Зовнішня політика країн Азії та Африки, Північної та Латинської Америки
Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.O.034
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: к.політ.н., доцент Демчишак Руслан Богданович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
- ЗК 5. Здатність працювати в міжнародному контексті.
фахових:
- ФК1. Здатність виокремлювати ознаки та тенденції розвитку, розуміти природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій.
- ФК2. Здатність аналізувати міжнародні процеси у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному.
- ФК9. Здатність застосовувати знання характеристик розвитку країн та регіонів, особливостей та закономірностей глобальних процесів та місця в них окремих держав для розв’язання складних спеціалізованих задач і проблем.
- ФК11. Здатність аналізувати природу та еволюцію міжнародних організацій, їх місця у системі міжнародних відносин, основних форм та перспектив співпраці України з ними.
Результати навчання: - РН03. Знати природу міжнародного співробітництва, характер взаємодії між міжнародним акторами, співвідношення державних, недержавних акторів у світовій політиці.
- РН04. Знати принципи, механізми та процеси забезпечення зовнішньої політики держав, взаємодії між зовнішньою та внутрішньою політикою, визначення та реалізації на міжнародній арені національних інтересів держав, процесу формування та реалізації зовнішньополітичних рішень. обґрунтовувати та пояснювати актуальні процеси у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики на глобальному та регіональному рівнях;
- РН06. Знати природу та характер взаємодій окремих країн та регіонів на глобальному, регіональному та локальному рівнях.
- РН09. Досліджувати проблеми міжнародних відносин, регіонального розвитку, зовнішньої політики, міжнародних комунікацій, із використанням сучасних політичних, економічних і правових теорій та концепцій, наукових методів та міждисциплінарних підходів, презентувати результати досліджень, надавати відповідні рекомендації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Перереквізит: ЄС у міжнародних відносинах, Глобалізація та глобальні проблеми сучасності.
- Коререквізит: Зовнішня політика країн Західної Європи, Зовнішня політика Росії та країн СНД.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Зовнішня політика країн Азії та Африки, Північної та Південної Америки» є невід’ємною складовою циклу дисциплін спеціальності «Міжнародні відносини» першого рівня вищої освіти (бакалаврату), метою якої є забезпечення здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів політології та науки про міжнародні відносини; формування у студентів науково-обгрунтованих уявлень та систематизованих знань про принципи й основні риси зовнішньої політики країн Азії, цілі, інтереси та засоби країн Азії та Африки, Північної та Південної Америки як учасників міжнародних відносин в окреслений історичний період, специфіку зовнішньополітичних пріоритетів кожної країни Азії та Африки, Північної та Південної Америки у системі міжнародних відносин постбіполярного світу в умовах глобалізації.
Опис: Предмет, завдання та структура курсу, його актуальність і зв’язок з іншими навчальними дисциплінами. Країни Сходу у світовій політиці, економіці, культурі. Зовнішня політика Китайської Народної Республіки.Зовнішня політика Японії. Зовнішня політика держав Корейського півострова. Країни Південно – Східної Азії в регіональній та світовій політиці. Зовнішня політика Республіки Індія. Зовнішня політика Ісламської Республіки Пакистан. Зовнішня політика Ісламської Республіки Іран. Зовнішня політика Туреччини. Країни Близького Сходу у регіональній та світовій політиці. Країни тропічної Африки. Південно-Африканська республіка. Головні тенденції розвитку країн Північної Америки у ХХ ст. Сполучені Штати Америки в системі міжнародних відносин Пріоритетні напрямки зовнішньої політики Канади на сучасному етапі Основні тенденції розвитку країн Латинської Америки Інтеграційні процеси в Латинській Америці та їх особливості Основні вектори та особливості зовнішньополітичного курсу країн Латинської Америки в другій половині ХХ – ХХІ ст.
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
Усні та письмові опитування, обговорення проблемних питань, аналіз доповідей, рефератів, презентацій, ессе.
Методи навчання:
-Лекції, практичні заняття (Методи навчання: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу тощо)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): усне опитування, виступи на семінарах, написання рефератів
Підсумковий контроль (60%): екзамен (трьохрівневе тестування).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Гон М. Новітня історія країн Азії в повоєнний період. –Рівне,2000.
• Іваницька О.П.Зовнішня політика країн Західної Європи та Північної Америки у постбіполярний період (1990 і - 2000-і роки) : навчальний посібник / О.П. Іваницька . – Київ : Слово, 2012 . – 719 с.
• Кириченко В.П. Нова історія країн Азії, Африки та Латинської Америки. Навч. Посібник / В.П. Кириченко. Київ: Либідь, 2002. 165 с.
• Козицький А. М. Новітня історія країн Азії та Африки: навч. пос. / А. М. Козицький. – Львів: Афіша, 2004. – 429 с.
• Кузьмін О. С. Нова історія країн Західної Європи та Північної Америки : навчальний посібник для студентів історичних спеціальностей вищих навчальних закладів / О.С. Кузьмін. / Житомир : Видавництво ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – 455с.
• Мельничук Н. Лідерство США в умовах глобальних трансформацій / Н.Мельничук // Політичний менеджмент, 2013. – №1-2(57-58). – 244 с/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).