Основи підприємництва та проєктного менеджменту

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.062
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Доцент Анастасія Симак
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати і вміти використовувати інноваційні підходи, принципи та методи навчання під час організації менторства, тьюторства, коучингу та проектної діяльності; - володіти практичними навичками рефлексії і критичного осмислення медіа-продукції з метою її подальшого використання; - вміти обґрунтовувати рішення щодо управління фінансово-економічним станом, фінансово-економічними результатами діяльності, підприємства фінансово- економічним потенціалом підприємця; - вміти обґрунтовувати вибір джерел та механізмів фінансування різних видів і сфер господарської діяльності підприємства; - здатність продемонструвати поглиблені знання філософії управління проектами; - здатність продемонструвати знання і розуміння основних методів та інструментів планування і контролю за реалізацією проектів; - вміти формувати та обґрунтовувати вибір проекту та програми до реалізації та його концепцію; - вміти приймати проектні рішення, базуючись на набутих знаннях та отриманих навиках у сфері проектного менеджменту; - вміти використовувати економічні інструменти управління ресурсами, витратами та проектним бюджетом.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проектні технології та командна робота в освітній діяльності Інформаційні системи прийняття рішень
Короткий зміст навчальної програми: Природа і сутність підприємництва. Організаційно-правові форми підприємництва. Організація і розвиток власної справи. Фінансове забезпечення підприємництва. Бізнес-план. Оподаткування, облік та звітність на підприємства, державне регулювання. Контролюючі та наглядові органи. Введення в управління проектами. Проектний та програмний підходи в управлінні розвитком підприємства. Методи обгрунтування та вибору пректів. Інструментарій формування та оптимізації програм і портфелів. Інструменти планування та контролю проектів та програм розвику підприємства. Основні методи тайм-менеджменту. Економічні інструменти управління ресурсами, витратами та проектним бюджетом. Економічні інструменти ризик-менеджменту. Економічні інструмети управління якістю проекту
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання - словесні (пояснення; розповідь; бесіда; інструктаж; робота з книгою чи іншим інформаційним джерелом); - наочні (ілюстрація; демонстрація; показ); - практичні (тренування; дослід; експеримент; вправа). Методи контролю - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (індивідуальне і фронтальне) - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою письмових робіт (письмові відповіді на питання, реферати, вирішення задач і вправ); - презентації; - виставка літературних джерел; - практична перевірка виконаних завдань; - тематичний та тестовий контролі тощо. Критерії оцінювання результатів навчання студентів Розподіл балів у 100-бальній шкалі: поточний контроль: - підготовка та захист контрольної роботи - 20 балів; - підготовка та захист індивідуального завдання - 20 балів; - ділові та імітаційні ігри на лекційних заняттях - 5 балів; заліковий контроль (письмова компонента) - 55 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Мостенська Т. Л., Мостенська Т. Г., Ралко О. С. Управління проектами. К., 2018. 591 с. 2.Драган І. В. Управління інноваційною діяльністю суб'єктів господарювання при реалізації екологічних проектів. Інвестиції : практика та досвід. 2019. No 8. С. 23–28. 3. Катренко А. В. Управління ІТ-проектами. Кн. 1 : Стандарти, моделі та методи управління проектами. 2-ге вид. Львів, 2019. 552 с. 4. Практикум з управління проектами [Текст] : навч. посіб. / В. В. Козик, І. Є. Тимчишин ; Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2012. — 179 с. 5. Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. / І.М.Бойчик. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с. 6. Гетьман О.О.Економіка підприємства: Навч. посіб. – 2-ге видання. / О.О.Гетьман, В.М. Шаповал. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 488 с. 7. Економіка підприємства : підручник / за заг. ред. С. Ф. Покропивного. - 3-є вид., перероб. та доп. - К. : КНЕУ, 2016. - 528 с. 8. Економіка підприємства: навч. Посібник / В.В. Козик, О.Ю. Ємельянов, О.Я. Загорецька, В.М. Мельник, О.І. Гудзь– Львів : Вид-во «Простір –М», 2017. – 406 с. 9. Зарицька О.Л., Симак А.В., Войцеховська В.В., Поліщук І.М., Мирощенко Н.Ю. Бізнес-план у підприємницькій діяльності: навч. посібник. Львів: НУЛП, 2020. –284 с.