Ознайомча практика
Спеціальність: Музейна, пам'яткоохоронна діяльність і культурний туризм
Код дисципліни: 6.027.03.O.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н., доц. Нагірняк А.Я.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗДАТНІСТЬ ПРОДЕМОНСТРУВАТИ ЗНАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА (НАЦІОНАЛЬНОГО Й МІЖНАРОДНОГО) ЩОДО МУЗЕЙНОЇ ТА ПАМ’ЯТКООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ;
УМІННЯ ЗДІЙСНЮВАТИ УСНУ, ПИСЬМОВУ І ЕЛЕКТРОННУ КОМУНІКАЦІЮ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ Й ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ;
ЗДАТНІСТЬ УСВІДОМЛЮВАТИ НЕОБХІДНІСТЬ НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ УСЬОГО ЖИТТЯ З МЕТОЮ ПОГЛИБЛЕННЯ НАБУТИХ ТА ЗДОБУТТЯ НОВИХ ФАХОВИХ ЗНАНЬ.
Результати навчання: отримання практичного досвіду науково-освітньої діяльності музею (проведення екскурсій, мастер-класів, інтерактивних уроків тощо); отримання практичного досвіду роботи над описом та атрибуцією музейних предметів та обліковою фондовою документацією; ознайомлення та набуття практичних навичок експозиційної роботи; ознайомлення із іншими видами музейної роботи відповідних музейних та пам’яткоохоронних установ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія та основи музейної справи
Основи професійної комунікації
Короткий зміст навчальної програми: Проведення загального інструктажу з техніки безпеки; ознайомча практика та безпосередня практична діяльність у підрозділах музею – бази практики; виконання індивідуальних завдань; підготовка та здача керівнику практики документації та звіту про музейну практику; підсумкова конференція.
Опис: Отримання практичного досвіду науково-освітньої діяльності музею (проведення екскурсій, мастер-класів, інтерактивних уроків тощо); отримання практичного досвіду роботи над описом та атрибуцією музейних предметів та обліковою фондовою документацією; ознайомлення та набуття практичних навичок експозиційної роботи; ознайомлення із іншими видами музейної роботи відповідних музейних та пам’яткоохоронних установ.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (залік).
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальні завдання під час практики покликані виробити у студентів навички й уміння для самостійного розв’язання виробничих, наукових та організаційних цілей. Виконання одного або декількох індивідуальних завдань дозволить активізувати діяльність студентів, розширити їх світогляд, підвищити ініціативність і цілеспрямованість.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гайда Л. А. Музеєзнавство в закладах освіти: Навч.-метод. посіб / Кіровоград. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти ім. В. Сухомлинського. Кіровоград, 2006. – 106 с.
2. Якубовський В. І. Музеєзнавство. Навчальний посібник-практикум. Кам’янець-Подільський, 2006. – 272 с.
3. Рутинський М.Й., Стецюк О.В. Музеєзнавство: Навч. посібн. К., 2008. – 482 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).