Ініціатива ЄС Східне партнерство: можливості для України

Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.O.023
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: Лектор: д. політ. н., професор Турчин Ярина Богданівна.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання - формування у студентів здатності розв’язувати складні задачі і проблеми під час професійної діяльності у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів політології та науки про міжнародні відносини та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог, зокрема вивчення принципів та засад зовнішньої політики ЄС та її значення для східних сусідів, зокрема, ресурсного потенціалу СП для євроінтеграційного курсу України. Пропонований модуль дозволить сформувати у студентів компетентності як у сфері концептуальних засад зовнішньої (східної) політики ЄС, так і практичні навики застосування інтеграційного потенціалу Східного партнерства на національному та регіональному рівнях. Це не тільки посилить інтеграційний потенціал СП в Україні, а й пришвидшить процес внутрішніх змін у державі. Такі знання випускники будуть застосовувати у своїй професійній діяльності, краще розуміти й популяризувати європейські цінності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність : Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері міжнародних відносин, суспільних комунікації та регіональних студій, зовнішньополітичної діяльності держав, міжнародних взаємодій між державами, міжнародними організаціями та недержавними акторами, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов та передбачає застосування теорій суспільних наук та спеціальних наукових методів дослідження проблем міжнародних відносин Загальні компетентності: • ЗК1. Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України; • ЗК2 -Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі і знань про природу і суспільство, та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового образу життя. • ЗК5 - Здатність працювати в міжнародному контексті. Фахові компетентності: • ФК1 - Здатність виокремлювати ознаки та тенденції розвитку, розуміти природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій. • ФК4. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики держав, суспільних комунікацій, регіональних досліджень. • ФК7. Здатність аналізувати міжнародні інтеграційні процеси у світі та на Європейському континенті, та місце в них України. • ФК8. Усвідомлення національних інтересів України на міжнародній арені. • ФК9. Здатність застосовувати знання характеристик розвитку країн та регіонів, особливостей та закономірностей глобальних процесів та місця в них окремих держав для розв’язання складних спеціалізованих задач і проблем. • ФК15. Здатність аналізувати особливості, тенденції розвитку, форми, методи та інструменти державного регулювання регіональної та транскордонної співпраці.
Результати навчання: Знати природу міжнародного співробітництва, характер взаємодії між міжнародним акторами, співвідношення державних, недержавних акторів у світовій політиці. Знати принципи, механізми та процеси забезпечення зовнішньої політики держав, взаємодії між зовнішньою та внутрішньою політикою, визначення та реалізації на міжнародній арені національних інтересів держав, процесу формування та реалізації зовнішньополітичних рішень. Знати природу та характер взаємодій окремих країн та регіонів на глобальному, регіональному та локальному рівнях. Здійснювати прикладний аналіз міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, міжнародних процесів та міжнародної ситуації відповідно до поставлених цілей, готувати інформаційні та аналітичні. Розуміти та відстоювати національні інтереси України у міжнародній діяльності. Досліджувати природу, джерела та інститути зовнішньої політики держав, особливості їх функціонування та взаємодії. Досліджувати та аналізувати соціальні, правові, культурні, економічні чинники, що впливають на ухвалення політичних рішень на внутрішньодержавному та міжнародному рівнях. Знати основні теоретичні підходи до розуміння регіоналізму, основні категорії, концепції, технології та методи дослідження регіоналізму у сфері міжнародних відносин. Знати та розуміти основи сучасної європейської регіональної політики, пріоритети, моделі та інструменти регіонального розвитку ЄС, сучасні регіональні інтеграційні та дезінтеграційні процеси. Знати основи державної регіональної політики України, особливості її здійснення та механізми регулювання, технології ухвалення рішень у сфері регіональної та транскордонної співпраці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Міжнародні організації Кореквізити: Європейський Союз у міжнародних відносинах
