та професійного спілкування; зміст і практична актуалізація комунікації у сфері музеєзнавства, пам’яткознавства і культурного туризму.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 45 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 55 балів (екзамен).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Вербицька П. В. Музей як комунікативний та освітній простір: навчальний посібник / П. В. Вербицька, Р. Е. Пасічник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 232 c. ВЕРБИЦЬКА, Поліна Василівна. Сучасна парадигма музейної комунікації. In: Історико-культурна спадщина: проблеми збереження і популяризаці: тези IV Міжнародної науково-практичної конференції. 2017. p. 22-24. ПОГОРЄЛОВА, Інна Сергіївна. Культурна спадщина як складова культурної політики Європейського Союзу. 2018. РОМАНОВА, Ірина. Професійна комунікація: загальна характеристика. 2018. ШИПОТА, Г. Є. Трансформація інформаційного забезпечення професійної комунікації фахівців в умовах розвитку медіакультури. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія, 2016, 4: 97-104. ЧАГРАК, Наталія Ігорівна; ГРИТЧУК, Галина Василівна. Міжкультурна комунікація як компонент порфесійної компетентності фахівця сфери туризму. 2019. РУСУЛ, О. В. Міжетнічна комунікація в умовах культурної глобалізації: міжнародний аспект. Гілея: науковий вісник, 2019, 143 (2): 134-137. Shamne, N. L., Milovanova, M. V., & Malushko, E. Y. (2019, March). Cross-cultural professional communication in the context of globalization. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering (Vol. 483, No. 1, p. 012081). IOP Publishing. Pope-Ruark, R. (2019). Design thinking in technical and professional communication: Four perspectives. Journal of Business and Technical Communication, 33(4), 437-455. Schreiber, J., & Meloncon, L. (2019). Creating a continuous improvement model for sustaining programs in technical and professional communication. Journal of Technical Writing and Communication, 49(3), 252-278. McKee, H. A., & Porter, J. E. (2017). Professional communication and network interaction: A rhetorical and ethical approach (Vol. 33). Taylor & Francis. Condruz-Bacescu, M. (2020). Professional communication in companies. Journal of Languages for Specific Purposes, 7, 43-55.