Зовнішня політика зарубіжних країн (курсова робота)
Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.O.037
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: Доцент, кандидат політичних наук, доцент / Ю. Я. Тишкун /
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральної: здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері міжнародних відносин, суспільних комунікації та регіональних студій, зовнішньополітичної діяльності держав, міжнародних взаємодій між державами, міжнародними організаціями та недержавними акторами, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов та передбачає застосування теорій суспільних наук та спеціальних наукових методів дослідження проблем міжнародних відносин.
Загальних:
- ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
- ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
- ЗК8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
- ЗК9. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
- ЗК11. Здатність спілкуватися іноземною мовою;
- ЗК15. Здатність працювати як автономно, так і у команді.
фахових (спеціальних):
- ФК1. Здатність виокремлювати ознаки та тенденції розвитку, розуміти природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій;
- ФК2. Здатність аналізувати міжнародні процеси у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному;
- ФК3. Здатність оцінювати стан та напрями досліджень міжнародних відносин та світової політики у політичній, економічній, юридичній науках, у міждисциплінарних дослідженнях;
- ФК4. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики держав, суспільних комунікацій, регіональних досліджень;
- ФК5. Здатність аналізувати вплив світової економіки, міжнародного права та внутрішньої політики на структуру й динаміку міжнародних відносин та зовнішньої політики держав;
- ФК7. Здатність аналізувати міжнародні інтеграційні процеси у світі та на Європейському континенті, та місце в них України;
- ФК8. Усвідомлення національних інтересів України на міжнародній арені;
- ФК9. Здатність застосовувати знання характеристик розвитку країн та регіонів, особливостей та закономірностей глобальних процесів та місця в них окремих держав для розв’язання складних спеціалізованих задач і проблем;
- ФК13. Здатність аналізувати діяльність міжнародних недержавних акторів та транснаціональні відносини;
- ФК15. Здатність аналізувати особливості, тенденції розвитку, форми, методи та інструменти державного регулювання регіональної та транскордонної співпраці.
фахових (професійного спрямування):
- ФКС 1.1. Здатність використовувати на практиці теоретичні положення для аналізу конкретних сфер міжнародних відносин та тенденцій їх розвитку;
- ФКС 1.2. Уміння описувати об’єкти та аналізувати процеси і конкретні ситуації у сфері міжнародних відносин і зовнішньої політики крізь призму історичного та геополітичного підходів;
- ФКС 1.3. Здатність використовувати набуті знання та уміння для дослідження природи, джерел та інститутів зовнішньої політики держав, особливостей їх функціонування та взаємодій на основі компаративістського методу;
- ФКС 1.5. Здатність виробляти підходи до розв’язання проблем і завдань у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики (зокрема, міжнародних та внутрішньодержавних конфліктів);
- ФКС 1.6. здатність до аналітичного сприйняття геополітичного виміру міжнародних відносин;
- ФКС 1.7. Розуміння специфіки новітніх форм дипломатичної діяльності;
- ФКС 2.1. Розуміння регіоналізму як тенденції розвитку сучасних міжнародних відносин, знання базових категорій, новітніх теорій, концепцій регіоналізму;
- ФКС 2.2. Вміння аналізувати конкретні факти, явища, процеси та прогнозувати тенденції у сфері міжрегіональної та транскордонної співпраці;
- ФКС 2.3. Розуміння сучасних етнополітичних процесів та їх впливу на регіональну та транскордонну співпрацю держав.
Результати навчання: У результаті написання курсового проєкту здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
- РН03. Знати природу міжнародного співробітництва, характер взаємодії між міжнародними акторами, співвідношення державних, недержавних акторів у світовій політиці;
- РН04. Знати принципи, механізми та процеси забезпечення зовнішньої політики держав, взаємодії між зовнішньою та внутрішньою політикою, визначення та реалізації на міжнародній арені національних інтересів держав, процесу формування та реалізації зовнішньополітичних рішень;
- РН06. Знати природу та характер взаємодій окремих країн та регіонів на глобальному, регіональному та локальному рівнях;
- РН07. Здійснювати опис та аналіз міжнародної ситуації, збирати з різних джерел необхідну для цього інформацію про міжнародні та зовнішньополітичні події та процеси;
- РН08. Збирати, обробляти та аналізувати великі обсяги інформації про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, регіональних систем, міжнародних комунікацій;
- РН09. Досліджувати проблеми міжнародних відносин, регіонального розвитку, зовнішньої політики, міжнародних комунікацій, із використанням сучасних політичних, економічних і правових теорій та концепцій, наукових методів та міждисциплінарних підходів, презентувати результати досліджень, надавати відповідні рекомендації;
- РН11. Здійснювати прикладний аналіз міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, міжнародних процесів та міжнародної ситуації відповідно до поставлених цілей, готувати інформаційні та аналітичні документи;
- РН14. Використовувати сучасні цифрові технології, спеціалізовані програмне забезпечення, бази даних та інформаційні системи для розв’язання складних спеціалізованих задач у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій;
- РН15. Розуміти та застосовувати для розв’язання складних спеціалізованих задач міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій чинне законодавство, міжнародні нормативні документи та угоди, довідкові матеріали, чинні стандарти та технічні умови тощо;
- РН17. Мати навички самостійного визначення освітніх цілей та навчання, пошуку необхідних для їх досягнення освітніх ресурсів.
