Історія політичних (правових, економічних) вчень
Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: канд. іст.наук, доц. Малик І.Р.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни:
внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1.Формувати цілісне уявлення про філософсько-методологічні, пізнавальні аспекти конкретних державно-правових поглядів і концепцій, економічних теорій та вчень, соціально-політичних відносин, розвиток теоретичних основ української політології.
2. Надавати теоретично обгрунтовані і концептуально виважені знання людства про державу, право, економіку в їх історичному розвитку;
3. Аналізувати систематизовані, узагальнені знання про теоретичне осмислення розвитку й функціонування державно-правової та економічної сфер; про сутність держави, права, економії.
Результати навчання: РН 09. Досліджувати проблеми міжнародних відносин, регіонального розвитку, зовнішньої політики, міжнародних ькомунікацій, із використанням сучасних політичних, економічних і правових теорій та концепцій, наукових методів та дисциплінарних підходів, презентувати результати досліджень, надавати відповідні рекомендації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -Пререквізит: політологія.
-Кореквізит: історія ідей, концепцій і теорій міжнародних відносин
Короткий зміст навчальної програми: Oсновні етапи історії світової політико-правової, економічної думки. Виникнення та розвиток поглядів на державу в країнах стародавнього сходу. Політико-правові (економічні) ідеї стародавньої -Греції та Риму. Політико-правові, економічні вчення європейського середньовіччя та епохи відродження. Політико-правова думка епохи перших буржуазних революцій в Європі (17-18ст). Політичні, правові (економічні) вчення епохи європейського просвітництва та періоду боротьби за незалежність США (18ст.). Політичні та правові вчення епохи французької революції. політичний лібералізм. Політико-правові ідеї європейського соціалізму та комунізму. Державно-правові (економічні) вчення західної Європи 19-20 ст. Iдея державності в політичній думці України.
Опис: Предмет «Історія політичних, правових і економічних вчень
Виникнення та розвиток поглядів на державу і право в
країнах Стародавнього Сходу
Політико-правові (економічні) ідеї стародавніх Греції та Риму
Державно-правові ідеї християнських мислителів середньовіччя
Політико-правові теорії мислителів Західної Європи XV-XVІІ ст.
Державно-правові вчення епохи європейського просвітництва та періоду боротьби за незалежність США
Вчення про державу і право представників німецької класичної філософії
Політичний лібералізм
Ідея державності в політичній думці України від періоду козацько-гетьманської держави до хх ст.
Державно-правові концепції західної Європи другої половини хіх-хх ст.
Методи та критерії оцінювання: -Поточний контроль: (40%): усне опитування, виступи на семінарах.
-Підсумковий контроль:(60%) іспит (тестові завдання, теоретичні питання).
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування – 3*;
Підготовка та захист реферату – 5**.Відповідь правильна, повна, чітка, логічна, з послідовним описом і викладом змісту питання. Демонструє глибоке та всебічне знання та розуміння програмного матеріалу, інформація подана чітко, вичерпно із застосуванням аналітичного підходу та додаткового фактологічного і концептуального матеріалу до запропонованого запитання, обґрунтовано та здійснено порівняння різних підходів та інтерпретацій, дані і джерела підібрані добре, наведено приклади, кваліфіковані посилання на використану літературу; відповідь логічно послідовна і цілісна, висновки – чітко сформульовані й добре обґрунтовані; відповідь грамотна, правильною мовою, засвідчує культуру мовлення студента – 3 бали
Відповідь правильна, логічна, з послідовним описом і викладом змісту питання. У ній подано правильні визначення понять, інформація подана чітко, лаконічно і демонструє глибоке знання та розуміння програмного матеріалу, наведено приклади, кваліфіковані посилання на використану літературу; відповідь логічно послідовна і цілісна, висновки – чітко сформульовані й добре обґрунтовані; відповідь грамотноа, правильною мовою, засвідчує культуру мовлення студента, однак виклад не є вичерпним – 2 бали.
