Політологія

Спеціальність: Музейна, пам'яткоохоронна діяльність і культурний туризм
Код дисципліни: 6.027.03.O.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: д. політ. н., професор Луцишин Галина Іванівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знання та розуміння основних понять, категорій, термінів, концепцій політології; розуміння суті політичних явищ та процесів, особливостей, структури та функції політичної системи; знання політичних ідеологій, політичних партій та основ політичної діяльності; знання суті, особливостей, функцій та форм держави як основного інституту політичної системи; знання основ державного правління в Україні; розуміння суті зовнішньої політики держави та міжнародних відносин; вміння аналізувати сучасні проблеми політичного життя України та аргументовано відстоювати власну громадянську позицію; вміти застосувати політичні знання у професійній і громадській діяльності, формувати та обстоювати власну точку зору щодо розвитку політичних процесів в Україні та світі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія державності та культури України; Філософія
Короткий зміст навчальної програми: Політика і наука про політику: предмет, функції та методи політичної науки, суб’єкти політики. Політична влада і політична система. Процес політичної соціалізації. Політична участь та її форми. Інститут політичного лідерства. Політичні партії, партійні та виборчі системи. Демократичні принципи виборів. Держава і громадянське суспільство. Правова держава та громадянське суспільство. Політичні режими: демократія та демократичні політичні режими. Недемократичні політичні режими. Система державного правління в Україні: структура та повноваження Верховної Ради України, конституційний статус Президента України, Кабінету Міністрів України, судової влади. Особливості системи місцевого самоврядування в Україні. Зовнішня політика держави та міжнародні відносини. Причини та типологія міжнародних конфліктів. Україна в системі міжнародних відносин.
Методи та критерії оцінювання: a. Поточний контроль (40%): усне опитування, виступи з доповіддю на семінарах, участь у дискусіях, написання рефератів, дослідження у формі case-study, підготовка презентацій на задану тему. b. Підсумковий контроль (60%): екзамен (трьохрівневе тестування).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Політологія. Кн. перша: Політика і суспільство. Кн. друга: Держава і політика // А. Колодій, Л. Климанська, Я. Космина, В. Харченко.– 2-е вид., перероб. та доп.–К.: Ельга, Ніка – Центр, 2003.– 664 с. Політологія: Навч. посібник / О.О. Волинець та ін. – Серія "Дистанційне навчання". – № 28. – Львів: Вид-во Національного університету "Львівська політехніка", 2005. – 360 с. Політологія: навчальний посібник / М.А. Бучин, О.О. Волинець, М.П. Гетьманчук та ін.; За заг. ред. М.П. Гетьманчука. – Львів: НТШ, 2010. – 232 с. Політологія: навчальний посібник / М.П. Гетьманчук, В.К. Грищук, Я.Б. Турчин та ін.; За заг. ред. М.П. Гетьманчука. – К.: Знання, 2011. – 415 с. Словник-довідник політологічних термінів / [Бучин М.А., Волинець О.О., Волощук С.М. та ін.]. / За ред. М. Гетьманчука, П. Ткачука. – Львів: Військовий інститут Національного університету «Львівська політехніка», 2006. – 228 с. Шляхтун П.П. Політологія (теорія та історія політичної науки): підручник П.П. Шляхтун. – К.: Либідь, 2002. – 576 с.