Короткий зміст навчальної програми: Запропонований курс викладається в рамках реалізації проєкту ERASMUS+ J.MONNET MODULE «Ініціатива ЄС Східне партнерство: можливості для України» № 619891-EPP-1-2020-UA-EPPJMO-MODULE. Метою запровадження нового інтерактивного міждисциплінарного курсу з європейських студій є вивчення принципів та засад зовнішньої політики ЄС та її значення для східних сусідів, зокрема, ресурсного потенціалу СП для євроінтеграційного курсу України. Тематичний план курсу: Ґенеза та еволюція східної політики ЄС. Концептуальний вимір «Східного партнерства». Політичний інтерес країн-членів ЄС до розвитку ініціативи «Східного партнерства». Держави-учасниці Східного партнерства і специфіка їх співпраці з ЄС. Україна в координатах Східного партнерства: результати та перспективи імплементації ініціативи. «Східне партнерство» ЄС в сучасних реаліях: проблеми і перспективи
Опис: Ґенеза та еволюція східної політики ЄС. Концептуальний вимір «Східного партнерства». Політичний інтерес країн-членів ЄС до розвитку ініціативи «Східного партнерства» Держави-учасниці Східного партнерства і специфіка їх співпраці з ЄС Україна в координатах Східного партнерства: результати та перспективи імплементації ініціативи «Східне партнерство» ЄС в сучасних реаліях: проблеми і перспективи
Методи та критерії оцінювання: Форми і методи навчання: лекції, інтерактивні семінарські заняття (мозкова атака, дискусія, кейс-стаді, робота в команді, дебати, симуляційні ігри, медіація, відео-, аудіо- та фото засоби), студентський проєкт (проджект менеджмент), участь в івентах (медіатека, регіональний вебінар, молодіжний форум, конкурс відеороликів, імітаційні ігри, конференції, гостьові лектори тощо). Методи і критерії оцінювання: Поточний контроль (100 %): усне опитування, студентський проєкт, участь у інтерактивах на семінарах.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль (ПК) Разом за дисципліну 100 100 1. Усні та письмові відповіді*, доповнення, участь у дискусії** (максимально - 50 балів). 2. Написання та захист есе (максимально - 10 балів)*** 3. Виконання обов’язкового індивідуального домашнього завдання – студентського проєкту (максимально – 20 балів)**** 4. Підсумкове тестування – 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Турчин Я.Б., Івасечко О.Я. Countries Of The South Caucasus In The Focus Of The Eastern Policy Of The European Union // «Політичне життя». – №4. – 2020. - С.108-114. 0,5 ум.д.ар. (ПМВ-4, За зареєстрованими в УкрІНТЕІ кафедральними НДР) [н.к. - Івасечко О.Я.] (Index Copernicus International?). 2. Турчин Я. Б., Івасечко О. Я., Цебенко О. О. Навчальний модуль програми ім. Жана Моне "Ініціатива ЄС: східне партнерство: можливості для України" // Європейська інтеграція Львівщини: кращі практики, проблеми та перспективи розвитку: матеріали всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (Львів, 11 листопада 2020 р.). – 2020. – C. 115–121. 0,31 ум.д.ар. (ПМВ-4, За зареєстрованими в УкрІНТЕІ кафедральними НДР) (Цебенко О. О.). 3. Івасечко О. Я. Позиціонування Львівщини в рейтингу євроінтеграції: критерії порівняння Європейська інтеграція Львівщини: кращі практики, проблеми та перспективи розвитку: матеріали всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (Львів, 11 листопада 2020 р.). – 2020. – C. 5–10. 0,27 ум.д.ар. (ПМВ-4, За зареєстрованими в УкрІНТЕІ кафедральними НДР). 4. Івасечко О.Я. Турчин Я.Б. Енергетичний вимір співпраці країн Східного партнерства в реструктуризації архітектури Європи// Матеріали Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Розвиток співробітництва між ЄС та Україною» (26 листопада, 2020 р., м. Львів) 5. Івасечко О.