Міжнародні організації в галузі

Спеціальність: Музейна, пам'яткоохоронна діяльність і культурний туризм
Код дисципліни: 6.027.03.E.057
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Цебенко А. М., кандидат історичних наук
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати різні типи міжнародних організацій в галузі, особливості їх стратегій та механізми функціонування в світовому культурному просторі; Знати про роль міжнародних організацій в збереженні та популяризації історико-культурної спадщини у світі; Знати про проекти і програми міжнародних організацій в галузі музеєзнавства, пам'яткоохоронної діяльності та культурного туризму; Вміння налагоджувати контакти з представниками міжнародних організацій в галузі; Вміння використовувати набуті знання для аналізу сучасних тенденцій у діяльності міжнародних організацій; Здатність аналізувати і оцінювати проблеми у різних аспектах галузі та пропонувати науково аргументовані рішення, враховуючи різні підходи до розуміння й інтерпретації культурного надбання; Здатність усвідомлювати необхідність поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Державна політика та правове регулювання в галузі (6.027.03.E.96)
Короткий зміст навчальної програми: Міжнародні організації як суб’єкти права. Основні етапи становлення і розвитку міжнародних організацій. Принципи та напрями міжнародних організацій в галузі. Функції та завдання урядових та неурядових міжнародних організацій. Міжнародне співробітництво музеїв і музейних працівників. Міжнародні організації та угоди щодо охорони пам’яток. Охорона культурних цінностей у випадку воєнних конфліктів. Туризм як складова частина міжнародних культурних відносин. Участь України у міжнародних заходах щодо збереження культурної спадщини.
Методи та критерії оцінювання: Методи і критерії оцінювання Поточний контроль 40 балів: усне опитування, відповіді на семінарах, написання рефератів. - Підсумковий контроль 60 балів - іспит.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Акуленко В. І. Охорона скарбів як пам’яток історії та культури у внутрішньому і міжнародному праві // Пам’ятки України: історія та культура. – 2003. – № 4. – С. 61– 62. 2. Божидарнік Т. В. Міжнародний туризм: навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 312. 3. Капрусь О. В. Реформування туристичної галузі в контексті членства у Всесвітній туристичній організації // Гілея: науковий вісник. Політичні науки. – 2011. – № 55. – С. 479-473. 4. Каткова Т. Г. Культурна спадщина України у Списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО // Наше право. – 2006. – № 3 (ч. 1). – С. 29-32. 5. Каткова Т. Г. Поняття культурної спадщини за міжнародним та українським законодавством // Право і безпека. – 2005. – Т. 4, № 5. – С. 148 –152. 6. Максимов В.В. Правова охорона культурних цінностей у Конвенціях ЮНЕСКО. Автореф. дис. …доктора.юрид.наук:12.00.12. – Київ: Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького НАН України, 1997. – 16 с. 7. Мокій А., Яхно Т., Бабець І. Міжнародні організації. – Київ, 2011. – 280 с. 8. Слободенюк Е. В. Україна у світовому туристському просторі: пріоритети міжнародних зв?язків: Посіб. з предмета “Організація туризму” для бакалаврів, спеціалістів, магістрів та аспірантів спеціальностей “ Туризм”, “ Готельне господарство” та практики сфери туризму. – Київ: КУ-ТЕП, 2004. – 136 с. 9. Україна в міжнародних організаціях : навч. посібник /Ю. І. Макар, Б. П. Гдичинський, В. Ю. Макар, С. Д. Попик, Н. Ю. Ротар ; за ред. Ю. І. Макара. – Чернівці : Прут, 2009. – 880 с. 10. Участь України у міжнародних організаціях, http://old.mfa.gov.ua/ua/about-ukraine/international-organizations 11. Sarooshi Dan. International Organizations and Their Exercise of Sovereign Powers. – Oxford: University Press, 2005. – 170. p. 12. Sofka V. My adventurous life with ICOFOM, museology, museologists and anti-museologists, giving special reference to ICOFOM Study Series, 1995, 32 p.