- РН20. Усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх етапів розвитку теорії міжнародних відносин, формулювання нових політологічних концепцій та бачень розвитку міжнародної системи.
У результаті написання курсового проєкту здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
- РНВБ 1.3. Досліджувати природу, джерела та інститути зовнішньої політики держав, особливості їх функціонування та взаємодії;
- РНВБ 1.4. Досліджувати та аналізувати соціальні, правові, культурні, економічні чинники, що впливають на ухвалення політичних рішень на внутрішньодержавному та міжнародному рівнях;
- РНВБ 1.5. Розробляти механізми розв’язання актуальних проблем і завдань у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики;
- РНВБ 2.2. Досліджувати та аналізувати певні явища та процеси у сфері міжрегіональної та транскордонної співпраці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія міжнародних відносин
Зовнішня політика країн ЦСЄ та ПСЄ
Зовнішня політика України
Міжнародні відносини та світова політика
Зовнішня політика країн Зх. Європи
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота
Навчальна дисципліна «Зовнішня політика зарубіжних країн (курсова робота)» є складовою циклу дисциплін спеціальності 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» першого рівня вищої освіти (бакалаврату), метою якої є опановування студентами систематизованими, цілісними знаннями про особливості формування та реалізації курсів зовнішньої політики держав як суб’єктів міжнародних відносин; формування у студентів науково обґрунтованих уявлень про історію зовнішньої політики певної держави, роль зовнішньополітичного апарату у її формуванні, місце конкретної держави у міжнародних, регіональних та субрегіональних організаціях, системі міжнародних відносин загалом та її вплив на глобальні політичні процеси; створення цілісного уявлення про роль певної держави у функціонуванні міжнародних організацій, членом яких вона є та співпрацю цієї держави з іншими державами, міжнародними та регіональними інтеграційними утвореннями та неурядовими організаціями.
Опис: Формування та реалізація зовнішньої політики: Австралії; Австрії; Азербайджану; Албанії; Алжиру; Анголи; Андорри; Антигуа і Барбуда; Аргентини; Афганістану; Бангладеш; Барбадосу; Бахрейну; Бельгії; Беніну; Білорусі; Болгарії; Болівії; Боснії та Герцеговини; Ботсвани; Бразилії; Брунею; Буркіна-Фасо; Бутану; В’єтнаму; Вануату; Венесуели; Вірменії; Габону; Гаїті; Гамбії; Гани; Гаяни; Гватемали; Гвінеї; Гвінеї-Бісау; Гондурасу; Гренади; Греції; Грузії; Данії; Демократичної Республіки Конго; Домініканської Республіки; Еквадору; Екваторіальної Гвінеї; Ель-Сальвадору; Еритреї; Есватіні; Естонії; Ефіопії; Єгипту; Ємену; Замбія; Зімбабве; Ізраїлю; Індії; Індонезії; Іраку; Ірану; Ірландії; Ісландії; Іспанії; Італії; Йорданії; Кабо-Верде; Казахстану; Камбоджі; Камеруну; Канади; Катару; Кенії; Киргизстану; Кіпру; Кірибаті; КНДР; КНР щодо ЄС; КНР щодо Індії; КНР щодо ООН; КНР щодо РФ; КНР щодо США; КНР щодо учасників ініціативи „Пояс і шлях”; КНР щодо Японії; КНР; Колумбії; Коморських островів; Коста-Рики; Кот-д'Івуару; Куби; Кувейту; Лаосу; Латвії; Лесото; Литви; Ліберії; Лівану; Лівії; Ліхтенштейну; Люксембургу; М’янми; Мавританії; Маврикію; Мадагаскару; Малаві; Малайзії; Малі; Мальдівських