Нова і новітня історія України
Спеціальність: Музейна, пам'яткоохоронна діяльність і культурний туризм
Код дисципліни: 6.027.03.O.008
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н., доцент Хома І.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність до пошуку, опрацювання та критичного аналізу інформації з різних джерел;
Здатність самостійно здійснювати наукові пошуки в архівах
Результати навчання: - Здатність продемонструвати розуміння впливу соціокультурних і політичних чинників на стан та розвиток професійної галузі;
- Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Давня та середньовічна історія України
Нова та новітня історії України (курсова робота)
Короткий зміст навчальної програми: Навчальний курс передбачає вивчення громадських, політичних, соціально-економічних, адміністративних, військових, державотворчих та культурних процесів на українських землях з останньої чверті XVIII – початку ХХІ ст.
Опис: Адміністративна політика росії на українських землях в останній третині XVIII – на початку XIX ст.
Приєднання Галичини та Буковини до складу Австрійської імперії в останній третині ХVІІІ ст.
Соціально-економічне становище на українських землях в складі росії
Громадсько-політичні рухи на українських землях в російській імперії
Соціально-економічне становище на західноукраїнських землях
Українські національні процеси на західноукраїнських землях (кінець ХVІІІ – перша половина ХІХ ст.)
Освітні, наукові та культурні процеси на українських землях (кінець ХVІІІ – перша половина ХІХ ст.)
Український та інші національні рухи в 1860-1880-х роках
Громадсько-політичне життя Західної України 1860–1880-х років
Соціально-економічні та адміністративно-політичні реформи 1860-1914-ті у росії
Соціально-економічне життя в Західній Україні в другій половині ХІХ на початку ХХ ст.
Український суспільно-політичний рух в Західній Україні (1890-1914 рр.)
Український суспільно-політичний рух в росії (1890-1914 рр.)
Освітні, наукові та культурні процеси на українських землях (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
Українські землі в роки Першої світової війни
Українська національна революція 1917-1921 роки.
Утвердження та розвиток УСРР (1917 - 1939)
Політичне та соціально-економічне становище західноукраїнських земель у 1920-1930 роки
Українське політичне та громадське середовище в еміграції
Друга світова війна
УРСР в другій половині 1940-х та першій половині 1980-х
Вихід з СРСР та початок творення незалежної, демократичної європейської держави
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 45 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 55 балів (екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь 5 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
рецензування, опонування 3 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– вміння опонувати та рецензувати;
– вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії.
доповнення 1 – науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
письмова відповідь під час аудиторної самостійної роботи 5 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– сформованість загально-навчальних та предметних умінь і навичок – вміння інтегрувати та синтезувати знання з окремих змістовних модулів та тем
– розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами, процесами;
– рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
експрес –опитування 0,5 – коротка правильна відповідь без додаткової аргументації.
Індивідуальні самостійні роботи (дві роботи) Кожна по 5балів – структура (вступ, один-два пункти плану, висновки,список використаної літератури та джерел, обсяг змістовної частини до 5 сторінок);
- якість джерел інформації та змісту роботи;
- рівень самостійності та глибина осмисленості вступу та висновків;
– рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями;
– вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Акруша О., Кондратюк К., Мудрий М., Сухий О. Час народів: історія України ХІХ ст. Львів, 2016.
Грицак Я. Нариси історії України. Формування модерної української нації ХІХ – ХХ ст. Київ, 2019
Плохій С. Брама Європи: історія України від скіфських воєн до незалежності. Харків, 2016.
Яковенко Н. Нарис історії України з найдавніших часів до кінця XVIII століття. Київ: Критика, 2006.
Історія України: суспільство, культура, державність: навч. посіб. / Вербицька П.В., Лисейко Я.Б., Хома І.Я., Банах В.М., Кузьмин Р.Я. Львів, 2019.
Хома І. Євген Коновалець. Історія нескорених. Харків, 2016.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).