Інформаційні системи прийняття рішень

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.052
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Шестакевич Тетяна Валеріївна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення основ теорії прийняття рішень, детермінованих математичних моделей та застосувань методів підтримки прийняття рішень.
Завдання: К 01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. К 02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К 04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. К 09. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. К 16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя
Результати навчання: • знати математичні моделі та методи прийняття рішень; • опанувати практичні методи прийняття рішень для предметних областей різної складності; • уміти здійснити змістовну постановку задачі прийняття рішень; • вміти побудувати її формальну математичну модель; • знати принципи й алгоритми використання цифрових технологій в освітній системі; • уміти планувати, організовувати, керувати та контролювати роботу інформаційних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Дискретна математика, • Основи системного аналізу, • Методи оптимізації та дослідження операцій.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчання дисципліни дає змогу використовувати механізми прийняття рішень, експертні оцінювання, моделі та методи прийняття рішень за умов баготокритерійності, прийняття рішень методом аналітичної ієрархії, моделі та методи прийняття рішень в умовах нечіткої інформації, невизначеності та ризику, моделі та методи багатоособового прийняття рішень, теорію ігор, психолінгвістичні аспекти прийняття рішень.
Опис: Загальні аспекти прийняття рішень. Бінарні відношення у прийнятті рішень. Моделі та методи прийняття рішень за умов багатокритерійності. Моделі прийняття рішень, що ґрунтуються на понятті корисності. Моделі та методи прийняття рішень в умовах нечіткої інформації. Моделі та методи багатоособового прийняття рішень. Психологічні аспекти прийняття рішень. Систем підтримки прийняття рішень. Прикладні системи підтримки прийняття рішень .
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти) у формі тестових запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%), підсумковий контроль (55%, екзамен).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1) Катренко А. В. Теорія прийняття рішень : підручник з грифом МОН / Катренко А. В., Пасічник В. В., Пасько В. П. — К. : Видавнича група BHV, 2009. — 448 с. 2) Катренко А. В. Дослідження операцій : підручник з грифом МОН / Катренко А. В. — Львів : «Магнолія-2006», 2007. — 480 с.. 3) Верес О. М. Технології підтримання прийняття рішень: Навч. посібник / за заг. ред. В.В.Пасічника. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 252 с. — (Серія «Консолідована інформація», вип.3).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).