островів; Мальти; Марокко; Маршаллових островів; Мексики; Мікронезії; Міста-держави Ватикан; Мозамбіку; Молдови; Монако; Монголії; Намібії; Непалу; Нігерії; Нігеру; Нідерландів; Нової Зеландії; Норвегії; Об’єднаних Арабських Еміратів; Оману; Пакистану; Палау; Палестинської Автономії; Панами; Папуа-Нової Гвінеї; ПАР; Парагваю; Перу; Південного Судану; Північної Македонії; Польщі; Португалії; Республіки Конго; Республіки Корея; Румунії; РФ; Сан-Марино; Саудівської Аравії; Сейшельських островів; Сенегалу; Сент-Люсії; Сербії; Сьєрра-Леоне; Сирії; Сінгапуру; Словаччини; Словенії; Соломонових островів; Сомалі; Співдружності Багамських островів; Співдружності Домініка; Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії; Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії щодо Британської Співдружності; Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії щодо ЄС; Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії щодо США; Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії щодо КНР; Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії щодо РФ; Судану; Суринаму; США; США; Таджикистану; Таїланду; Танзанії; Тимор-Лешті; Того; Тонга; Тринідаду і Тобаго; Тувалу; Тунісу; Туреччини; Туркменістану; Уганди; Угорщини; Узбекистану; України; Уругваю; Федерації Сент Крістофер і Невіс; Фіджі; Фінляндії; Франції щодо КНР; Франції щодо Міжнародної організації Франкофонії; Франції щодо НАТО; Франції щодо ООН; Франції щодо США; Франції; ФРН щодо ЄС; ФРН щодо Китаю; ФРН щодо РФ; ФРН щодо США; ФРН; Хорватії; ЦАР; Чаду; Чехії; Чилі; Чорногорії; Швейцарії; Швеції; Шрі-Ланки; Ямайки; Японії
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%): залік (захист курсової роботи).
Залік 100*
Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль (ПК)
Разом за дисципліну 100
*Критеріями оцінювання керівником курсової роботи є:
- актуальність теми та поставлених в роботі завдань;
- аргументованість, чіткість, повнота та послідовність розкриття кожного питання плану, висновків і теми роботи в цілому;
- науковість стилю викладення;
- відсутність орфографічних та синтаксичних помилок;
- правильне оформлення роботи відповідно до стандартів та встановлених вимог.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота, в якій студентом самостійно обґрунтовано актуальність дослідження, чітко визначено мету, завдання, об’єкт та предмет дослідження, оцінено використані літературні джерела, використано сучасні методи дослідження, проведено комплексне дослідження проблеми, а результати дослідження мають практичне значення, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, може бути оцінена на «відмінно».
Робота, в якій зроблено власне оцінювання використаних літературних джерел, самостійно проаналізовано підібраний матеріал, проведено комплексні дослідження, зроблено висновки та сформульовано пропозиції, але вони недостатньо аргументовані й самостійні, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, може бути оцінена на «добре».
Курсова робота, в якій розкрито тему, прореферовані необхідні літературні джерела, проаналізовано відповідні інформаційні дані, проведено дослідження, сформульовано висновки без повного їх обґрунтування, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, допускається до захисту, але не може бути оцінена вище, аніж на оцінку «задовільно».
