Міжнародне право
Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.O.009
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: Сухорольський Петро Михайлович, кандидат юридичних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральної:
здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері міжнародних відносин, суспільних комунікації та регіональних студій, зовнішньополітичної діяльності держав, міжнародних взаємодій між державами, міжнародними організаціями та недержавними акторами, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов та передбачає застосування теорій суспільних наук та спеціальних наукових методів дослідження проблем міжнародних відносин.
Загальних:
ЗК1. Здатність реалізовувати свої права і обовязки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства т необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав ісвобод людини і громадянина України;
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі і знань про природу і суспільство, та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового образу життя.
ЗК3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Фахових:
ФК3. Здатність оцінювати стан та напрями досліджень міжнародних відносин та світової політики у політичній, економічній, юридичній науках, у міждисциплінарних дослідженнях.
ФК7. Здатність аналізувати міжнародні інтеграційні процеси у світі та на Європейському континенті, та місце в них України.
ФК8. Усвідомлення національних інтересів України на міжнародній арені.
Результати навчання: РН01. Знати та розуміти природу міжнародних відносин та регіонального розвитку, еволюцію, стан теоретичних досліджень міжнародних відносин та світової політики, а також природу та джерела політики держав на міжнародній арені і діяльності інших учасників міжнародних відносин.
РН03. Знати природу міжнародного співробітництва, характер взаємодії між міжнародним акторами, співвідношення державних, недержавних акторів у світовій політиці.
РН06. Знати природу та характер взаємодій окремих країн та регіонів на глобальному, регіональному та локальному рівнях.
РН15. Розуміти та застосовувати для розв’язання складних спеціалізованих задач міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій чинне законодавство, міжнародні нормативні документи і угоди, довідкові матеріали, чинні стандарти і технічні умови тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Теорія міжнародних відносин.
Кореквізити: Міжнародні організації, Дипломатична та консульська служба.
Короткий зміст навчальної програми: Міжнародне право – навчальна дисципліна, яка вивчається студентами спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» з метою формування у студентів здатності розв’язувати складні задачі і проблеми на основі знань про формування і еволюцію міжнародного права, його зміст, структуру, особливості реалізації, а також відповідних умінь застосовувати ці знання у практичній діяльності.
Опис: Вступ до міжнародного права. Природа та особливості міжнародного права. Міжнародне право як окрема правова система. Суб'єкти міжнародного права. Система міжнародного права. Міжнародний договір та міжнародний звичай як основні джерела міжнародного права. Основні принципи міжнародного права. Міжнародні спори та їх врегулювання. Міжнародно-правова відповідальність. Територія у міжнародному праві. Міжнародно-правові аспекти прав людини. Міжнародне гуманітарне право. Міжнародне економічне право. Міжнародне право навколишньго середовища.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
Поточний контроль – усне опитування, оцінювання виступів, доповідей, результатів досліджень та аналітичної роботи.
Екзамен – тести, задачі, описові питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів за одне практичне заняття – 3.
Критерії оцінювання:
Досконале знання матеріалу, опрацювання обов’язкових та додаткових джерел, висока активність, точні та повні відповіді – 3 бали. Достатнє знання матеріалу, ретельне опрацювання обов’язкових джерел (у тому числі судової практики), загалом правильні відповіді на запитання – 2 бали.
Поверхове знання матеріалу, опрацювання не усіх обов’язкових джерел, недостатня активність – 1 бал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Буткевич В.Г., Мицик В.В., Задорожній О.В. Міжнародне право. Основи теорії: Підручник / За ред. В.Г. Буткевича. – К.: Либідь, 2002.
Міжнародне право: Основні галузі: Підручник / За ред. В.Г. Буткевича. – К.: Либідь, 2004.
Антонович М. Міжнародне публічне право: підруч. Київ:
Юрінком Інтер, 2023. 516 с.
Гердеген М. Міжнародне право. К.: К.І.С., 2011. 516 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).