Культурна спадщина і сталий розвиток суспільства
Спеціальність: Музейна, пам'яткоохоронна діяльність і культурний туризм
Код дисципліни: 6.027.03.O.030
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н. Гнідик І.І.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Набуття теоретичних знань про концепції, дефініції, способи реалізації сталого розвитку суспільства та роль історико-культурної спадщини у цьому вимірі; ознайомлення із функціями історико-культурної спадщини у сучасному суспільстві; аналіз досвіду реалізації сталого розвитку суспільства зарубіжних країн; дослідження стану розвитку та популяризації історико-культурної спадщини та сталого розвитку суспільства в Україні; формування практичних навичок у розробці стратегій забезпечення сталого розвитку через реформування сфери історико-культурної спадщини.
Підготовлений фахівець має вміти:
• застосовувати отримані знання у практичній діяльності у музеях та суспільно-культурних інституціях
• аналізувати стан реалізації сталого розвитку суспільства як на глобальному, так і на територіальному рівні;
• володіти законодавчою базою у сфері історико-культурної спадщини;
• відстежувати інновації та креативні підходи у площині розвитку сталого суспільства та історико-культурної спадщини
• організовувати професійну діяльність та комунікацію з людьми
• аналізувати реалізацію сталого розвитку у різних вимірах суспільства (соціальний, економічний, екологічний, культурний)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Культурологія
Історія музейної справи України
Кореквізити:
Історія та культура Європи. Ч. 3.
Нова та новітня історія України. Ч. 2.
Короткий зміст навчальної програми: Зміст, історія розвитку, принципи, складові та індикатори концепції сталого розвитку суспільства; закони, документи та міжнародні договори, що регулюють зазначені аспекти; глобальні проблеми людства ХХІ ст., що зумовлюють гостру потребу реалізації стратегії сталого розвитку суспільства; міжнародний досвід реалізації сталого розвитку суспільства на перетині з історико-культурною спадщиною; новітня функція історико-культурної спадщини як основи для сталого розвитку суспільства; український та європейський контекст зазначеної проблематики; інновації у сфері історико-культурної спадщини; розвиток туризму та бізнесу у контексті сталого розвитку суспільства; популяризація та реалізація потенціалу історико-культурної спадщини у вимірі сталого розвитку суспільства; розвиток сталого туризму у площині культурної спадщини.
Методи та критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування, відповіді усні, письмові; аналітично-творчі завдання); підсумковий контроль – 60 балів (залік).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Буценко О. Питання культури й культурної спадщини в проекції цілей сталого розвитку // Мистецтвознавство України. - 2020 - № 20.
2. Кононенко О. Актуальні проблеми сталого розвитку: навчально-методичний посібник. К.: ДП «Прінт сервіс», 2016. 109 с.
3. Концепція державної політики реформування сфери охорони нерухомої культурної спадщини // http://mincult.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=245358162
4. Культурна спадщина України: сталий розвиток і національна безпека: Зб. наукових
праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції, 20 квітня 2017 р., Київ /
Український центр культурних досліджень ; заг. ред. О.А. Буценка [та ін.] ; [упор. Босик З.О. ; відп.
ред. Телеуця В.В.]. К. : НАКККіМ, 2017. Т.І. 174 с. 256 с.
5. Cultural Heritage and Sustainable Development: Economic Benefits, Social Opportunities and Policy Challenges. Editors George Mergos, Nikolas Patsavos. Publisher:Technical University of Crete Chania, 2017, 416 р.
6. Cultural Heritage and the Challenge of Sustainability. Diane Barthel-Bouchier. Routledge, 2016. 235 р.
7. Urban Heritage, Development and Sustainability: International Frameworks, National and Local Governance. Sophia Labadi, William Logan. Routledge, 2015. 314 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).