Інформаційні системи прийняття рішень

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.052
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Шестакевич Тетяна Валеріївна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення основ теорії прийняття рішень, детермінованих математичних моделей та застосувань методів підтримки прийняття рішень.
Завдання: К 01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. К 02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К 04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. К 09. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. К 16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя
Результати навчання: • знати математичні моделі та методи прийняття рішень; • опанувати практичні методи прийняття рішень для предметних областей різної складності; • уміти здійснити змістовну постановку задачі прийняття рішень; • вміти побудувати її формальну математичну модель; • знати принципи й алгоритми використання цифрових технологій в освітній системі; • уміти планувати, організовувати, керувати та контролювати роботу інформаційних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Дискретна математика, • Основи системного аналізу, • Методи оптимізації та дослідження операцій.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчання дисципліни дає змогу використовувати механізми прийняття рішень, експертні оцінювання, моделі та методи прийняття рішень за умов баготокритерійності, прийняття рішень методом аналітичної ієрархії, моделі та методи прийняття рішень в умовах нечіткої інформації, невизначеності та ризику, моделі та методи багатоособового прийняття рішень, теорію ігор, психолінгвістичні аспекти прийняття рішень.
Опис: Загальні аспекти прийняття рішень. Бінарні відношення у прийнятті рішень. Моделі та методи прийняття рішень за умов багатокритерійності. Моделі прийняття рішень, що ґрунтуються на понятті корисності. Моделі та методи прийняття рішень в умовах нечіткої інформації. Моделі та методи багатоособового прийняття рішень. Психологічні аспекти прийняття рішень. Систем підтримки прийняття рішень. Прикладні системи підтримки прийняття рішень .
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти) у формі тестових запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%), підсумковий контроль (55%, екзамен).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1) Катренко А. В. Теорія прийняття рішень : підручник з грифом МОН / Катренко А. В., Пасічник В. В., Пасько В. П. — К. : Видавнича група BHV, 2009. — 448 с. 2) Катренко А. В. Дослідження операцій : підручник з грифом МОН / Катренко А. В. — Львів : «Магнолія-2006», 2007. — 480 с.. 3) Верес О. М. Технології підтримання прийняття рішень: Навч. посібник / за заг. ред. В.В.Пасічника. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 252 с. — (Серія «Консолідована інформація», вип.3).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).