Я. Турчин Я.Б. Цебенко О.О. “Initiative EU European Partnership: possibilities for Ukraine” // Матеріали Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Розвиток співробітництва між ЄСта Україною» (26 листопада, 2020 р., м. Львів) 6. Yaryna Turchyn and Lesia Dorosh, Security trends in Eastern Europe: New approaches to the collective security in Wielowymiarowosc kategorii bezpieczenstwa. Ujecie interdyscyplinarne, Narodowy Uniwersytet “Politechnika Lwowska”, Lwow-Olsztyn 2016, Wydawca “Wpis”, Wydawnictwo „Soroka T.V.”, Pp. 119-128. 7. Yaryna Turchyn and Lesia Dorоsh, Alternative New Collective Security Models: Options for Countries of Eastern Europe, Studia Politica. Romanian Political Science Review, 2016, Vol. XVI, no.1., Pp. 53-67. 8. Yaryna Turchyn and Lesia Dorosh, Prospects of the Eastern Partnership under modern challenges to the European security system. Lithuanian Foreign Policy Review, Vol. 35, (Jun 2016). 9. Yaryna Turchyn, The features of the partnership between Ukraine and the Visegrad Group in the context of current geopolitical challenges, Ukrajins’ka natsional’na ideja: realiji ta perspektyvy rozvytku. Vyd-vo Lvivskoji Politekhniky, Lviv: Lviv Polytechnic National University Publishers, 2015, vol. 27, pp. 144-153. (published in Ukrainian) 10. Yaryna Turchyn, Politychni instrumenty vplyvu Pol’shchi na rozvytok YeEs: osoblyvosti ta naslidky zastosuvannya [Policy instruments of Polish influence on the EU development: Features and implications of the use], Slavic Bulletin: Collection of scientific papers. A series of “Historical and political sciences” / Rivne State Humanitarian University, Rivne Institute of Slavic Studies of the Kyiv University of Slavic Studies, vol. 21, pp. 163-176. (published in Ukrainian) 11. Yaryna Turchyn, Spivpratsia Ukrajiny j OBSYe na suchasnomu etapi: otsinky i perspektyvy [Cooperation between Ukraine and the OSCE at the present stage: assessment and prospects], Gileja: scientific bulletin: collection of scientific papers. Kyiv: VIR UAN Publishers, 2013, vol. 69, pp. 658-663. (published in Ukrainian) 12. Yaryna Turchyn, Teorija i praktyka e-dyplomatiji u suchasnykh mizhnarodnykh vidnosynakh [Theory and practice of e-diplomacy in contemporary international relations], Gileja: scientific bulletin: collection of scientific papers. Kyiv: VIR UAN Publishers, 2013, vol. 74, pp. 373-376. (published in Ukrainian) 13. Yaryna Turchyn, and M.Kun’ch, Vyklyky ta zavdannya yevropejskoji intehratsiji Ukrajiny [Challenges and objectives of the European integration of Ukraine], International integration processes: Historical experience, current challenges and prosperities: Proceedings of the International scientific and practical conference. Lviv: PP “Soroka” Publishers, 2015, pp. 195-202. (published in Ukrainian) 14. Yaryna Turchyn, Mizhnarodnyj vymir ta global’ni naslidky rosijs’ko-ukrajins’koho konfliktu v Ukrajini [The international dimension and global consequences of the Russian-Ukrainian conflict in Ukraine], Conflict, transformation, integration. Lviv-Olsztyn, “Wpis” Publishers, “Soroka T.B.” Publishing, 2016, pp. 13 – 31. (published in Ukrainian) 15. Yaryna Turchyn, Energy diplomacy as an important component of US foreign policy, Current problems of international relations and foreign policy: Proceedings of the IV Ukrainian Scientific and Practical Conference (Lviv, March 23, 2017), Lviv: Liga-Press, 2017, P.167-173 (published in Ukrainian). 16. Turchyn Ya.B., Ivasechko O.Ya., Tsebenko O.O. (2022). «The energy dimension of the EU EaP initiative in resrtructuring Europes security architecture». «Lithuanian Annual Strategic Review». Volume 19, Issue 1. 2022. – Р. 99-136. 17. Turchyn Ya. B., Ivasechko О. Ya., Yurynets О. В., (2022) Improving the effectiveness оf the implementation of the Eastern Partnership initiative in Ukraine. «Політичне життя». №1. Р. 145-153. 18. Turchyn Ya. B., Ivasechko O.Ya., Tsebenko O.O. (2022). Problems аnd рrospects for ensuring energy security in partner countries of the EU’s Eastern Partnership Initiative. «Регіональні студії». №29.С.146-153.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).