Організація цифрового освітнього середовища закладу освіти

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.036
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: к.пед.н., доцент Носкова М.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у студентів базові знання про цифрове освітнє середовище як освітню категорію, його особливості, принципи, переваги та проблеми. Роль учасників освітнього процесу у його формуванні, розбудові та функціонуванні. Надати студентам практичні навички у моделюванні цифрового освітнього середовища за допомогою сучасних педагогічних та цифрових технологій.
Завдання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Володіння уміннями ефективно поєднувати інформаційні та педагогічні технології у практиці викладання; забезпечувати управління (спрямування) процесів навчальної або виробничої (трудової) діяльності та виховання і розвиток особистості.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР09. Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації ПР13. Застосовувати у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання навчальних дисциплін і обирати доцільні технології та методики в освітньому процесі ПР28. Володіти сучасними методами розробки цифрового освітнього середовища ПР30. Застосовувати цифрові технології з метою розробки програмних продуктів для закладів освіти
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Цифрове освітнє середовище останнім часом набуває особливого значення для розвитку закладу освіти, здатності бути конкурентним на ринку освітніх послуг. Саме тому надзвичайно важливим є усвідомлене ставлення освітян до його побудови, розуміння його особливостей, принципів, переваг, можливостей, а також проблем та загроз у його функціонуванні.
Опис: Цифрове освітнє середовище як освітня категорія. Умови існування освітнього середовища, його структура. Особисте цифрове освітнє середовище та цифрове освітнє середовище закладу освіти Можливості цифрового освітнього середовища закладу освіти Роль учасників освітнього процесу у розбудові та функціонуванні цифрового освітнього середовища закладу освіти. Принципи моделювання цифрового освітнього середовища.
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань (ессе, презентації, реферати); - виконання контрольних (тематичних) робіт та тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: семестровий контроль - 40 б. ( виконання практичних завдань, онлайн тестування тощо) екзаменаційний контроль - 60 б. ( письмова та усна компоненти)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кухаренко В.М. Дистанційний навчальний процес: навчальний посібник / В.М. Кухаренко, Н.Г. Сиротенко, Г.С. Молодих, Н.Є. Твердохлєбова за заг. ред. В.Ю. Бикова, В.М. кухаренка. – К.: Міленіум, 2005. – 292 с. 2. Кухаренко В.М. Куратор змісту: навчально-методичний посібник / В.М. Кухаренко, Ю.М. Главчева, О.В. Рибалко за заг. ред. В.М. Кухаренка. – Харків: «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. – 176 с. 3. Сисоєва С.О., Осадчий В.В., Осадча К.В. Професійна підготовка викладача-тьютора: теорія і практика: навч.-метод. посібник / С.О. Сисоєва, В.В. Осадчий, К.В. Осадча. – Київ; Мелітополь: ТОВ «Видавничий будинок ММД», 2011. – 280с. 4. Гуревич Р. С. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях : навч. посіб. для студ. пед. ВНЗ / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія. – Вінниця : «Планер», 2005. – 366 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).