Якщо студент у повному обсязі не виконав вимог на оцінку «задовільно», виставляється оцінка «незадовільно». Оцінка «незадовільно» також ставиться, якщо у роботі виявлено ознаки плагіату (списування, відсутність посилань чи переліку використаної літератури, рефератів з Інтернету).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Двостороннє співробітництво України https://mfa.gov.ua/dvostoronnye-spivrobitnictvo
Рада зовнішньої політики «Українська призма» http://prismua.org/
Australia Department of Foreign Affairs and Trade: Countries, economies and regions https://www.dfat.gov.au/geo/countries-economies-and-regions
Canada's presence abroad: Information by country and territory https://www.international.gc.ca/world-monde/country-pays/index.aspx?lang=eng
Chicago Council on Global Affairs https://globalaffairs.org/search
Constitutions of the World http://concourt.am/en/library/constitutions-of-the-world
Council on Foreign Relations https://www.cfr.org/
European Council on Foreign Relations https://ecfr.eu/
Federation of American Scientists: World Intelligence and Security Agencies https://irp.fas.org/world/index.html
Foreign Affairs http://www.foreignaffairs.com/
Foreign Policy Analysis https://academic.oup.com/fpa?login=false
Foreign Policy http://www.foreignpolicy.com/
France Diplomacy: Country Files https://www.diplomatie.gouv.fr/en/country-files/
German Federal Foreign Office: Information about bilateral relations and German missions abroad https://www.auswaertiges-amt.de/en/aussenpolitik/laenderinformationen
Google Academia: Зовнішня політика … (Країни) https://scholar.google.com/scholar?hl=ru&as_sdt=0%2C5&q=%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D1%96%D1%88%D0%BD%D1%8F+%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0+&btnG=
Italy Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation: Geographical focus https://www.esteri.it/en/politica-estera-e-cooperazione-allo-sviluppo/aree_geografiche/
Ministry of Foreign Affairs of Japan: Countries & Regions, A-Z List of Countries https://www.mofa.go.jp/region/index.html
Ministry of Foreign Affairs, the People's Republic of China: Countries and Regions https://www.fmprc.gov.cn/mfa_eng/gjhdq_665435/
The online directory of Chiefs of State and Cabinet Members of Foreign Governments weekly https://www.infoplease.com/biographies/government-politics/world-leaders/heads-state-and-cabinet-members-foreign-governments
The U.S. Department of State: Countries & Areas Archive https://www.state.gov/countries-areas/
The World Factbook https://www.cia.gov/the-world-factbook/countries/
UK: Help and services around the world 229 world_locations https://www.gov.uk/world
Wikipedia Search: Foreign Relations of… (Country) https://en.wikipedia.org/w/index.php?fulltext=1&go=Go&search=foreign+relations+of+&title=Special%3ASearch&ns0=1
Рекомендована література:
Гайдуков Л. Ф. Міжнародні відносини та зовнішня політика (1980-2000 роки): Підручн. – К., Либідь, 2007. – 624 с.
Дюрозель Ж. Б. Історія дипломатії від 1919 року до наших днів / Ж. Б. Дюрозель ; пер. з фран. – К.: Основи, 1995. – 903 с.
Копиленко М. Л. Внутрішні фактори зовнішньої політики / М. Л. Копиленко, В. М. Чумак / Національний інститут стратегічних досліджень. – К., 1997. – 45 с.
Коппель О. А., Пархомчук О. С. Міжнародні відносини XX сторіччя. – К., 1999.
Курнишова Ю. В. Берлінська криза 1958-1963 рр. і зовнішня політика США: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Курнишова Юлія В'ячеславівна – К. КНУ ім. Т. Шевченка, 2005. – 17 с.
Міжнародні відносини та зовнішня політика (1945-70-ті роки): Підручн. – К.: Либідь, 1999. – 558 с.
Нітченко А. Г. Зовнішня політика Азії та Африки (1945-2005 рр.): Навч.-метод. посібн. / Нітченко А. Г. – Чернігів: Київський славістичний ун-т. Чернигівська філія. Кафедра країнознавства, 2008. — 47 с.
Пасічник Н. С. Концептуальні моделі зовнішньої політики Ґ. Еллісона [Електронний ресурс] / Н. С. Пасічник // Політологічний вісник. ? К.: ІНТАС, 2009. ? Вип. 41. ? С. 113-123. – Режим доступу до джерела: http://nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Pv/2009_41.pdf
Пронь Сергій Вікторович. Міжнародні відносини та зовнішня політика (перша половина ХХ століття): Навч.-метод. посіб. [для студ. гуманіт. ф-тів, абітурієнтів та учнів серед. загальноосвіт. шк.] / Пронь Сергій Вікторович. – Миколаїв : Вид-во МДГУ ім. П. Могили, 2006. – 72с.
Турчак Н. І. Зовнішня політика адміністрації Дж. Буша: концептуальний і прикладний аспекти: Дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / Турчак Наталія Іванівна. — К.: ІСЕМВ НАНУ, 1998. — 174 с.
Цвєтков Г. М. Міжнародні відносини й зовнішня політика в 1917-1945 рр.: Навч. посібн / Цвєтков Гліб Миколайович. – К.: Либідь, 1997. — 232с.
Цвєтков Г. Міжнародні відносини й зовнішня політика в 1917-1945 рр. – К.: Либідь, 1997. – 232 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).