Методика викладання інформатики
Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.035
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Чубінська Н.Б.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК4. Здатність продемонструвати знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК13. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
фахові компетентності:
ФК7. Здатність обирати методи професійного навчання відповідно до змісту навчання в умовах теоретичного та виробничого навчання, використовуючи існуючі форми організації навчання в професійно-технічному навчальному закладі та враховуючи психофізіологічні основи формування професійних умінь і навичок.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
-знання закономірностей, принципів, форм, методів та засобів професійного навчання та методичних вимог до підготовки та проведення навчальних занять різних організаційних форм;
-знання структури та дидактичних вимог до підготовки навчально-методичного забезпечення навчальних предметів;
- володіння уміннями ефективно поєднувати інформаційні та педагогічні технології у практиці викладання; забезпечувати управління (спрямування) процесів навчальної або виробничої (трудової) діяльності та виховання і розвиток особистості;
-володіння практикою передачі фахових знань, уміннями аналізувати та визначати цілі навчального заняття на основі теоретичних підходів у методиці професійної освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформатика та обчислювальна техніка
Методи і засоби комп'ютерних інформаційних технологій
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Методика викладання інформатики» призначена для студентів спеціальності 015 «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)». Зміст дисципліни включає методики навчання окремих тем шкільного курсу інформатики, інноваційні методики навчання інформатики, зокрема методики вивчення прикладного програмного забезпечення, методики вивчення теми «Основи алгоритмізації та програмування», а також використання інтерактивних мультимедійних засобів навчання на уроках інформатики.
Опис: Інформатика як наука і як навчальний предмет.
Методика вивчення графічного редактора.
Методика вивчення опрацювання мультимедійних файлів
Методика вивчення опрацювання текстових даних. Методика
вивчення комп’ютерних презентацій.
Методика вивчення електронних таблиць та баз даних.
Методика вивчення теми «Основи алгоритмізації та
програмування».
Мови та середовища програмування у шкільному курсі інформатики.
Методичні рекомендації до розв’язування задач з курсу
алгоритмізації та програмування
Типові методичні та дидактичні помилки під час навчання програмування
Використання інтерактивних мультимедійних засобів навчання
на уроках інформатики
Принципи дистанційного навчання. Використання хмарних
технологій
Інфографіка у навчальному процесі (хронологія, ментальна карта, інтерактивний плакат тощо)
Призначення мультимедійного інтерактивного комплексу.
Використання електронних чорнил.
Використання прикладного програмного забезпечення навчального призначення (Smart NoteBook, elite Panaboard
Book тощо).
Методи та критерії оцінювання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі:
Поточний контроль - 40
Екзаменаційний контроль - 50
Усна компонента - 10
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Методи оцінювання сформованих компетентностей: захист практичних робіт, тестовий метод, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. Підсумковий екзаменаційний контроль(тест).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики : навч. посіб. : у 4 ч. / Н.В. Морзе; за ред. акад. М.І. Жалдака. – Ч. І : Загальна методика навчання інформатики. – К. : Навчальна книга, 2003. – 256 с.
2. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики : навч. посіб. : у 4 ч. / Н.В. Морзе; за ред. акад. М.І. Жалдака. – Ч. ІІ : Методика навчання інформаційних технологій. – К. : Навчальна книга, 2003. – 288 с.
3. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики : навч. посіб. : у 4 ч. / Н.В. Морзе; за ред. акад. М.І. Жалдака. – Ч. ІІІ : Методика навчання основних послуг глобальної мережі Інтернет. – К. : Навчальна книга, 2003. – 196 с.
4. Грицька Т.С. Етапи формування та види інформаційних компетентностей учнів / Т.С. Грицька // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2010. – №1. – С. 41-42.
5. Жалдак М.І. Інформатика – фундаментальна наукова дисципліна. Вона має вивчати процеси і відповідні технології. / М.І. Жалдак // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2010. – №№ 1-3.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).