Фізика
Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Петрович Ігор Володимирович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти
компетентностей:
інтегральна компетентність:
ІНТ. Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в
професійній освіті, що передбачає застосування певних теорій і методів педагогічної науки
та інших наук відповідно до спеціалізації і характеризується комплексністю та
невизначеністю умов.
загальні компетентності:
ЗК9. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
ЗК10. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
фахові компетентності:
ФК22. Здатність використовувати у професійній діяльності основні положення,
методи, принципи фундаментальних та прикладних наук
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. знати основні фізичні поняття, величини, явища та закони фізики, які необхідні для наступного вивчення спеціальних дисциплін;
2. знати одиниці вимірювання основних фізичних величин, та вміти використовувати метод аналізу розмірності при перевірці отриманих аналітичних формул;
3. розуміти фізичну природу процесів, які використовуються у професійній діяльності фахівця, та вміти виокремити найважливіші із них;
4. вміти користуватися загальновживаними вимірювальними приладами для вимірювання розмірів, механічних, електричних та оптичних величин;
5. мати сформовані навики аналізу поведінки фізичних систем та розв’язування задач з різних областей фізики, пов’язаних із розв’язуванням у майбутньому інженерних задач відповідно до профілю підготовки, та проводити у наступному комп'ютерне моделювання поведінки досліджуваних систем;
6. мати сформовану широку теоретичну підготовку з метою допомогти студентам застосовувати у своїй професійній діяльності нові, сучасні фізичні ідеї та принципи;
7. мати навики безумовного дотримання правил техніки безпеки при роботі з обладнанням.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інженерна та компьютерна графіка,
Математика
Короткий зміст навчальної програми: Курс загальної фізики призначений для ознайомлення студентів із основним курсом фізики (механіка поступального та обертального руху, коливання і хвилі, молекулярна фізика і термодинаміка, електростатика, електромагнетизм, електричний струм, хвильова оптика, теплове випромінювання, атомна та ядерна фізика, елементи фізики твердого тіла) на університетському рівні складності, тобто із використанням методів вищої математики для отримання аналітичних описів складних фізичних процесів. Вивчення даного курсу передбачає також розв'язування задач, та виконання лабораторних робіт із наступним вивченням обробки результатів вимірювань, освоєнням за необхідності способів їх графічного представлення, оцінкою похибок вимірювань, та аналізом отриманих експериментальних результатів.
Курс фізики служить основою для розуміння фізичної сторони процесів, які відбуваються у реальних промислових установках, і допомагає створювати математичні моделі відповідних процесів для автоматизованих систем керування.
Опис: Курс фізики (односеместровий) складається з 8 лекцій і 15 лабораторних занять у
третьому семестрі. Лекційний курс охоплює вісім розділів, в яких викладені фізичні основи
механіки поступального та обертального руху, молекулярної фізики і термодинаміки,
електростатики, постійного струму, електромагнетизму, хвильової оптики, квантової
природи випромінювання, атомної та ядерної фізики. Лабораторні роботи у виконуються в
механіко – молекулярній, електричній і оптичній лабораторіях. Студенти після 7 лекції
здають розрахунково-графічну роботу. В кінці семестру студенти складають екзаме
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування при допуску до лабораторних робіт
2. Опитування при захисті лабораторних робіт
3. Перевірка розрахунково-графічних робіт
4. Екзамен – письмова форма
5. Екзамен – усна компонента
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерій оцінювання результатів навчання здобувачів освіти:
Лабораторні заняття - 30, РГР - 10, екзаменаційний контроль - 60.
Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Фізика і хімічні технології Навчальний посібник [Текст] / І.Р. Зачек, С.І.Ющук, О.Б.Біленька. – Львів.: Ліга-Прес, 2014. – 352с.
2. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин – Львів.: Афіша, 2009 . – 385с.
3. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин – Львів.: Афіша, 2005 . – 386с.
4. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Р. Зачек, Б.М. Романишин. – Львів.: Вид. НУ ЛП, 2003 р. – 368 с.
5. І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 1. Механіка. Молекулярна фізика і термодинаміка / І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. – Київ.: Техніка, 1999. – 536с.
6. І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 2. Електрика і магнетизм / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик.
– Київ.: Техніка, 2001. – 452с.
7. І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 3.Оптика. Квантова фізика / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук. – Київ.: Техніка,
1999. – 520с.
8. П.М. Воловик. Фізика для університетів. [Текст] / П.М. Воловик. – Київ.: Ірпінь : Перун, 2005.- 864 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).