Організація цифрового освітнього середовища закладу освіти

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.036
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: к.пед.н., доцент Носкова М.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у студентів базові знання про цифрове освітнє середовище як освітню категорію, його особливості, принципи, переваги та проблеми. Роль учасників освітнього процесу у його формуванні, розбудові та функціонуванні. Надати студентам практичні навички у моделюванні цифрового освітнього середовища за допомогою сучасних педагогічних та цифрових технологій.
Завдання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Володіння уміннями ефективно поєднувати інформаційні та педагогічні технології у практиці викладання; забезпечувати управління (спрямування) процесів навчальної або виробничої (трудової) діяльності та виховання і розвиток особистості.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР09. Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації ПР13. Застосовувати у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання навчальних дисциплін і обирати доцільні технології та методики в освітньому процесі ПР28. Володіти сучасними методами розробки цифрового освітнього середовища ПР30. Застосовувати цифрові технології з метою розробки програмних продуктів для закладів освіти
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Цифрове освітнє середовище останнім часом набуває особливого значення для розвитку закладу освіти, здатності бути конкурентним на ринку освітніх послуг. Саме тому надзвичайно важливим є усвідомлене ставлення освітян до його побудови, розуміння його особливостей, принципів, переваг, можливостей, а також проблем та загроз у його функціонуванні.
Опис: Цифрове освітнє середовище як освітня категорія. Умови існування освітнього середовища, його структура. Особисте цифрове освітнє середовище та цифрове освітнє середовище закладу освіти Можливості цифрового освітнього середовища закладу освіти Роль учасників освітнього процесу у розбудові та функціонуванні цифрового освітнього середовища закладу освіти. Принципи моделювання цифрового освітнього середовища.
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань (ессе, презентації, реферати); - виконання контрольних (тематичних) робіт та тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: семестровий контроль - 40 б. ( виконання практичних завдань, онлайн тестування тощо) екзаменаційний контроль - 60 б. ( письмова та усна компоненти)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кухаренко В.М. Дистанційний навчальний процес: навчальний посібник / В.М. Кухаренко, Н.Г. Сиротенко, Г.С. Молодих, Н.Є. Твердохлєбова за заг. ред. В.Ю. Бикова, В.М. кухаренка. – К.: Міленіум, 2005. – 292 с. 2. Кухаренко В.М. Куратор змісту: навчально-методичний посібник / В.М. Кухаренко, Ю.М. Главчева, О.В. Рибалко за заг. ред. В.М. Кухаренка. – Харків: «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. – 176 с. 3. Сисоєва С.О., Осадчий В.В., Осадча К.В. Професійна підготовка викладача-тьютора: теорія і практика: навч.-метод. посібник / С.О. Сисоєва, В.В. Осадчий, К.В. Осадча. – Київ; Мелітополь: ТОВ «Видавничий будинок ММД», 2011. – 280с. 4. Гуревич Р. С. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях : навч. посіб. для студ. пед. ВНЗ / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія. – Вінниця : «Планер», 2005. – 366 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).