Відповідь демонструє глибоке знання студентом значної частини матеріалу з поставленого завдання; студент використав елементи критичної інтерпретації; факти використовуються правильно, і зміг їх зв’язати з окремим базовими теоретичними положеннями, але допущена часткова термінологічна некоректність, невеликі неточності; відповідь грамотна, без суттєвих помилок – 1 бали;
Відповідь відсутня або студент демонструє повне нерозуміння суті запропонованого завдання, незнання базових компонентів предметної і проблемної сторін дисципліни – 0 балів
**Реферат правильний, повний, чіткий, логічний, з послідовним описом і викладом змісту питання. Демонструє глибоке та всебічне знання та розуміння програмного матеріалу, інформація подана чітко, вичерпно із застосуванням аналітичного підходу та додаткового фактологічного і концептуального матеріалу до запропонованого запитання, обґрунтовано та здійснено порівняння різних підходів та інтерпретацій, дані і джерела підібрані добре, наведено приклади, кваліфіковані посилання на використану літературу; відповідь логічно послідовна і цілісна, висновки – чітко сформульовані й добре обґрунтовані; Реферат написаний грамотно, правильною мовою, засвідчує культуру мовлення студента – 5 балів
Реферат правильний, логічний, з послідовним описом і викладом змісту питання. У ньому подано правильні визначення понять, інформація подана чітко, лаконічно і демонструє глибоке знання та розуміння програмного матеріалу, наведено приклади, кваліфіковані посилання на використану літературу; Реферат логічно послідовний і цілісний, його висновки – чітко сформульовані й добре обґрунтовані;
Реферат написаний грамотно, правильною мовою, засвідчує культуру мовлення студента, однак виклад не є вичерпним – 4 бали.
Реферат демонструє глибоке знання студентом значної частини матеріалу з поставленого завдання; студент використав елементи критичної інтерпретації; факти використовуються правильно, і зміг їх зв’язати з окремим базовими теоретичними положеннями, але допущена часткова термінологічна некоректність, невеликі неточності; відповідь написана грамотно, без суттєвих помилок – 3 бали;
Реферат демонструє знання студентом значної частини матеріалу з поставленого завдання; факти використовуються правильно, але допущені незначні помилки в їх тлумаченні, наявна часткова термінологічна некоректність, невеликі неточності; Реферат написаний грамотно, без суттєвих помилок – 2 бал;
Реферат у якому студент демонструє повне нерозуміння суті запропонованого завдання, незнання базових компонентів предметної і проблемної сторін дисципліни – 1 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Леоненко П.М., Юхименко П.І. Історія економічних учень: Підручник. - 2-ге вид., переробл. І доп. - К.: Знання, 2008. 639 с.
2. Мірошниченко М.І., Мірошниченко В.І. Історія вчень про державу і право: Навч. посібник. - К.: Атіка, 2007. - 224 с.
3. Орач Є.М. Історія політичних і правових вчень: Навчальний посібник. - К. : Атіка, 2005. - 560 с.
4. Кормич А.І. Історія вчень про державу і право: Навч. посібник.- К.: Алерта, 2012.-334с.
5. О.М. Мироненко, В.П. Горбатенко Історія вчень про державу і право: Навч. посібник.- К.: "Академія", 2010.-454с.
6. Тимошенко В. М. Теория государства в политика-правовой мысли Украины и Росии (конец ХІХ - начало ХХ вв.) Монография.-Чернигов: Издатель Лозовой В.М., 2014.-624.
7. Шульженко Ф.П. Історія політичних і правових вчень.-Підручник.-К.:Юніком Інтер, 2007.-464с.
8. О.О. Волинець, Р.Я. Пасічний, Конспект лецій, Історія політичних, правових (економічних) вчень, Львів-2014.-163 с.
9. О.О. Волинець, Р.Я. Пасічний, Історія політичних, правових (економічних) вчень, Посібник.- Львів: Видавництво НУ ЛП, 2020.-175 с.
10. Історія вчень про державу і право: Підручник, за ред. проф. Г.Г. Демиденка, проф. О.В. Петришина.-Х.: Право, 2009-256с.
11. Зозуля Є.В, Туренко О.С., Іванов І.В. Історія вчень про державу і право: навч.посібник.-Херсон: "Олді-Плюс", 2018.-308с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).